عکس برای اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

شما می توانید در اینستاگرام به معرفی خود، خدمات، یا کسب و کار یا هنرتان بپردازید. به شرط آنکه در عکاسی و پست گذاری کمی ماهر شوید.اپلیکیشن اینستاگرام از محبوبیت ترین اپلیکیشن ها در سراسر دنیاست.

عکس های خود را با داستانی کوتاه همراه سازیدبرای خود در انتخاب عکس ها سبکی منحصر بفرد داشته باشید، با عکس ها و تصاویر داستانی بسرایید.

عکس برای اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

 

1_عکاسان و مزایا و مضرات شبکه‌های اجتماعی

از زمان اوج گیری استفاده از شبکه های اجتماعی شیوه و روش مشارکت در آثار هنری هریک از ما بطور کلی دستخوش تغییر شده است.

با شبکه‌های اجتماعی، می‌توان به سادگی، رایگان، دائم و پیوسته آثار خود در معرض نمایش قرار داد اما همین امر سبب بروز برخی مشکلات مانند استفاده ی بدون اجازه از عکس ها و .. است

 

2_نکات مثبت استفاده از رسانه‌های اجتماعی .ارتباط با سراسر جهان

گسترش دایره ی ارتباطاتی بدون توجه به بعد مسافت و محل زندگی عکاس و با افرادی از سراسر دنیا خود این امکان را فراهم می­آورد که تصاویر شما بیشمار بازدید داشته باشد، با این کار هم هنر تان بخوبی شناسانده میشود و یا اگر در دسته عکاسی بازرگانی یا صنعتی فعال هستید پیشه ی شما به مخاطبان بیشمارتان معرفی می­گردد.

3_ارتباط با دیگر عکاسان

در رسانه‌های اجتماعی خصوصا فیس بوک و اینستاگرام، افراد فعال در یک حوزه کاری به جستجو و برقراری ارتباط با دیگر همکارانشان میپردازند، این امر سبب میشود تا بنحوی رویایی دایره تعامل یک عکاس با همکارانش گسترده تر شده و حتی از دیگر کشور ها و قاره ها و با کیلومتر ها فاصله به ارتباط و همفکری با دیگر عکاسان بپردازد، نکته ی مهم اینجاست که در دل این ارتباط عناصری مانند بهبود دیدگاه، گسترش ایده ها، طوفان فکری و در نهایت پیشرفت شگرف در کار نهفته است.

4_دریافت سریع دیدگاه ها

کاربران شبکه های تجتماعی و نه تنها دوستان و همکارانتان، محققا در خصوص کار شما به اظهار نظر و نقد میپردازند. گویی کار شما در کوتاه ترین زمان ممکن مورد نظرسنجی قرار گرفته آن هم در طیفی گسترده و متنوع از کاربران شبکه های اجتماعی.

5_یک کارگاه آموزشی مجازی و دسته جمعی

تصور کنید که با یکی از عکاسان حرفه ای در نقطه ای دیگر از جهان رابطه ی دوستانه در یکی شبکه های اجتماعی پیدا کرده اید. با این دیدگاه تصور نمایید که وی برای دوستان خود که شما نیز یکی از آنها هستید جزوات آموزشی و ویدئو هایی کوتاه از چگونگی کار، متد ها، خلاقیت فردی، تاکتیک و تکنیک های تازه مشترک میسازد. چه حالی به شما دست میدهد؟
باور کنید یا نه این مهم بار ها رخ داده است. بنابراین با شبکه‌های اجتماعی دیگر چندان تنها نخواهید بود، همیشه و در هر ساعتی و از هر نقطه از جهان افرادی برای ارتباط و اشتراک عقاید و تصاویر حاضر هستند.

6_معایب رسانه‌های اجتماعی برای عکاس. اینکه چه پیش میآید از دستان شما خارج است

اگرچه می‌توان تنظیمات خصوصی را برای پیج خود فعال نماییم، اما بسیاری این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا با این کار تعداد زیادی مخاطبین از دست خواهند رفت و نمایش آثارمان محدود میگردد.

در گیر و دار اعمال یا عدم اعمال محدودیت بر صفحه ی شبکه اجتماعی مواردی به ذهن ما خطور میکند، مثلا اعمال تغییرات در آثار توسط برخی کاربران، یا استفاده ی بدون اجازه از آثار، باید دید دیدگاه فردی عکاس چیست؛ و از مشترک سازی تصاویر با کاربران چه هدفی را دنبال مینماید.

7_قدرت تصمیم گیری از دستان تان خارج میشود

گاهی رسانه‌های اجتماعی می‌توانند سبب ضربه به خلاقیت هنرمند باشند. این امر می‌تواند در خصوص نوع و شیوه ی محتوایی که تولید می­نمایید، تاثیر گذار باشد، این امر معمولا به افرادی که اصطلاحا به آنها فالوئر میگویند، یا خود صفحه ی مجازی شما وابسته است.

به عنوان مثال اگر چند روزی عکس هایی از طبیعت گردی یا سفر پست کنید، انتظار مخاطبانتان در آثار بعدی دقیقا عکسی جذاب تر است. اگر ناگهان برای پست بعدی خود تصویری از یک پیاده روی زیبای پائیزی بگذارید قائدتا بازخورد چندانی نمی­گیرید. و این دقیقا به معنای کارکردن برای سلیقه ی مخاطب است و عملا عکاس بدون قرارداد و تعهدی به استخدام سلیقه ی مخاطب خود در خواهد آمد. درست همانند خواننده ای که علیرغم علاقه به سبک راک و داشتن تبحر و نوآوری در این نوع موزیک، بخاطر مخاطبانش مجبور به پاپ خواندن باشد.

 

برگرفته شده از عکاسی آرت

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *