نکته های عکاسی خانوادگی

عکس های خانوادگی از جمله تصاویری هستند که سال‌های سال مشاهده خواهند شد و خاطرات زیادی را در بر خواهند داشت. هیچ دلیلی برای گرفتن یک عکس قلمبه سلمبه و غیر ماهرانه وجود ندارد. در عوض راه‌های زیادی وجود دارد که بتوان با کمک آنها یک عکس خلاقانه و جذاب تهیه کرد.نکته های عکاسی خانوادگی

در خصوص جایگذاری افراد در عکس، خلاقانه عمل کنید. این خلاقیت به تعداد افراد و همچنین فضایی که برای عکس در اختیار دارید بستگی دارد اما برای یک خانواده متوسط با ۲ فرزند، می‌توان از یک حالت دایره‌ای که در آن سر افراد کنار هم قرار گرفته است استفاده کرد. بگذارید همه روی زمین دراز بکشند و دست یکدیگر را بگیرند. برای عکاسی از یک لنز عریض یا استاندارد – از ۱۷ تا ۵۰ میلیمتری – استفاده کنید. برای گرفتن عکس بالای سر افراد بایستید؛ حتی می‌توانید برای بالاتر رفتن از یک نردبان هم استفاده کنید. روی مرکز عکس تمرکز کنید و از عمق میدان (depth of field) متوسط استفاده کنید. احتمالا حدی بین f/9 تا f/16 باید ایده‌آل باشد.

1_جمعشون کن

اگر با یک خانواده بزرگ سر و کار دارید، آنها را کنار هم جمع کنید و اجازه دهید که به صورت گروهی بایستند. افراد جوان‌تر و بلندقدتر پشت سر بیاستند، مسن‌ترها در مرکز قرار بگیرند و از بچه‌ها نیز در جلوی جمع استفاده کنید. فراموش نکنید که افراد بلند قدتر را در اطراف و دو انتهای عکس قرار دهید؛ البته برای عادی و طبیعی جلوه کردن عکس به هیچ وجه اجباری روی قرار گرفتن افراد به ترتیب قد نکنید، انگار که قرار بوده که یک صف تشکیل دهند. از یک فلاش خارجی استفاده کنید که تمام سایه‌ها را کمرنگ کنید و صورت‌ها را در حالت بدون لرزش ثبت کنید. همچنین از عمق میدان بیشتر به منظور شارپ نشان دادن صورت همه افراد استفاده کنید.

2_روابط را نشان بده

یک ایده خیلی خوب، نشان دادن نزدیکی افراد در یک عکس خانوادگی است. بگذارید سوژه‌های عکس شما همدیگر را بغل کنند. علاوه بر این می‌توانید تفاوت نسل‌ها را نیز در یک تصویر به وضوح نشان دهید، مثلا یک مادربزرگ، دخترش و نوه دختری خانواده را در کنار یکدیگر قرار دهید؛ در چنین عکس هایی تفاوت سن به وضوح مشخص خواهد بود. اینگونه عکس ها را با استفاده از نور طبیعی و سرعت بالای شاتر بگیرید که بتوانید یک خنده بزرگ و عمیق را به محض وقوع ثبت کنید؛ این که به افراد بگویید لبخند بزنند و صورت خود را خندان نگه دارند موجب مصنوعی شدن عکس می‌شود.

3_لباس مناسب بپوش

عکس‌های خانوادگی زمانی هستند که باید بهترین نمای خود را داشته باشید. اگر لباس همه افراد، درجه های تیره و روشن یک رنگ باشد و یا یک جور لباس بپوشند عکس قشنگ تر می شود. از افراد بخواهید که لباس هایی بپوشند که هم خوانی داشته باشند یا برای متنوع شدن، ترکیب های مختلف را امتحان کنید. به عنوان مثال از همه بخواهید که به صورت رسمی لباس بپوشند. مراقب باشید که از چند قرمز تند استفاده نکنید. همچنین روی ترکیب و تناسب رنگ‌ها کار کنید که نمای عکس مصنوعی نشود.

4_از کل کادر استفاده کن

عکس های کلوزآپ راه مناسبی برای انتقال احساسات هستند. دو نفر را که به هم نزدیک هستند را انتخاب کنید، یک زن و شوهر، خواهر و برادر، یا مادر و فرزند؛ و از آنها بخواهید از فاصله خیلی نزدیک با هم صحبت کنند. با استفاده از یک لنز استاندارد یا ماکرو و بستن یک کادر خیلی نزدیک، عکس بگیرید. لحظه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید می‌تواند یک لبخند یا یک نگاه باشد. صبر کنید و در همان لحظه عکس بگیرید. از نور فلاش برای تثبیت حرکت و از عمق میدان کم برای مات شدن پس زمینه استفاده کنید.

5_از زوایای تند و تیز استفاده کن

با زوایا بازی کنید. این نوع عکس ها جذاب هستند و بیشتر از کلمات، حرف برای گفتن دارند. یک تکنیک خیلی خوب این است که روی زمین دراز بکشید و سوژه‌ها را بالای سر خود قرار دهید. برای روشن کردن صورت سوژه‌های خود در مقابل نور آسمان به فلاش نیاز خواهید داشت. از سوژه‌هایتان بخواهید که به پایین نگاه کنند؛ اینطوری مطمئن می‌شوید که از بینی افراد با درشت‌نمایی عکس نمی‌گیرید!

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.