مد و فشن و توضیحات مختصر درباره آن

می‌توان گفت عکاسی فشن در همه‌جا هست. شما روزانه صدها تصویر از زنان و مردان پوشیده یا غیرپوشیده، نمایش لباس، لوازم جانبی و کفش را مشاهده می‌کنید. عکاسی فشن یکی از بزرگ‌ترین و پردرآمدترین مناطق عکاسی است. چه نیویورک، پاریس و چه لندن، خانه‌های اصلی مد و مجلات مد به‌دنبال عکاسی فشن هستند. دنیای عکاسی مد بسیار پرسرعت است. این نوع عکاسی بر روی عکس‌های پرتره، نمایش لباس، نورپردازی گسترده و مکان‌های زیبا تمرکز دارد. این ژانر در حال تکامل و تغییر است،

زیرا بسیاری از عکاسان بعد از مدت‌ها عکاسی، دید زیبایی‌شناسی خود را می‌یابند. شاید شما نام ماریو تستینو، یورگن طلر، نیک نایت یا هلموت نیوتن را شنیده باشید. اما هزاران عکاس دیگر در تلاش‌اند تا برای خودشان اسم و رسمی بسازند.

مد و فشن و توضیحات مختصر درباره آن

انواع مختلف عکاسی فشن

برخی ممکن است عکاسی برهنه و عکاسی فشن را به سختی از یکدیگر جدا کنند. عکاسی فشن در مورد فروش یک سبک زندگی است درحالی‌که عکاسی برهنه درحقیقت مدل را به فروش می‌رساند. اگر تصاویر یک دختر نیمه‌برهنه را نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد تحریک‌کننده باشد، احتمالاً این عکس‌ها مربوط به عکاسی فشن نیستند. سه سبک عکاسی فشن که وجود دارد شامل عکاسی فشن کاتالوگ، عکاس فشن سرمقاله و high-fashion می‌باشد.

• عکاسی مد کاتالوگ بیشتر تصویر اطلاعاتی است. لباس‌ها و اهداف عکاسی به‌وضوح دیده می‌شود. این نوع عکاسی اغلب بی‌حاشیه است و همه‌چیز در آن تمیز و ساده است.

• عکاسی مد تحریریه یا سرمقاله در محیطی غیر از استودیو به مدل نگاه می‌کند. به سبک زندگی نگاه می‌کند، جایی‌که استایلینگ همه‌چیز است.

• عکاسی high fashion هم جایی است که بیشترین پول خرج می‌شود. این نوع عکاسی می‌تواند تولیدات بسیار بزرگی ایجاد کند. جایی است که لباس می‌تواند فانتزی باشد. تمام تمرکز آن روی یک تصویر قدرتمند است.

عکاسی فشن شامل چه چیزهایی نیست؟

اگر تأکید بر بدن زیبا مدل باشد و به‌نظر برسد که تصویر مربوط به مجله‌های مربوط به مدل‌های برهنه باشد نه یک عکاسی فشن. نه این‌که تصاویر عکاسی فشن نتوانند سکسی باشند، اما به یاد داشته باشید که معمولاً تأکید بر لباس است نه مدل. عکاسان پرتره (عکاسانی که از مدل‌های غیرمشهور و افراد معمولی عکس می‌گیرند.) اغلب می‌گویند که آن‌ها با این کار به ساخت تصاویر زیبا از زنان معمولی از طریق استفاده از مو، آرایش، نمایش، نورپردازی و کمد لباس تلاش می‌کنند.

این تصاویر کاملاً مدرن است که هیچ شباهتی به عکس‌های برهنه و نیمه‌برهنه دهه 1990 نشان نمی‌دهد و غالباً منبع این عکاسی پرتره هم به عکاسی فشن مربوط می‌شود.

• عکاسی فشن باید جوهره اقتدار را منتقل کند.

بنابراین جهت عکاسی شما از مدل(ها) باید با اطمینان و اعتماد به نفس باشد. نشان دادن علائم اضطراب، استرس یا عدم رضایت همیشگی در عملکرد مدل شما منعکس خواهد شد، بنابراین موضوع را در نظر بگیرید. قبل از عکاسی، لیست کارها و اهداف‌تان را ترتیب دهید و برای هر شات در ذهن خود تمرین و تمرکز کنید. مکان، افراد و لباس‌ها را قبل از موعد آماده کنید و برای یک عکس واقعاً مؤثر، حتماً دستور کار و هدف خود را به‌صورت منسجم و با آرامش از نظر بگذرانید.

مد و فشن و توضیحات مختصر درباره آن

• در عکاسی مد همه چیز در مورد لباس و زیبایی است.

بنابراین تمام عناصر صحنه و مدل را با هم هماهنگ کنید تا این موضوع را منعکس کند. به‌عنوان مثال اگر عکاسی بر روی لباس متمرکز است، از آرایش و مدل موی ساده و مکمل برای تعریف لباس استفاده کنید و بالعکس. اگر می‌خواهید ظاهری تحریک‌آمیز یا اغواکننده ایجاد کنید، از آرایش تیره و سنگین و موهای بلند استفاده کنید. در عوض برای یک ظاهر معصوم یا طبیعی، رنگ‌های تمایل به کم‌رنگ، آرایش ملایم و سبک موهای لخت را انتخاب کنید.

