نکته های آسان و کاربردی برای عکاسی تبلیغاتی ساعت

در اینجا ده نکته آسان برای بالا بردن سطح عکاسی تبلیغاتی ساعت خود آورده شده است که امیدواریم برای شما نیز مفید واقع گردد.

نکته های آسان و کاربردی برای عکاسی تبلیغاتی ساعت

 

۱ – سه پایه

برای جلوگیری از لرزش دوربین همیشه از سه پایه استفاده کنید. هرچه به هر موضوعی که می خواهید عکاسی کنید نزدیک تر هستید ، این لرزش بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. هر حرکت حداقلی برای وضوح عکس شما فاجعه بار است. از آنجا که همه سه پایه ها به همان اندازه محکم نیستند ، گاهی اوقات حتی آینه زدن در آینه نیز می تواند لرزش زیادی ایجاد کند که گرفتن عکس تیز تقریباً غیرممکن است.

در این حالت ، توصیه می شود از “عملکرد mup” ( mirror lock-up قفل آینه) دوربین استفاده کنید. با روشن کردن این عملکرد ، ابتدا آینه تکان می خورد و دوربین بعد از کمی تاخیر (یا با فشار دوم دکمه) عکس می گیرد و از این رو از لرزش آینه جلوگیری می کند تا روی عکس شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، مطمئن شوید که تمام دکمه ها ، دستگیره ها و گیره ها محکم هستند ، و ترجیحاً با ریموت کنترل یا تایمر داخلی عکاسی تبلیغاتی ساعت انجام دهید. اگر ستون وسط شما قلاب دارد ، مقداری وزن اضافی برای ثبات اضافی اضافه کنید.

۲ – لوازم جانبی

قبل از شروع کار با عکس ، باید برای ساخت یک تصویر کلی ، یک یا چند لوازم جانبی (prob) را در نظر بگیرید. بسته به نوع ساعت و نتیجه ای که می خواهید این کار را ایجاد کنید می تواند تقریباً هر چیزی باشد. چیزی از آشپزخانه بگیرید ، مثل نمک دریا یا دانه های قهوه. مواد قدیمی و خشک یا خام نیز به عنوان پس زمینه و / یا سطح کاملاً مناسب هستند. به یک میز چوبی (باغی) یا یک تکه سنگ (تخته سنگ) فکر کنید. انتخاب پس زمینه واقعاً یک محدودیت دارد و آن خلاقیت خود شماست. گاهی اوقات شما فقط می خواهید آن را تمیز و ساده نگه دارید ، پس زمینه ای حداقلی را انتخاب کنید. در این حالت ، سعی کنید از عناصر دیگر و / یا سایه اشیاء موجود در تصویر جلوگیری کنید.

۳ – نظافت

درست قبل از شروع کار با عکس گرفتن ، سعی کنید ساعت را کاملا تمیز کنید. از پارچه ای بدون کرک خشک یا پارچه میکروفیبر استفاده کنید. لبه های کوچک در کیس و مکان های قابل دسترسی سخت با تمیز کردن پنبه ها با کمی استون یا مالیدن الکل بر روی آن آسان است. می توانید این مورد را در داروخانه محلی خریداری کنید. مطمئن شوید که از آن در بند چرمی استفاده نمی کنید! در اثر تماس با این مایعات ، چرم ممکن است تغییر رنگ یا آسیب ایجاد کند.

فضای باریک بین کیس و تسمه را می توان با مسواک به راحتی تمیز کرد. تجربه آموخته است که فارغ از تلاش برای تمیز کردن آن ، دستیابی به ساعت مچی ۱۰۰٪ تمیز و بدون گرد و غبار تقریبا غیرممکن است. اگرچه اگر ساعت به درستی تمیز نشود، این می تواند یک کار وقت گیر در روتوش باشد. پیشگیری بهتر از درمان است.

