نحوه و آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از کیک و شیرینی

پختن یک کیک یا شیرینی خوشمزه و عکس گرفتن از آن بسیار دشوار است، اجازه ندهید که عکس های کیک شما به نسبت ارزش و زیبایی واقعی کیک، توجه کمتری را جلب کند، در ادامه با نکاتی که برای عکاسی تبلیغاتی از کیک و شیرینی به آن نیاز دارید آشنا می‌شوید:

نحوه و آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از کیک و شیرینی

1)استفاده از نور طبیعی در عکاسی از کیک و شیرینی

برای عکاسی از کیک و شیرینی، اطمینان حاصل کنید که نزدیک یک پنجره کار می کنید تا از نور موجود بیشترین استفاده را ببرید، از یک وسیله ی شفاف یا پرده استفاده کنید، این باعث می شود هرگونه نور خشن و آفتابی که از پنجره می گذرد نرم شود و سایه های سخت روی کیک را از بین ببرد.

2)بهترین جهت نور را انتخاب کنید

سه نوع جهت نور وجود دارد که می توانید با آنها در عکاسی از کیک و شیرینی کار کنید: نور جانبی، نور پس زمینه و نور پس زمینه ی جانبی.

بهترین عکس های تبلیغاتی، عکس هایی با کنتراست نور است، جایی که نور به طور کامل در کل قاب به نظر نمی رسد، اگر یک کیک با لعاب براق یا بافت زیاد بر روی سطح مانند کیک نارگیل دارید، ممکن است بخواهید نوعی از نورپردازی را انتخاب کنید که باعث تقویت بافت و درخشش آن در عکاسی از کیک و شیرینی شود.

3)از عکس های مینیمال استفاده کنید

هنگامی که بیش از حد از بسیاری از لوازم جانبی در عکاسی از کیک و شیرینی استفاده می کنید، آنها عکس شما را از موضوع اصلی دور می‌کنند و کیک باید برای جلب توجه رقابت کند، از ظروف زیاد استفاده نکنید، از رنگ های بسیار روشن و الگوهای جسورانه خودداری کنید، آنها در عکاسی از کیک و شیرینی، توجه بیننده را از کیک منحرف می‌کنند.

نحوه و آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از کیک و شیرینی

4)برای برجسته کردن کیک خود بهترین زاویه را انتخاب کنید

هیچ زاویه ی برتری برای عکاسی از کیک و شیرینی وجود ندارد، بهترین زاویه همیشه مکانی است که خصوصیات موضوع شما را بهتر نشان می دهد، آنچه ممکن است برای یک عکس، بسیار خوب باشد، لزوماً برای عکس دیگر مناسب نیست، قبل از گرفتن دوربین، کیک مورد نظر خود را در نظر بگیرید، تصمیم بگیرید که کدام زاویه دوربین بهترین ویژگی های آن را نشان می دهد و به داستانی که می خواهید برای گفتن ارائه دهید، فکر کنید.

5)از شلوغ کردن عکس پرهیز کنید

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از نور در عکاسی از کیک و شیرینی، باید به آن شکل دهید، با یک دیوار سفید و شفاف و زمینه ی سیاه و سفید می توانید یک کیت حرفه ای ایجاد کنید، مجموعه ای از بازتابنده های حرفه ای برای عکس تبلیغاتی یک سرمایه گذاری خوب هستند.

6)استفاده از فوکوس در عکاسی از کیک و شیرینی

به احتمال زیاد ، هنگام عکاسی از کیک و شیرینی، از فوکوس خودکار استفاده می‌کنید، فوکوس خودکار با مجموعه چالش های خاص خود همراه است، مهمترین عامل مؤثر بر فوکوس خودکار، میزان نور و کنتراست است، هنگامی که نور کافی وجود ندارد یا هنگامی که با صحنه ای با کنتراست کم یا یکنواخت مواجه هستید، دوربین شما می تواند برای فوکوس تلاش کند.

در این شرایط، لنزها به جلو و عقب متمرکز می شوند و به دنبال چیزی هستند که بتواند روی آن فوکوس کند.در صورت تمایل می توانید از فوکوس دستی نیز استفاده کنید، در عکاسی از مواد غذایی، اغلب باید با لنزهای کلان و عمق میدان درست کار کرد، هنگام عکاسی از کیک و شیرینی، عکسبرداری با دیافراگم کوچکتر را امتحان کنید، شما همچنین باید بر قسمت جلوی کیک فوکوس کنید.

7)بازی با زاویه دوربین

برای عکاسی بهتر است دوربین را به کیک نزدیک کنید .تغییر در زاویه دوربین بهترین حالت را برای ثبت تصویر از کیک ثبت می نماید .برای عکاسی ، دوربین را مدام در زاویه مختلف بچرخانید و با راحتی عکاسی کنید .حالت عمودی و افقی دوربین را امتحان کنید .

8)کار بر روی کیک

برای اینکه تصاویر ثبت شده از کیک جذاب شود از تمام کیک ها به یک شکل عکاسی نکنید .می توانید گاهی با برش زدن کیک عکس را تغییر دهید .برای عکاسی کیک و شیرینی بهتر است آن را در بشقاب تمیز و در کنار کارد و چنگال قرار دهید .

نحوه و آموزش گرفتن عکس تبلیغاتی از کیک و شیرینی

9) ترکیبی گیرا خلق کنید که راوی داستانی باشد

بیایید لیست مان را با  مینیمال های شگفت انگیزش ادامه دهیم . هدف اصلی در عکاسی ز غذا تنها این نیست که خوشمزه ، جذاب و اشتها برانگیز به نظر برسد . چیزی که مهم تر است ، حالت ، احساس و داستان پشت سر آن است .

  • آن چه را می خواهید بگویید ، بدانید . پیام تان چیست ؟ نباید تنها عکسی اشتها برانگیز باشد .
  • همه چیز مربوط به نور است . نور حالتی را خلق می کند که می تواند نشان دهنده ی شامی خوب در رستوران یا میز شما در آشپزخانه باشد که نور از پنجره به آن می تابد . نور تیره ، کنتراست ها ، رنگ های فشرده حالتی عرفانی خلق میکند ، باعث می شود انتظار چیزی غیر معمول داشته باشید .
  • تزئینات و دیگر عوامل در خلق داستان خیلی مهم اند . می تواند عناصر غذا یا وسیله ای باشد که شما استفاده کرده اید .

10)سبک مخصوص به خودتان درخصوص عکاسی از غذا پیدا کنید

  • به دنبال سبک مخصوص به خودتان باشید .
  • خودتان را با دیگران مقایسه نکنید . به عکس های شان نگاه کنید و از خودتان بپرسید چه چیز این عکس مرا مجذوب خود کرده است . نور ، سبک آن ، رنگ های روشن یا تون های عمیق آن ؟
  • خارج از محل آسایش تان عکاسی کنید .
  • به هوش و غریزه تان اعتماد کنید . برای خوشحال کردن فالور هایتان عکس نگیرید . از آن چه شما را خوشحال می کند عکس بگیرید .آن عکسی که باعث افتخار و هیجان شماست ، حافظ تان است ، حتی اگر شما تنها کسی باشید که اینطور فکر می کند . و از آن لذت ببرید !
  • عکس هایی از غذا که شما را هیجان زده میکند ، عکس هایی است که باید برای خلق آن بکوشید .

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.