عکاسی تبلیغاتی از دارو

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو باعث می­شود تا افراد نسبت به یک برند احساس بهتری داشته باشند. تصاویر متنوع و جذاب بر تصمیم ­گیری مصرف­ کنندگان دارو تاثیر می­گذارد. افراد تصاویر داروهای مختلف از جمله داروهای درمان پوست ­ومو و زیبایی و انواع مکمل­ های غذایی و … را در شبکه ­های اجتماعی مشاهده می­کنند. به همین دلیل با گذشت زمان نسبت به این محصولات شناخت بهتری پیدا می­کند و حتی جدیدترین آن­ها را تشخیص می­دهند.

عکاسی تبلیغاتی از دارو

در دنیای امروزی تمامی شرکت­ها سعی می­کنند نسبت به یک­دیگر متمایز باشند. در این راستا آن­ها تلاش می­کنند تا برند و محصول خود را به صورت برجسته­تر و بهتر معرفی کنند. به همین دلیل امروزه شرکت­های دارو به جای استفاده از شیوه قدیمی ارسال پیام­های تبلیغاتی، یک عکاس استخدام می­کنند. یک عکاس تبلیغاتی حرف ه­ای و ماهر می­تواند با گرفتن عکس­های منحصر به فرد و زیبا، برند و نام تجاری یک شرکت دارویی را به صورت خیلی قوی­تر در بین مخاطبان معرفی کند.

شرکت­ها این موضوع را به خوبی درک کرده­اند و به همین دلیل سعی دارند با انتشار عکس­های جذاب پیام برند خود را به مخاطبان منتقل کنند.

دلایل نتیجه بخش ­بودن استفاده از عکاسی از دارو

از جمله دلایل نتیجه ­بخش بودن و محبوبیت عکاسی تبلیغاتی دارو می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_متناسب بودن با سبک زندگی

امروزه عکاسان تبلیغات دارویی به خوبی می­دانند که چگونه یک عکس را متناسب با سبک زندگی روزانه افراد تهیه کنند. در واقع عکاسی از سبک زندگی افراد، ثبت هنرمندانه­ی وقایع واقع­گرایانه زندگی افراد است، به نحوی که بتواند با مخاطب رابطه عاطفی برقرار کند.

به صورت معمول مصرف­کنندگان دارو در مورد سلامت خود، اعضای خوانواده و یا عزیزانشان احساس نگرانی می­کنند. به همین دلیل به دنبال تهیه داروهای تجویزی هستند که مورد تایید باشند. این افراد معمولا به دنبال راه­حل­هایی هستند که به وسیله آن بتوانند وضعیت و سبک زندگی خود و یا اطرافیان را بهبود ببخشند. به همین دلیل اغلب از لحاظ روحی و عاطفی آسیب­پذیر هستند.

تصاویر تبلیغاتی دارو بر روی افراد تاثیر مثبت دارد و آن­ها را تشویق به مصرف محصولات می­کند.یک عکاس حرفه­ای تبلیغاتی دارو می­تواند بین برند شما و سبک زندگی مصرف­کنندگان ارتباط عاطفی برقرار کند. عکس­ها می­توانند راه­کارهایی برای زندگی بهتر در زمینه مراقبت­های بهداشتی به تصویر بکشندکه مصرف­کنندگان دارو در آرزوی دستیابی به آن هستند.

تصاویر افرادی را نشان می­دهند که از راه­کارهایی علمی و قابل دسترس استفاده می­کنند که باعث می­شود کیفیت زندگی روزانه آن­ها بهبود پیدا کند. بدین شیوه بین سبک زندگی مخاطبان و برند تجاری شما ارتباط برقرار می­کنند.

2_تمایز برند

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو یک راه­کار مناسب برای تمایز برند شما محسوب می­شود. یک عکاس با استعداد خود می­تواند موقعیت­هایی را به تصویر بکشد که معتبر و واقعی به نظر بیایند و داستان برند شما را به شیوه­ای منحصر به فرد، جذاب و مثبت به مخاطب منتقل کند.

زمانی که مخاطبان مشاهده می­کنند که افراد واقعی در حال لذت بردن از وقایع واقعی هستند، می­توانند خود را در آن موقعیت تصور کنند که در حال انجام همان کار هستند. مخاطبان به انرژی موجود در عکس­ها عکس­العمل نشان می­دهند و سعی می­کنند سبک زندگی خود را متناسب با آن­ها تغییر بدهند.

تصاویر تبلیغاتی دارو نقش موثری بر روی شناخت افراد از برند شما دارند.

عکاسان باتجربه در عکاسی سبک زندگی از انتخاب مدل­های قابل تشخیص پرهیز می­کنند. مدل­های انتخاب شده در تبلیغات دارویی باید مثل افراد واقعی در زندگی واقعی به نظر بیایند. آن­ها باید متنوع باشند و در زندگی روزانه قابل استفاده باشند.