۴ – عقربه ها

شما این را تقریباً در هر عکس تجاری یک ساعت مشاهده می کنید ، عقربه های ساعت تقریباً روی ساعت ۱۰ و دقیقه ۱۰ می باشد و ثانیه شمار نیز روی ۳۳ ثانیه است. این باعث می شود صورت ساعت بصری متقارن شود و فاصله بین عقربه ها به طور مساوی به سه قسمت تقسیم شود. اگر ساعت شما حرکتی هک کرده است می توانید با کشیدن تاج وقتی عقربه دوم در جای صحیح قرار دارد آن را متوقف کنید و ساعت و دقیقه را تنظیم کنید. تاج می تواند بعداً با استفاده از یک برنامه ویرایش عکس ، دوباره به جای خود ویرایش شود.

بدون چنین نرم افزاری یا با حرکتی غیر هکری ، زمان را چند دقیقه زودتر تعیین می کنید. سپس فقط مسئله صبر کردن و گرفتن عکس در زمان مناسب است. به خاطر داشته باشید که از سرعت شاتر آهسته برای جلوگیری از حرکت استفاده نمی کنید. با استفاده از ساعت های کرونوگراف ، دست های اضافی اغلب به سمت بالا یا جهت حرکت می کنند که شماره گیری را به بهترین شکل ممکن نگاه می دارد.

۶ – ISO

دوربین خود را روی مقدار ISO کم تنظیم کنید. دوربینهای کنونی دارای تنظیمات ISO و کیفیت بسیار بالا و خوبی هستند و به نظر می رسد مناسب است ، اما برای وضوح تصاویر شما ، این فاجعه بار است. اینجاست که سه پایه نیز کمک می کند. اگر می توانید حرکت را متوقف کنید ، سرعت شاتر مسئله ای نیست. دیافراگم را با توجه به عمق میدانی که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید.

۷ – نور روز دیفیوز شده

اکثر ساعت ها را می توان با نور نرم شده(دیفیوز شده) به راحتی عکاسی کرد. هوای ابری برای این کار بسیار مناسب است. در شرایط خارج از منزل ، یک ساعت مچی ، اگر موانع زیادی نزدیک آن نباشد ، به طور یکنواخت روشن می شود. در داخل اما داستان دیگری است. یک نکته ساده اما بسیار مفید، تاباندن نور به یک سطح روشن و استفاده از رفلکت نور آن است.

سادگی مهم است: از یک شیء سفید استفاده کنید (رنگ سفید یا خنثی خاکستری برای جلوگیری از ریختن رنگ بهتر است). من اغلب از این تکنیک برای تصویر سریع در مورد هر چیزی استفاده می کنم تا ظاهر بهتری پیدا کند. برای این کار ، من به معنای واقعی کلمه از آنچه در دسترس است ، مانند پاکت نامه ، یک جعبه غذای خالی چینی یا پشتی آلومینیوم صفحه نمایش Macbook من استفاده می کنم.

کافی است یک ساعت را در نزدیکی پنجره قرار دهید، شیء رفلکت کننده را در سایه سایه ساعت قرار دهید و فقط ببینید چه اتفاقی می افتد. کاری که شما اساساً انجام می دهید ایجاد منبع نور دوم است. با حرکت بازتابنده به سمت و به دور از ساعت ، می توانید قدرت نور پر کننده را تعیین کنید. تقریباً انگار که با نور ترسیم می کنید. در مقابل ، شما همچنین می توانید نور را با اشیاء تاریک جدا کرده و سایه ایجاد کنید.

۸ – نور مصنوعی

قدم بعدی استفاده از نور مصنوعی برای عکاسی تبلیغاتی ساعت شما است. بسته به اینکه چند چراغ، فلاش یا چراغ قوه در اختیار شما باشد، می توانید آن را به اندازه دلخواه پیچیده کنید. با این حال ، استفاده از نور نرم شده مهم است. به یک یا چند واحد فلاش استودیویی با یک خیمه نوری با لامپ (های) یا واحد (های) فلاش فکر کنید. در اینجا شما همچنین می توانید از مواد منعکس کننده نور یا جاذب اضافی برای اضافه یا حذف نور استفاده کنید.

