نکته های مهم و آموزشی عکاسی از حشرات

برای حشرات عکس برداری کلوزآپ نیاز است؛ آنها کوچک و پیچیده هستند و بنابراین باید به جزئیات توجه شود. از وسایل درست استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید؛ این وسایل شامل یک لنز ماکروست که برای گرفتن عکس های کلوزآپ طراحی شده است. شما ابزار های دیگری نظیر سه پایه و رفلکتور را مفید خواهید یافت.

نکته های مهم و آموزشی عکاسی از حشرات

 

1_نزدیک شو

اگر می خواهید عکس های کلوزآپ واقعی بگیرید، یک لنز ماکرو ضروری خواهد بود. شما به یک لنز ماکرو خاص با فاصله کانونی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر نیاز دارید. دوربین می تواند توسط خودتان یا سه پایه نگه داشته شود، اما تا جای ممکن ساکت باشید که از فرار حشره جلوگیری کنید. روی سوژه فوکوس کنید و مطمئن شوید که واضح است. از یک عمق میدان کم استفاده کنید تا پس زمینه را کاملا مات ثبت کنید.

2_از زوایای خلاقانه استفاده کن

برای گرفتن عکس های رویایی، خلاقانه فکر کنید. آرام و بی سر و صدا به بالای سر موجود حرکت کنید تا از یک زاویه جالب عکس بگیرید. اگر عکستان شامل یک گل رنگارنگ باشد بیشتر قابل توجه خواهد بود. یک تکنیک ممکن این است که بالای سر یک گل منتظر بایستید تا یک حشره به روی آن بنشیند. گل هایی که شهد زیادی دارند معمولا حشرات را جذب می کنند.

3_در فوکوس نگهش دار

در فوکوس نگه داشتن یک حشره حین استفاده از لنز ماکرو بسیار سخت است به خصوص که دوربین را روی دست نگه داشته باشید. چراکه وقتی شما از یک عمق میدان کم استفاده می کنید، محدوده ی کمتری برای خطا به خودتان می دهید. به همین خاطر بهتر است همیشه از یک سه پایه و کوچکترین اندازه دیافراگم ممکن برای جلوگیری از تاری سوژه استفاده کنید.

هر دو نوع فوکوس دستی و اتوماتیک را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای شما بهتر کار می کند. برخی اوقات فوکوس اتوماتیک برای پیدا کردن سوژه مورد نظر شما اندکی زمان خواهد گرفت. برای حشره های بزرگتر، روی سرشان فوکوس کنید.

4_از حشرات متحرک عکس بگیر

 

نکته های مهم و آموزشی عکاسی از حشرات

هنگام عکاسی از حشرات در حال پرواز، جلوگیری از تار شدن بسیار مشکل تر خواهد بود. خوشبختانه، شما می توانید با انتخاب سرعت شاتر ۱/۲۵۰s یا سریع تر از تار شدن جلوگیری کنید یا از فلاش برای ثابت کردن این حرکت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دوربین را روی سه پایه بگذارید و از دکمه شاتر کابلی یا ریموت یا تایمر خود دوربین برای عکاسی استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که با فشردن کلید شاتر توسط انگشت، کمی لرزش در دوربین ایجاد می شود که با زوم کردن عکس، کوچکترین تاری قابل مشاهده است.

5_به دنبال رنگ های زنده بگرد

استفاده از فلاش حلقه ای را در نظر داشته باشید. این نوعی از فلاش است که شکل شیرینی های دونات بوده و بر روی انتهای لنز قرار می گیرد. عکس به دست آمده بدون سایه خواهد بود که برای عکاسی با تمرکز بر جزئیات از حشرات عالی است. جلو رفتن سبب می شود که تضاد قابل توجه بین رنگ ها کاملا واضح شود. شما حتی می توانید یک حشره را به داخل خانه بیاورید و یک مجموعه عکس با گل رنگارنگ ایجاد کنید.

6_هنگام فعالیت بگیرشان

حشرات در طول روز فقط اطراف گل ها نیستند. آنها کار های روزانه دارند. برای عکاسی از یک مورچه تا سطح زمین پایین بیایید (از یک حصیر برای زیر دوربین استفاده کنید) و از حشرات مشغول به کارهای روزانه شان عکس بگیرید. اگر خورشید خیلی روشن نباشد ممکن است لازم باشد تا از فلاش جبرانی استفاده کنید که جزئیات بیشتری از حشره ثبت شود. چون آنها خیلی کوچک هستند، از اینکه فوکوس دقیقا روی حشره باشد اطمینان حاصل کنید. حالت عکسبرداری را روی تقدم دیافراگم (AV) قرار دهید و یک دیافراگم باز (f/2-f/5.6) برای ایجاد پس زمینه مات انتخاب کنید.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.