علاوه بر این مدل انتخاب شده باید منحصر به فرد باشد. زیرا در صورتی که مصرف­کنندگان مدلی مشابه را در تبلیغات رقبا ببینند، نقش برند شما کمرنگ خواهد شد و پیام شما به درستی منتقل نخواهد شد.

با این حال که مصرف­کنندگان دارو در گروه­ های سنی مختلف تشخیص داده شده ­اند اما به صورت معمول افراد از سن ۴۵ سالگی شروع به استفاده از داروهای متنوع می­کنند. به همین دلیل بهتر است در عکس­های تبلیغاتی دارو از افراد میانسال تا مسن استفاده شود.

عکاسان تبلیغاتی به خوبی می­دانند چگونه با طیف وسیعی از جمعیت با گروه­ های سنی مختلف ارتباط برقرار کنند.

عکاسی تبلیغاتی از دارو

3_برجسته کردن محصولات

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو به وسیله ارتباط برقرار کردن با سبک زندگی شخصی و احساسی افراد، استفاده از محصولات دارویی و درمانی را برجسته می­کنند. به صورت معمول عکس­های تبلیغاتی دارو به سه شیوه می­توانند پیام خود را به مخاطبان انتقال دهند که عبارت­اند از:

تبلیغات ادعای محصول: تنها نوع تبلیغاتی که در آن دارو به صورت کامل همراه با مزایا و معایب آن معرفی می­شود تبلیغات ادعای محصول است. اطلاعات ارائه شده در این نوع تبلیغات نباید نادرست و یا گمراه­کننده باشد. شرکت­ها بهتر است مزایا و معایب داروی معرفی شده را به شیوه­ای متعادل و با زبانی قابل فهم به مصرف­کنندگان دارو منتقل کنند.

تصاویر تبلیغاتی افراد را تشویق می­کند برای بهبود کیفیت زندگی خود محصولات درمانی مصرف کنند.

اجزای اصلی تبلیغات ادعای محصول صرف نظر از رسانه­ای که در آن پخش می­شود عبارت­اند از:

  • نام دارو، مارک آن و اطلاعات عمومی مرتبط با آن
  • حداقل یک بار مورد استفاده قرار گرفته باشد و مورد تائید FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) باشد.
  • مهمترین معایب و خطرات دارو
  • تبلیغات یادآوری
  • در این نوع از عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دارو نام برده می­شود، اما درباره موارد مصرف دارو بحث نمی­شود. در واقع در این تبلیغ فرض بر این است که مصرف­کننده قبلا با موارد مصرف دارو آشنا شده است.در تبلیغات یادآوری نیازی نیست در مورد معایب دارو بحث شود. زیرا در آگهی مشخص نمی­شود که دارو چه­طور کار می­کند و یا اینکه می­تواند چه کاری انجام بدهد. در این نوع آگهی در تصویر و یا کلمات اطلاعاتی در مورد مزایا و یا معایب دارو ارائه نمی­شود.

از شیوه تبلیغات یادآوری برای معرفی برخی از داروهای تجویز شده با خطرات جدی نمی­توان استفاده کرد. به صورت معمول در اطلاعات تجویز شده داروهایی که عوارض و خطرات خیلی جدی به همراه دارند، هشدار ویژه­ای که به آن “هشدار جعبه­ سیاه” گفته می­شود وجود دارد که باید در هنگام تبلیغات به آن­ها اشاره شود.

4_آموزش عمومی

عکاسی تبلیغاتی از دارو اطلاعات زیادی در رابطه با داروها و محصولات بهداشتی و همچنین شرایط استفاده از آن­ها را در اختیا رمصرف کنندگان قرار می­دهد. بدین صورت مصرف­کنندگان توانایی تصمیم­گیری در رابطه با استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی را بدون تجویز پزشک به دست می­آورند.

طبق تحقیقات انجام شده ۴۸ درصد از بیماران قبل از مراجعه به پزشک، مشکلات پزشکی، بیماری­ها و روش­های درمان را در اینترنت جست­وجو می­کنند.

علاوه بر این افراد با مشاهده تصاویر تبلیغاتی تشویق می­شوند درباره سلامتی خود با پزشک صحبت کنند. ۲۷ درصد از مردم آمریکا اعلام کرده ­اند که تصاویر تبلیغاتی باعث شده آن­ها در مورد بیماری­های جدید با پزشک خود مشورت کنند. حتی اگر دارویی تجویز نشود این تعامل و ارتباط می­تواند مفید واقع شود زیرا تاثیر مثبتی بر روی سلامتی و زندگی افراد می­گذارد.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *