عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

عکاسی تجاری شامل طیف گسترده ای از سبک‌های عکاسی است که هدف همه آن‌ها ایجاد تصاویر با کیفیت برای اهداف تجاری می‌باشد. در ابتدا انواع مختلف عکاسی تجاری را بررسی می‌کنیم و سپس به تمام نکات مربوط به  عکاسی تجاری که باید بدانید می‌پردازیم.

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

انواع معمول عکاسی تجاری

عکاسی فشن

این سبک دقیقا چیزی است که بیشتر مردم زمانی که می‌گوییم «عکاسی تجاری» به آن فکر می‌کنند. این نوع عکاسی می‌تواند هم در استودیو و هم در محیط بیرونی انجام شود. در این سبک می‌توانید از مدل‌های مختلف برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده کنید.

برای عکاسان فشن، تمام عکس‌ها خاص هستند. اطلاع از نحوه ژست دادن به سوژه یکی از تخصص‌های ضروری برای عکاسی فشن است

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

عکاسی محصول

این سبک نیز یکی دیگر از دسته بندی‌های عکاسی تجاری است. شما می‌توانید عکاسی از محصول را در استودیو و بیرون از استودیو انجام دهید. عکاسان معمولا در استودیو عکاسی می‌کنند، بنابراین آن‌ها یک پس زمینه یک دست برای استفاده از تصاویر در فضای وب دارند.

انجام این دسته از عکاسی نیازمند شناخت کافی در مورد کار کردن در استودیو است که شامل کنترل کردن نور‌های استودیویی برای به دست آوردن تاثیرات مطلوب روی محصولات شما می‌باشد.

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

عکاسی غذا

بله، این نوع از عکاسی ممکن است شما‌ را به یاد عکس گرفتن مردم از غذاهایشان برای اینستاگرام بیاندازد. اما عکاسی از غذا می‌تواند سبکی عالی برای شما به عنوان یک عکاس حرفه‌ای باشد

شما باید با یک طراح غذا کار کنید تا غذا را به بهترین شکل در دوربین نشان دهید. این سبک از کار همچنین شامل عکس‌های مخصوص مجلات هم می‌باشد. بنابراین باید به سرعت تجهیزات خودتان را برای استفاده آماده کنید. در همان حال، شما باید نورپردازی را به شکلی انجام دهید که باعث ‌شود غذا جذاب و در عین حال طبیعی به نظر برسد.

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

پرتره‌های محیطی

در این سبک باید از افراد در محل کارشان عکاسی کنید.

برای مثال، شما ممکن است به یک گلخانه بروید و از برخی از کارکنان که در حال رسیدگی به گیاهان هستند عکاسی کنید. شما در حال نشان دادن این موضوع هستید که کارکنان آنجا چقد خوب به محصولاتشان رسیدگی می‌کنند. شما معمولا در حال حرکت هستید و ممکن است برای عکاسی از برخی از مکان‌ها نیاز به مجوز داشته باشید

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

عکاسی از سر (Headshots)

متداول‌ترین نوع عکس تجاری که وجود دارد عکاسی از سر است. از این عکس‌ها برای معرفی خدمات و توانایی‌های یک شخص استفاده می‌شود. جلسات عکاسی از سر سریع و سرگرم کننده هستند، اما باید با سوژه خودتان ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها در انتخاب ژست در یک مکان محدود کمک کنید.

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

عکاسی تجاری معماری

این بخش شامل عکاسی از یک محیط برای اهداف تجاری است. این ‌می‌تواند نماینگر طراحی معماری یا نشان دادن جذابیت یک فروشگاه خرده فروشی باشد.

مانند عکاسی از غذا، شما اغلب در بازه زمانی مشخصی عکاسی می‌کنید.

عکاسی تجاری و توضیح مختصر راجب آن

نکاتی درباره عکاسی تجاری

عکاسی تجاری یک صنعت هیجان انگیز و در عین حال رقابتی است. برخی از عکاسان شناخته شده جهانی عکاسان تجاری هستند. در اینجا 6 نکته در مورد عکاسی تجاری را برای شما آماده کرده ایم.

جمع بندی

عکاسی تجاری می‌تواند دور از دسترس به نظر برسد. این فقط در صورتی است که به عکس‌های بزرگ و پیچیده برای شرکت‌های بین‌المللی فکر کنید.هنگامی که دقیق تر نگاه کنید، می‌بینید که نیاز‌های زیادی، بزرگ و کوچک وجود دارد که زیر چتر عکاسی تجاری قرار می‌گیرند. یکی از راه‌های شروع این شغل، شروع با کارهای کوچک است. هرچه با روندکار راحت تر می‌شوید، می‌توانید بر روی آن‌ها بنا کنید و درخواست‌های بزرگ‌تری بپزیرید.

 

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.