افراد غیرمعمول به‌نظر می‌رسند هیجان و شخصیت را به عکس می‌دهند، درحالی‌که مدل‌های زنانه با چشم‌های بزرگ، لب‌های بزرگ و چانه کوچک و صورت‌های متقارن «تجاری‌تر» تلقی می‌شوند.

• فیگور و ژست

می‌تواند یک نکته دشوار برای یادگیری اولیه باشد اما در جدیدترین مجلات زنانه و مردانه جستجو کنید تا از چند پیشنهاد الهام بگیرید و همچنین به‌دست آوردن آنچه درحال‌حاضر مد است را هدف قرار دهید.

• یک استودیو، مکانی ایده‌آل برای انجام یک عکاسی مد است.

زیرا عکاسان می‌توانند به راحتی نور را کنترل کرده و شرایط را تثبیت کنند. اگر در محیط استودیو مشغول تصویربرداری هستید، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از سایه‌های ناخواسته و استفاده از نور جداگانه و به‌جای نور دوربین خود، تمام مناطق صحنه را اندازه‌گیری کنید تا معیار دقیق‌تری ارائه بدهد. اگر نمی‌توانید یک استودیوی حرفه‌ای و تمام تجهیزات گران‌قیمت را داشته باشید، راهی وجود دارد که بتوانید در خانه تقلب کنید.

فضایی را در اتاق انتخاب کنید که از پنجره‌های بزرگ بهره‌مند شود و یک ورقه سفید، توری یا پارچه‌ای را در پنجره بچسبانید. شما در یک روز آفتابی روشن، خودتان یک استودیوی نرم خانگی خواهید داشت که از لحاظ هزینه و کابرد ایده‌آل است.

توصیه‌های مهم برای عکاسی فشن:

 

1. مفهوم را توسعه دهید.

عکاسی مد فقط مربوط به گرفتن عکس تصادفی از مدل‌های ارائه شده نیست. شما باید قبل از شروع، یک مفهوم یا مضمون داشته باشید. باید برای تدوین مفهومی که خلاقیت و منحصر به فرد بودن را نشان می‌دهد، وقت بگذارید. توسعه چنین مفاهیمی به زمان نیاز دارد.

مد و فشن و توضیحات مختصر درباره آن

2. با زاویه دوربین کار کنید.

به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌چیزی به‌عنوان بهترین زاویه دوربین برای عکاسی فشن وجود ندارد. این‌که آیا یک زاویه ضعیف است یا خیر، بستگی به شات دارد. عکاسان فشن اغلب آن‌ها از نزدیک حرکت می‌کنند، روی زمین می‌خزند و سپس از یک زاویه شیب‌دار عکس می‌گیرند تا جلوه‌های جالبی به عکس اضافه کنند.

3. روشنایی مهم است.

نورپردازی درحالی‌که مود عکس را ایجاد می‌کند، همزمان تمام جزئیات لباس را فاش می‌کند. عکاسان، عکس گرفتن را در آپارتمان‌های استودیویی ترجیح می‌دهند زیرا می‌توانند نور را در آن‌جا کنترل کنند. هنگام عکاسی در نورپردازی محیط، یک عکاس ممکن است از نوری نرم استفاده کند که سایه‌های پراکنده را با لبه‌های نرم پخش می‌کند. عکس‌برداری در فضای باز متفاوت است زیرا روشنایی تغییر می‌کند و کنترل آن دشوار است. با این‌حال، نتایج مورد نظر با استفاده از بازتاب دهنده‌ها و پر کردن فلاش حاصل می‌شود.

4. ساخت یک نمونه کار

عکاسی فشن فقط پیروی از این نکات و عکس گرفتن نیست. شما نیاز به ایجاد نمونه کارها دارید که بهترین کار شما را نشان می‌دهد. معمولاً آماتورها توجه زیادی به این امر ندارند. من فکر می‌کنم که ایجاد یک رزومه به شما در پیشرفت عکاسی و شبکه‌سازی کمک می‌کند. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید به صنعت بپیوندید باید به عکاسان حرفه‌ای نزدیک شوید و آن‌ها نمونه کار شما را خواهند خواست و اگر یک نمونه کار چشمگیر ندارید، ممکن است فرصت برای ورود به صنعت از دست بدهید. می‌توانید برای بروز کردن نمونه کارهای خود با مدل‌های حرفه‌ای تماس بگیرید.

5. پس از رعایت این نکات سعی کنید مرتباً خود را بروز کنید.

در یک مجله مد خوب مشترک شوید و عکس‌ها را مطالعه کنید. به جزئیات عکس، چراغ، روشنایی و غیره دقت کنید. این صنعت آخرین روند را دنبال می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که خلاقیت و مهارت عکاسی مد شما با جدیدترین مدها مطابقت دارند.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *