نکته های آموزشی عکاسی در کنسرت

بار ها پیش آمده که مردم به کنسرت ها رفته و از موسیقی و فضا لذت برده اند ولی موفق نشدند عکس های خوبی بگیرند. عواملی چون محیط کم نور به همراه نورپردازی های مصنوعی غیر قابل پیش بینی کنسرت و جمعیت حاضر عکاسی از کنسرت را چالش برانگیز می کنند. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که عکاسی شما در کنسرت را ارتقا خواهند داد.نکته های آموزشی عکاسی در کنسرت

 

1_یک هشدار قبل از شروع

قبل از اینکه به نکات آموزشی بپردازیم، لطفا به بلیطی که تهیه نموده اید یا وب سایت فروشنده بلیط ها مراجعه نمایید. چراکه عکاسی یا فیلم برداری در برخی کنسرت ها به طور کلی ممنوع می باشد.

2_نوردهی مناسب

عکس گرفتن در نور کم مشکل است. استفاده از فلاش می تواند افکت مورد نظر را خراب کرده و استفاده کردن از سه پایه عملا ممکن نیست، پس باید به دنبال گزینه های دیگری باشید. اول از همه، عریض ترین دریچه دیافراگم ممکن را انتخاب کنید (f/2.8 تا f/4) تا نور کافی وارد شود. اگر دوربینتان قابلیت نورسنجی نقطه ای را داراست از آن استفاده کنید. نورسنجی نقطه ای محاسبه نور دقیقی را به دست می دهد – سعی کنید آن را روی صورت خواننده تنظیم نمایید.

3_اجتناب از تار شدن

در محیط های کم نور، به دلیل سرعت های طولانی تر شاتر، احتمال تار یا مات شدن عکس وجود دارد. علاوه بر این حرکات موجود در صحنه خود عامل تار شدن هستند. همراه اینکه خودتان را کاملا ثابت می کنید (اگر لازم است از جمعیت جدا شوید)، اول یک عکس در حالت اتوماتیک گرفته و ببینید که دوربین چه تنظیماتی را اعمال می کند. ایزو را تا ۸۰۰ افزایش داده یا دریچه دیافراگم را بازتر کنید تا ببینید آیا به شما سرعت شاتر مناسبی خواهد داد.

4_حرکت

اگر در کنسرت عکس می گیرید یکی از راه های ثبت حرکت استفاده از سرعت شاتر آهسته (۱/۳۰ تا ۱/۶۰ ثانیه باید مناسب باشد، اما امتحان کنید) است. اگر حرکت نور در صحنه را به تصویر بکشید، عکس های زیبایی خواهید گرفت. گروه های موسیقی از نورپردازی های خاصی به همراه آهنگشان استفاده می کنند، پس تا می توانید دوربین را ثابت نگه داشته و عکس بگیرید.

5_نیم رخ های سیاه

اگر در محل خیلی تاریکی هستید، به تصویر کشیدن جمعیت به صورت نیم رخ سیاه رنگ حالتی دراماتیک به عکس شما می دهد. تا وقتی که صحنه روشن و محل جمعیت تاریک است، از یک لنز زاویه عریض استفاده کنید، دریچه دیافراگم را باز (f/2.8 تا f/4) انتخاب کرده و مطمئن شوید که فلاش خاموش است. از نورسنجی نقطه ای استفاده کنید، ابتدا نقطه فوکوس را سمت نقطه ای روشن گرفته و نورسنجی کنید، سپس دوربین را سمت سوژه گرفته و عکس بگیرید.

6_نورپردازی لیزری

فلاش زدن ممکن است افکت رنگ های زیبای لیزر را خراب کند، پس ایزو را بین ۸۰۰ تا ۳۲۰۰ انتخاب کرده و دریچه دیافراگم را بین f/4 تا f/8 انتخاب نمایید. ممکن است به دلیل حرکت سریع نور رد پایی از این جا به جایی در عکس ثبت شود. این حالت ممکن است به عکس شما زیبایی ببخشد اما به شرط این که دوربین به قدر کافی ثابت بوده و نلرزد.

 

 

برگرفته از لنزک

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.