عکاسی تبلیغاتی از دارو
عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو باعث میشود تا افراد نسبت به یک برند احساس بهتری داشته باشند. تصاویر متنوع و جذاب بر تصمیم گیری مصرف کنندگان دارو تاثیر میگذارد. افراد تصاویر داروهای مختلف از جمله داروهای درمان پوست ومو و زیبایی و انواع مکمل های غذایی و … را در شبکه های اجتماعی مشاهده میکنند. به همین دلیل با گذشت زمان نسبت به این محصولات شناخت بهتری پیدا میکند و حتی جدیدترین آنها را تشخیص میدهند.
در دنیای امروزی تمامی شرکتها سعی میکنند نسبت به یکدیگر متمایز باشند. در این راستا آنها تلاش میکنند تا برند و محصول خود را به صورت برجستهتر و بهتر معرفی کنند. به همین دلیل امروزه شرکتهای دارو به جای استفاده از شیوه قدیمی ارسال پیامهای تبلیغاتی، یک عکاس استخدام میکنند. یک عکاس تبلیغاتی حرف های و ماهر میتواند با گرفتن عکسهای منحصر به فرد و زیبا، برند و نام تجاری یک شرکت دارویی را به صورت خیلی قویتر در بین مخاطبان معرفی کند.
شرکتها این موضوع را به خوبی درک کردهاند و به همین دلیل سعی دارند با انتشار عکسهای جذاب پیام برند خود را به مخاطبان منتقل کنند.
دلایل نتیجه بخش بودن استفاده از عکاسی از دارو
از جمله دلایل نتیجه بخش بودن و محبوبیت عکاسی تبلیغاتی دارو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1_متناسب بودن با سبک زندگی
امروزه عکاسان تبلیغات دارویی به خوبی میدانند که چگونه یک عکس را متناسب با سبک زندگی روزانه افراد تهیه کنند. در واقع عکاسی از سبک زندگی افراد، ثبت هنرمندانهی وقایع واقعگرایانه زندگی افراد است، به نحوی که بتواند با مخاطب رابطه عاطفی برقرار کند.
به صورت معمول مصرفکنندگان دارو در مورد سلامت خود، اعضای خوانواده و یا عزیزانشان احساس نگرانی میکنند. به همین دلیل به دنبال تهیه داروهای تجویزی هستند که مورد تایید باشند. این افراد معمولا به دنبال راهحلهایی هستند که به وسیله آن بتوانند وضعیت و سبک زندگی خود و یا اطرافیان را بهبود ببخشند. به همین دلیل اغلب از لحاظ روحی و عاطفی آسیبپذیر هستند.
تصاویر تبلیغاتی دارو بر روی افراد تاثیر مثبت دارد و آنها را تشویق به مصرف محصولات میکند.یک عکاس حرفهای تبلیغاتی دارو میتواند بین برند شما و سبک زندگی مصرفکنندگان ارتباط عاطفی برقرار کند. عکسها میتوانند راهکارهایی برای زندگی بهتر در زمینه مراقبتهای بهداشتی به تصویر بکشندکه مصرفکنندگان دارو در آرزوی دستیابی به آن هستند.
تصاویر افرادی را نشان میدهند که از راهکارهایی علمی و قابل دسترس استفاده میکنند که باعث میشود کیفیت زندگی روزانه آنها بهبود پیدا کند. بدین شیوه بین سبک زندگی مخاطبان و برند تجاری شما ارتباط برقرار میکنند.
2_تمایز برند
عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو یک راهکار مناسب برای تمایز برند شما محسوب میشود. یک عکاس با استعداد خود میتواند موقعیتهایی را به تصویر بکشد که معتبر و واقعی به نظر بیایند و داستان برند شما را به شیوهای منحصر به فرد، جذاب و مثبت به مخاطب منتقل کند.
زمانی که مخاطبان مشاهده میکنند که افراد واقعی در حال لذت بردن از وقایع واقعی هستند، میتوانند خود را در آن موقعیت تصور کنند که در حال انجام همان کار هستند. مخاطبان به انرژی موجود در عکسها عکسالعمل نشان میدهند و سعی میکنند سبک زندگی خود را متناسب با آنها تغییر بدهند.
تصاویر تبلیغاتی دارو نقش موثری بر روی شناخت افراد از برند شما دارند.
عکاسان باتجربه در عکاسی سبک زندگی از انتخاب مدلهای قابل تشخیص پرهیز میکنند. مدلهای انتخاب شده در تبلیغات دارویی باید مثل افراد واقعی در زندگی واقعی به نظر بیایند. آنها باید متنوع باشند و در زندگی روزانه قابل استفاده باشند.
