نکته های مهم برای شروع عکاسی مینیمال

در دنیای عکاسی، مینیمال به عنوان یک مفهوم استثنایی بصری و شخصی تلقی می شود و تفسیر و درک موضوع را به مخاطب واگذار می کند. در واقع عکاسی مینیمال، نوعی از عکاسی است که در عین سادگی شدید، پیچیده به نظر می رسد.

نکته های مهم برای شروع عکاسی مینیمال

1- مینیمالیسم را درک کنید

مینیمالیسم سبکی است که توسط بسیاری از هنرمندان قرن بیستم به کار رفته و از کمترین اجزاء مانند رنگ، شکل، خطوط و بافت استفاده می کند. در دنیای هنر، مینیمالیسم به عنوان یک مفهوم بسیار ذهنی در نظر گرفته شده و تفسیر و معنی خاصی را برای درک بهتر بینندگان از یک تصویر ارائه می دهد. برخی از آزاد بودن این سبک استقبال می کنند و برای ارائه کارهایی با برداشت آزاد از آن استفاده می کنند و برخی دیگر برای ارائه کارهایی با موضوع خاص از آن استفاده می کنند. با این وجود، می توان از انواع  تکنیک های مینیمالیسم برای تقویت تاثیرگذاری آثار خود بهره بگیریم.

2- آن را ساده نگه دارید

هنگام درک چگونگی دستیابی به مینیمالیسم، یک قانون مهم، ساده نگه داشتن آن است. اما این بدان معنا نیست که اثر ما باید کسل کننده یا بی محتوا باشد. سعی کنید یک موضوع جالب و جذاب را انتخاب کنید که چشم ها را به خود خیره کند. موضوع باید قوی ترین عنصر عکس باشد. قبل از اینکه شات خود را بگیرید و عکس را ثبت کنید، یک لحظه مکث کنید و تصویر را در نظر بگیرید و در ذهن خود آن را تفسیر کنید و ببینید آیا برای بیننده جذاب است یا خیر. فضای اطراف موضوع اصلی را برجسته کنید و به دنبال بزرگنمایی حاشیه یا ایجاد حواس پرتی باشید.

3- ایجاد ترکیب در عکس

دستیابی به یک عنصر ترکیبی قوی در یک عکس مینیمالیستی، در تقویت تاثیرگذاری آن موثر است. همان طور که در مرحله  قبل ذکر کردیم، مدتی را در نظر بگیرید تا ساختار موضوع و فضایی که در آن قرار می گیرد را تجسم کنید. “قانون یک سوم” در اینجا اعمال می شود و در تصمیم گیری در مورد چارچوب موضوع، به شما کمک می کند. ترکیب  قوی همچنین می تواند ساختارها و خطوط مربعی را در خود جای دهد، که بعدا به اهمیت آن خواهیم پرداخت، اما برای اشکال و خطوط محکم که ممکن است خود را به سمت یک مینیمالیستی بکشاند، مراقب باشید. حتما روی موضوع تمرکز کنید و در صورت امکان، عمق میدان را انتخاب کنید که باعث برجسته شدن سوژه شود، این باعث می شود چشم به سمت عکس خیره شده و تاثیرگذاری آن را تقویت کند.

نکته های مهم برای شروع عکاسی مینیمال

4- استفاده از رنگ ها

استفاده از رنگها  در عکاسی مینیمال کاملا مشهود است و رنگ در هنگام گرفتن یک عکس جالب توجه اما ساده، ابزاری بسیار مفید است. چیزی که بسیاری از عکس های مینیمالیستی از نظر جذابیت بصری کم دارند، وجود رنگ می باشد. سعی کنید از نور موجود در تصویر برای بیرون کشیدن رنگ ها در صحنه استفاده کنید. بسیاری از عکس ها بر اساس یک رنگ واحد از جمله موضوع و پس زمینه آماده می شوند، اما تفکیک این مسئله دشوار است، بنابراین هنگام ترکیبی از رنگ های متضاد، مراقب باشید.

 5- استفاده از خطوط قوی

در یک روش مشابه با استفاده از رنگ در عکاسی مینیمال، اثربخشی خط در یک عکس می تواند هنگام افزودن خطوط به تصویرهنگام محدود بودن موضوع، بسیار مهم باشد. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، خطوط افقی یا عمودی قوی ساختار کاملی به تصویر می دهند.

 6- ارائه تمام احساسات

مانند بسیاری از هنرهای مینیمالیستی، بعضی از عکس های مینیمالیستی نیز صرفا بر اساس بافت و رنگ بنا شده اند، اما توجه شما را حتی بدون هیچ موضوع مشخصی به خود جلب می کنند. برای این کار، شما نه تنها به یک سطح جذاب نیاز دارید، بلکه به وسیله ای برای گرفتن آن به روشی جالب نیز نیاز دارید. سعی کنید از نور استفاده کنید تا بافت را تقویت کنید، کنتراست کنید و به دنبال گرفتن تصویر باشید تا بیننده تقریبا آنچه را که می بیند احساس کند .

نکته های مهم برای شروع عکاسی مینیمال

 7- چشم های خود را باز نگه دارید

هنگامی که مدتی را صرف مطالعه نمونه های مینیمالیستی کرده باشید، دید شما نسبت به محیط پسرامونتان تغییر می کند. وقتی خارج از خانه هستید، چشمانتان را برای مشاهده و پیدا کردن فضاها و رنگ ها، باز نگه دارید و موضوعات جالبی که وجود دارند را جستجو کنید. اشکال هندسی موجود در معماری شهر، می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

 8- پردازش

پردازش عکس های مینیمالیستی باید منطقی باشد، زیرا با گرفتن عکس، باید تصور خوبی از آنچه که می خواهید ارائه دهید را داشته باشید. با استفاده از پردازش یک دیدگاه هنری در ذهنتان برای ایجاد تصویری که ممکن است از حالت اصلی آن غیرقابل تشخیص باشد، تلاش کنید اما در عوض تصویر خلق شده به عنوان یک قطعه هنری بی نظیر عمل می کند.

 9- داستانی را روایت کنید

بسیاری از عکسهای مینیمالیستی چشم نواز بوده و دارای خطوط ساده و رنگهای جذاب هستند و می توانند یک اثر هنری به حساب بیایند. اما هنگامی که تصاویر جذابی را آماده کردید، وقت آن است که یک چالش بزرگتر را امتحان کنید. ببینید آیا می توانید داستانی را از طریق عکس و عکاسی به سبک مینیمال روایت کنید؟ آیا امکان انتقال صحنه یا رویداد با استفاده از موضوع کاهش می یابد یا برای رسیدن به این هدف،  نیاز دارید که با افراد درگیر شوید. سعی کنید این رویداد یا داستان را در یک عکس خلاصه کنید.

10- خلاق باشید

امیدواریم اکنون که یک درک اساسی از عکاسی مینیمال پیدا کرده اید و چندین روش و راهنمایی برای شروع فرآیند عکاسی مینیمالیستی آموخته اید، بتوانید در این سبک جذاب عکاسی ورود کرده و درآن به موفقیت برسید.همان طور که قبلا نیز گفتیم، چشم خود را برای پیدا کردن سوژه ها باز نگه دارید و به یاد داشته باشید که سوژه ها را ساده انتخاب کنید. از خلاق شدن و خلاقیت نترسید. مینیمالیسم می تواند موضوعی بسیار ذهنی باشد، بنابراین آنچه را که می دانید دیگران ممکن است به ذهنشان نرسد، پیاده سازی کنید.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *