آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از مبلمان

عکس برداری از مبلمان جزو شاخه های دکوراسیون داخلی از عکاسی محصول به شمار می رود که با توجه به ابعاد بزرگ مبلمان به فضای بزرگی برای عکس برداری نیاز داریم. پیش از این در مقاله ی ” عکاسی محصول بزرگ “ با نحوه عکاسی از محصولاتی با ابعاد بزرگ آشنا شدیم.اگر قصد عکس برداری از محصولاتی با ابعاد کوچک را دارید مقاله ی ” عکاسی محصول کوچک “ را مطالعه نمایید.

زمینه کاری عکس برداری از محصولات با توجه به کالاهای بسیار متنوعی که در بازار وجود دارد بسیار گسترده است. به عنوان مثال در مقالات ” اصول عکاسی از زیورآلات “ و ” نکاتی برای عکاسی از محصولات غذایی “ با نحوه عکس برداری از زیورآلات و موادغذایی آشنا شدیم. در این مقاله تصمیم داریم در مورد نحوه عکس گرفتن از مبلمان به منظور تبلیغات صحبت کنیم.

آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از مبلمان

آماده سازی فضای مناسب :

در فرایند عکاسی محصول زمانی که کالای مناسب دارای ابعاد بسیار بزرگی است انتخاب فضای مناسب اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. فضایی که برای عکس برداری از مبلمان انتخاب می کنید باید مساحت زیادی داشته باشد تا به راحتی مبلمان و دکوراسیون را بتوانید در این فضا پیاده سازی نمایید. علاوه براین فضای بزرگ به شما اجازه می دهد به راحتی عکس هایی در زوایای مختلف و با نورپردازی مختلف از مبلمان بگیرید. حضور دکوراتور یا فردی که با دکوراسیون آشنایی دارد به بهتر شدن فضای عکاسی کمک خواهد کرد.

نقش دکوراسیون در عکاسی مبلمان :

اگر تنها اقدام به عکس برداری از خود مبلمان بدون لوازم دکوری کنید تصاویر یکنواخت و کسل کننده ای بدست می آید که هیچ گونه جذابیتی برای مشتریان نخواهد داشت. در فرایند عکاسی محصول باید تصاویر جذاب از محصولات به مشتریان ارائه بشود تا آنها تمایل به خرید این محصولات داشته باشند.

در طراحی فضا برای عکس برداری از مبلمان به این نکته توجه داشته باشید که مبلمان از عناصر مهم دکوراسیون به شمار می رود. به منظور تکمیل دکوراسیون می توانید از گلدان، آباژور، فرش یا قالیچه و مواردی از این دست استفاده کنید. در عکاسی محصول به خصوص در محصولاتی که ابعاد بزرگی دارند ارائه مکان مناسب برای محصولات نقش مهمی در جذابیت تصویر ایفا می کند.

استفاده از فرش یا قالیچه در تصاویر مبلمان می تواند تداعی کننده مکان مناسب مبلمان در ذهن مخاطبان باشد. در طراحی لوازم دکوراسیون به این نکته توجه داشته باشید که لوازم دکوراسیون مورد استفاده با مبلمان متناسب باشد.

مرحله آموزش عکاسی صنعتی از مبلمان

آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از مبلمان

۱٫ مبلمان خود را آماده کنید

همیشه مبلمان خود را آماده کنید. اگر برچسب ، سلفون و یا نواری دور پایه ها و دیگر جاههای مبلمان پیچیده شده است حتما آن را برداشته و با پارچه نم دار مبل را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بخش شیشه ای دارد از شیشه پاک کن و اگر بخش چوبی دارد از جلادهنده مخصوص استفاده کنید.پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان به هیچ عنوان از سادگی عکاسی فاصله نگیرید. ما میخواهیم عکاسی صنعتی از محصول را انجام دهیم نه طراحی آن.

۲٫ استودیو خود را تنظیم کنید.

انتقال مبلمان به آتلیه عکاسی به نظر باصرفه نمی آید. پس در فضای کارگاهی خود یک مکانی را انتخاب و آنجا را برای عکاسی آماده کنید.از یک پارچه تمیز و صاف استفاده کنید و آن را پس زمینه قرار دهید. سعی کنید پارچه بدون درز و یکپارچه باشد. در صورت تمایل می توانید با کرج تیزر برای عکاسی صنعتی از مبلمان خود تماس بگیرید.

۳٫ لنز خود را انتخاب کنید

انتخاب لنز برای دوربین شما بسیار مهم است . شما نیاز به بزرگ نمایی یا اغراق ندارید. پس بهتر است از لنز های ۵۰ یا ۷۵ میلی متری استفاده کنید.
پس پیشنهاد ما به شما این است:
یک لنز ۵۰mm-75mm یا یک لنز زوم، برای عکاسی محصول موثر است فقط به خاطر داشته باشید برای استفاده از این نوع لنز ها برای حرک خود و پیدا کردن زاویه نیاز به فضای مناسب دارید. دیافراگم خود را در ۸f و یا ۱۶f و به طور کامل در حالت فوکوس قرار دهید.

آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از مبلمان

۴٫ موقعیت سه پایه و دوربین

از یک سه پایه خوب استفاده کنید این کار می تواند تا حد ممکن از لرزش دوربین شما جلوگیری کنید.حتی می توانید برای عکاسی صنعتی از مبلمان خود از ریموت کنترل هم استفاده کنید.برای این منظور سه پایه دوربین خود را مستقیم روبروی مبلیمان قرار دهید.

۵٫ تنظیم نور را انجام دهید

نورهای خود را روشن کرده و به حالت ۹۰ درجه از دوربین مستقر کنید.و درجه یک نور را کمی بیستر کنید و با توجه به جنس مبلمان کمی تغییر در نور های خود ایجاد کنید.

۶٫ عکاسی صنعتی را شروع کنید

عکاسی خود را شروع کنید و در صورت امکان در یک لب تاپ یا کامپیوتر جزئیات را بررسی کنید.اگر نیاز به تغییر حالت فکوس و زاویه نور ها دارد آن را انجام و دوباره عکاسی کنید.

۷- روتوش کنید

عکس های خود را در فتوشاپ ،لایت روم یا نرم افزار های تدوین و ویرایش عکس روتوش کنیدو نواقص ریز را به صورت طبیعی برداشته و به زیبایی مبلمان خود اضافه کنید.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.