علاوه بر این مدل انتخاب شده باید منحصر به فرد باشد. زیرا در صورتی که مصرفکنندگان مدلی مشابه را در تبلیغات رقبا ببینند، نقش برند شما کمرنگ خواهد شد و پیام شما به درستی منتقل نخواهد شد.
با این حال که مصرفکنندگان دارو در گروه های سنی مختلف تشخیص داده شده اند اما به صورت معمول افراد از سن ۴۵ سالگی شروع به استفاده از داروهای متنوع میکنند. به همین دلیل بهتر است در عکسهای تبلیغاتی دارو از افراد میانسال تا مسن استفاده شود.
عکاسان تبلیغاتی به خوبی میدانند چگونه با طیف وسیعی از جمعیت با گروه های سنی مختلف ارتباط برقرار کنند.
3_برجسته کردن محصولات
عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو به وسیله ارتباط برقرار کردن با سبک زندگی شخصی و احساسی افراد، استفاده از محصولات دارویی و درمانی را برجسته میکنند. به صورت معمول عکسهای تبلیغاتی دارو به سه شیوه میتوانند پیام خود را به مخاطبان انتقال دهند که عبارتاند از:
تبلیغات ادعای محصول: تنها نوع تبلیغاتی که در آن دارو به صورت کامل همراه با مزایا و معایب آن معرفی میشود تبلیغات ادعای محصول است. اطلاعات ارائه شده در این نوع تبلیغات نباید نادرست و یا گمراهکننده باشد. شرکتها بهتر است مزایا و معایب داروی معرفی شده را به شیوهای متعادل و با زبانی قابل فهم به مصرفکنندگان دارو منتقل کنند.
تصاویر تبلیغاتی افراد را تشویق میکند برای بهبود کیفیت زندگی خود محصولات درمانی مصرف کنند.
اجزای اصلی تبلیغات ادعای محصول صرف نظر از رسانهای که در آن پخش میشود عبارتاند از:
- نام دارو، مارک آن و اطلاعات عمومی مرتبط با آن
- حداقل یک بار مورد استفاده قرار گرفته باشد و مورد تائید FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) باشد.
- مهمترین معایب و خطرات دارو
- تبلیغات یادآوری
- در این نوع از عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو نام برده میشود، اما درباره موارد مصرف دارو بحث نمیشود. در واقع در این تبلیغ فرض بر این است که مصرفکننده قبلا با موارد مصرف دارو آشنا شده است.در تبلیغات یادآوری نیازی نیست در مورد معایب دارو بحث شود. زیرا در آگهی مشخص نمیشود که دارو چهطور کار میکند و یا اینکه میتواند چه کاری انجام بدهد. در این نوع آگهی در تصویر و یا کلمات اطلاعاتی در مورد مزایا و یا معایب دارو ارائه نمیشود.
از شیوه تبلیغات یادآوری برای معرفی برخی از داروهای تجویز شده با خطرات جدی نمیتوان استفاده کرد. به صورت معمول در اطلاعات تجویز شده داروهایی که عوارض و خطرات خیلی جدی به همراه دارند، هشدار ویژهای که به آن “هشدار جعبه سیاه” گفته میشود وجود دارد که باید در هنگام تبلیغات به آنها اشاره شود.
4_آموزش عمومی
عکاسی تبلیغاتی از دارو اطلاعات زیادی در رابطه با داروها و محصولات بهداشتی و همچنین شرایط استفاده از آنها را در اختیا رمصرف کنندگان قرار میدهد. بدین صورت مصرفکنندگان توانایی تصمیمگیری در رابطه با استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی را بدون تجویز پزشک به دست میآورند.
طبق تحقیقات انجام شده ۴۸ درصد از بیماران قبل از مراجعه به پزشک، مشکلات پزشکی، بیماریها و روشهای درمان را در اینترنت جستوجو میکنند.
علاوه بر این افراد با مشاهده تصاویر تبلیغاتی تشویق میشوند درباره سلامتی خود با پزشک صحبت کنند. ۲۷ درصد از مردم آمریکا اعلام کرده اند که تصاویر تبلیغاتی باعث شده آنها در مورد بیماریهای جدید با پزشک خود مشورت کنند. حتی اگر دارویی تجویز نشود این تعامل و ارتباط میتواند مفید واقع شود زیرا تاثیر مثبتی بر روی سلامتی و زندگی افراد میگذارد.