برای دوری از تأملات ناخواسته در شیشه ساعت ، باید موقعیتی را که برای منبع (های) خود استفاده می کنید آزمایش کنید. تجربه من به من آموخت که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید شخضا موقعیت چراغها را آزمایش کنید. به شخصه ، عکاسی را با یک چادر نور و دو لامپ رومیزی ارزان قیمت از فروشگاه معروف مبلمان شروع کردم. به مرور آنها را با فلاش های ارزان قیمت تعویض کردم. با استفاده از تنظیمات مختلف شدت نور و تنظیمات روشنایی می توانید بی نهایت متفاوت باشید. اگرچه پیچیده تر لزوما بهتر نیست.

۹ – ماکرو و کلوزآپ

هنگام ایجاد عکس های ماکرو از ساعت ها می توانید از همان دستورالعمل ها (جدا از لوازم جانبی) برای ایجاد یک عکس قانع کننده استفاده کنید. اما اکنون مهمتر است که نگاهی به آنچه می خواهید در یک عکس بگیرید ، یا نمی خواهید عکس بگیرید. اگر یک جزئیات خاص در لبه عکس شما فقط برای کسری از تصویر جا دارد ، سعی کنید آن را به طور کامل از تصویر خارج کنید – یا در تصویر قابل مشاهده تر است. همیشه اطمینان حاصل کنید که مهمترین جزئیاتی که می خواهید ثبت کنید کاملاً قابل مشاهده است.

برای اینکه مجدداً بتوانید عکس را دوباره بگیرید ، نباید قاب عکس را خیلی باریک کنید. برای حاشیه اضافی ، دوربین را به عقب بزرگنمایی کرده یا دوربین را به عقب منتقل کنید. از آنجا که در عکاسی ماکرو بعضی اوقات به جسم نزدیک می شوید ، می فهمید که نور کمتری در دسترس است. بنابراین از یک منبع نور اضافی و / یا یک یا چند پرش استفاده کنید تا نور موجود را به محل مورد نظر هدایت کنید.

به شخصه ، من دوست دارم با یک لنز ماکرو (۱۰۰/۱۰۵ میلی متر) روی بدنه فول فریم کار کنم. وقتی میفهمید که این تجهیزات  برای آزمایش کردن بسیار گران است ، باید مجموعه ای از حلقه های extension را در نظر بگیرید. اینها برای اکثر دوربین های مشهور و قیمت مناسب در دسترس است. استفاده از یک یا چند حلقه میانی باعث می شود حداقل فاصله فوکوس لنز کوتاه شود. به این ترتیب لنزهای استاندارد شما می توانند به طور ناگهانی بسیار نزدیکتر تمرکز کنند که موضوع شما را به همان اندازه بزرگتر کند.

۱۰ – تمرین تمرین تمرین

عکاسی تبلیغاتی ساعت بسیار زمان بر است و به تمرین و تلاش زیادی نیاز دارد. همه چیز را اضافه کنید و قبل از اینکه واقعاً به دوربین خود نیاز داشته باشید به راحتی باید یک ساعت کار کنید و تنظیم صحیح نور را شروع کنید. اگر ۵۰ عکس گرفتید و خوب نشد ، تعجب نکنید. پس از این مرحله ، تنظیم دقیق از جایی شروع می شود که در واقع شما همان کار را برای جزئیات کوچک در عکس انجام می دهید.

با برجسته کردن قسمت های خاص ، شما به آرامی راه خود را به نتیجه نهایی که می خواهید به صورت دیجیتالی بهینه شوید ، انجام می دهید. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که محدودیت هایی را اجرا کرده اید و می خواهید به سطح بعدی بروید. این زمانی است که مواردی مانند Focus Stacking و ترکیب چندین عکس در یک عکس به مرحله اجرا در می آیند.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.