تصاویر زیبا با تکنیک های عکاسی تبلیغاتی از غذا

عکاسی تبلیغاتی از غذا باعث می‌شود که همه‌چیز جذاب شود، و عکاس تمام مهارت‌های خلاقانه خود را برای خلق تصاویر خوشمزه و تحریک‌کننده به کار ببرد. به‌عنوان یک عکاس غذا، کار شما این است که داستان خود را با عکس‌هایتان بازگو کنید، طوری که چشم تماشاگر را خیره کند و باعث تحریک اشتهایش شود و آب از دهانش سرازیر شود.

چیزهایی مانند پس‌زمینه، ظاهر طراحی‌شده و اشیاء صحنه درست به‌اندازه‌ی روشنایی و زاویه مناسب مهم هستند و لازم است نسبت به عکاسی معمولی روش متفاوتی اتخاذ کنید. باید بگوییم عکاسی تبلیغاتی از غذا، واقعاً کار چالش‌برانگیزی است!

تصاویر زیبا با تکنیک های عکاسی تبلیغاتی از غذا

 

چطور می‌توانیم یک عکس تبلیغاتی عالی از غذا بگیریم؟

به‌ عنوان عکاس حرفه‌ای غذا، باید بدانید چگونه رنگ‌ها را ترکیب کنید، سبک غذا را بشناسید، تصاویر خود را جالب‌تر کنید، زوایای مناسب را انتخاب کنید و بسیاری از تکنیک‌های دیگر را لازم است بدانید. در عکاسی تبلیغاتی از غذا، ظاهر جذاب غذا و اندازه‌ی آن اهمیت دارد.

عکاسی تبلیغاتی از غذا بیشتر بر زیبایی‌شناسی غذا تأکید دارد تا تجهیزات :

بشقاب : چگونه غذا را قرار می‌دهید.

نورپردازی : چگونه از نور استفاده می‌کنید تا بخشی از غذای شما بیشتر دیده شود.

کمپوزیسیون : چطور شات را می¬بندید

ویرایش : روتوش عکس‌ها که می‌توانید در آخر کار انجام دهید.

زیبایی‌ شناسی : اگر در حال عکاسی از یک غذای طبیعی هستید (سالاد یا یک سوپ)، می‌توانید کمی هرج و مرج و آشفتگی در بشقاب‌ها ایجاد کنید. این به این معنی نیست که غذا نباید مرتب شود – بلکه شما می‌خواهید از چشم‌اندازهای واقعی در طبیعت استفاده کنید، مثل یک باغ با گل‌های رنگارنگ و یا یک جنگل سرسبز با درختان ناهموار.

نور از طرفین : نورپردازی مواد غذایی از طرفین یک روش عالی برای حذف سایه‌ها و نقاط روشن از بافت‌های غذایی خاص مانند نان، گوشت و پنیر است. این امر مخصوصاً در حین عکاسی تبلیغاتی از غذا که بسیاری از بافت‌ها مانند ساندویچ و همبرگر را تعادل می‌بخشد، بسیار مهم است.

کمپوزیسیون : غذای شما داخل ظرف است، چراغ‌های شما داغ هستند – چیزی که به آن فکر می‌کنید این است که می‌خواهید تصویر غذایی خود را در فریم قرار دهید. هیچ راهی درست یا غلطی برای شکل دادن به عکس غذا وجود ندارد، اما موارد زیر می‌تواند مفید باشد.

زوایا : وقتی‌که عکس‌های شما زاویه‌دار هستند یعنی می‌خواهید بخشی از مواد غذایی را بیشتر نشان دهید. برای مثال برای گرفتن عکس از ساندویچ، ممکن است بخواهید آن را به‌صورت نیمه برش دهید و برای نشان دادن بافت و آبداری گوشت گاو، از یک طرف شات بگیرید.

رنگ : در مورد اینکه چه رنگ‌هایی باید در عکس به کار رود فکر کنید و این رنگ‌ها چقدر به زیبایی‌شناسی کار کمک می‌کنند. سعی کنید مواد غذایی را با پروکسی‌ها یا بافت‌های جالب و الگوهای متنوع رنگ‌آمیزی کنید و سعی کنید تعادل رنگ‌ها را حفظ کنید.

مراحل عکاسی تبلیغاتی از غذا

لوازم کار خود را انتخاب کنید

یکی از بهترین تجهیزات شما در عکاسی تبلیغاتی از غذا، یک لنز ماکرو است، زیرا به شما اجازه می‌دهد تا زوم کنید و جزئیات و پرسپکتیوهای کوچک را که دوربین گوشی‌تان نمی‌تواند بگیرد، ضبط کنید.

امروزه که همه افراد توانایی گرفتن عکس‌های بسیار زیبا از مواد غذایی با تلفن همراه خوددارند، خیلی مهم است که همیشه عکس‌هایی خلق کنید که مشتری شما نمی‌تواند با تجهیزات ساده‌ای که دارد، بگیرد.

به شما توصیه می‌کنیم در عکاسی تبلیغاتی از غذا حتماً دو دوربین (Canon 5D Mark III و Canon 6D) و دو لنز (۲۴-۷۰mm f / 2.8 و یک لنز ۱۰۰mm f / 2.8) را امتحان کنید.

شما به‌راحتی می‌توانید از رفلکتورها و نور طبیعی استفاده کنید، اما اگر در دسترس نبودند می‌توانید از تنظیمات فلش دوربین‌های ساده و ارزان مثل فلاش سریع کCanon 580 EXII ، فلاش بی‌سیم Yongnuo ، روشنایی ساده و شات از طریق چتر استفاده کنید.

بسته به نوع کیفیت عکاسی تبلیغاتی از غذا که مدنظر شماست، ممکن است بخواهید روی یک سبک غذایی خاص سرمایه‌گذاری کنید. مثلاً فست فود، نوشیدنی و…

تنظیم شات

به طور کلی، عکاسی تبلیغاتی از غذا می‌تواند تقریباً در هرجایی انجام شود، اما همیشه باید با مشتری خود چک کنید تا ببینید که ترجیح می‌دهد در یک مکان و موقعیت خاص عکس بگیرید یا اینکه می‌خواهند در فضای خودتان عکس بگیرید. جایی که در آن عکس می‌گیریم، ازآنجایی‌که به سبک عکسی که می‌گیریم ربط دارد، می‌تواند بسیار کوچک و بزرگ باشد، مثلاً می‌تواند در یک آشپزخانه فانتزی و یا اتاق ناهارخوری عکس تبلیغاتی بگیرید یا اینکه در فضای آزاد و یا خط تولید مواد غذایی باشد.

نیازهای عکاسی مشتری را درک کنید

هنگامی‌که می‌خواهید عکاسی تبلیغاتی از غذا انجام دهید، دو سناریوی اصلی وجود دارد. گاهی اوقات مشتری یک منو از ظروف تهیه می‌کند و شما باید در یک‌زمان مشخص تا جایی که ممکن است از آن‌ها شات بگیرید، یا مشتری یک ظرف خاص یا آیتم‌های منو را می‌خواهد برجسته کند و نشان دهد. در کل، نکته عکس گرفتن از غذا، عکاسی از یک آیتم خاص است.

مفهومی کردن دیدگاه های مختلف قبل از شات

تجسم در عکاسی تبلیغاتی از غذا می‌تواند در طول مرحله آماده‌سازی تا ۳ ساعت طول بکشد. بر اساس خلاصه و قصد عکاسی، مجموعه‌ای از بشقاب‌ها را برای ایجاد مناظر مختلف کنار هم بچینید. پس‌زمینه باید در این لحظه ثابت‌شده باشد، بنابراین مراقب باشید که بشقاب‌هایی را انتخاب نکنید که رنگ غذا یا پس‌زمینه بیش‌ازحد مشابه باشد. اگر نه، چیزی را آماده کنید که می‌تواند به تمایز رنگ‌ها کمک کند.

مدیریت انتظارات

معمولاً مشتری، نماینده خلاق، سبک شناس غذا، سبک شناس صحنه، تولید کننده و دستیار در یک مجموعه تجاری فعالیت می‌کنند. تمام این افراد دستور کار منحصر به خود را دارند و بخشی از کار پیدا کردن محدودیت‌ها و نگرانی‌های افراد در عکاسی تبلیغاتی از غذا است. به همین دلیل جلسات پیش‌تولید بسیار مهم هستند، در این جلسات است که شما اطلاعات را استخراج می‌کنید، جزئیات مختصر را درک می‌کنید، ایده‌هایی را که ممکن است برای بهبود نهایی مفید باشد، پیشنهاد می‌کنید. انتظارات را از لحاظ کاری که می‌تواند توسط دوربین انجام شود یا کاری که پس از تولید باید انجام شود؛ مدیریت کنید.

آیتم‌ های برجسته

عکس‌های حرفه‌ای با کیفیت بالا از آیتم‌های منو به صاحبان صنایع غذایی و رستوران‌ها اجازه می‌دهد تا غذای خود را به نمایش بگذارید و مشتریان برای خرید محصولات شما مشتاق شوند. کار رایج عکاسی تبلیغاتی از غذا در صنعت رستوران برای جلب‌توجه مشتریان به ظروف غذا است که شناخته‌شده‌تر، خوشمزه‌ترین و یا سودآورترین غذاها هستند.

چه چیزی را می‌خواهید برجسته کنید؟

آیتم منوی یا یک پیشنهاد جدید، در هر صورت باید از عکس‌هایی استفاده کنید که باعث هدایت مشتری‌ها به سمت شما می‌شود. آیا تا به حال یک آیتم جدید در منو اضافه کرده‌اید که فکر می‌کردید همه دوست دارند؛ اما آن‌طور که انتظار داشتید فروش نکرد؟ اگر از عکاسی تبلیغاتی از غذا استفاده نکرده‌اید، ممکن است نحوه‌ی نمایش آیتم‌های جدید شما، به‌اندازه کافی اشتهاآور نباشد.

عکاسی از غذای خوشمزه، مشتریان را تشویق می‌کند تا از چارچوب سفارش غذای خود خارج شوند و چیزهای جدیدی را امتحان کنند. هنگامی‌که یک عکاس حرفه‌ای غذا برای تبلیغات شما فعالیت می‌کند، هم‌زمان از مهارت سبک شناس غذا نیز استفاده می‌کنید.

عکاس تبلیغاتی از غذا می‌داند چطور مواد غذایی را کنار هم قرار دهد و آن را برای مشتریان شما جذاب‌تر کند و همچنین چطور نام تجاری شما را حفظ کند.

 

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *