نکته های مهم عكاسي كودك

١-اولين قدم براي عكاسي كودك اين است كه كودك با شما و دوربين شما حس راحتي و صميميت داشته باشد.
٢-با نشان دادن عكس هايي كه از انها گرفته ايد باعث همراه شدن كودك ميشويد.
٣-قبل از شروع عكاسي مدتي با كودك سرگرم شويد تا بتواند بهتر با شما ارتباط برقرار كند.
همه اين نكات باعث ميشود تا راحت تر از كودك عكس بگيريد.

نکته های مهم عكاسي كودك

1_محل عكاسي(Location):

جايي كه شما شات ميزنيد بسيار به وضعيت شما بستگي خواهد داشت.اما سعي كنيد قبل از شروع به عكاسي كردن به ٢-٣ صحنه موردنظر خوب فكر كنيد.اگر شما زمان كوتاهي براي عكاسي داريد و فرصت درست كردن لوكيشن را نداريد،بهترين مكان ها براي عكاسي در ( پارك، اتاق كودك و محلي بازي كودك) مي باشد.
و سعي كنيد يك نقطه را پيدا كنيد كه در آن يك پس زمينه نسبتا ساده داشته باشيد( مكان هاي رنگي كمك زيادي به نشاط عكس شما ميكند)مكان هايي را انتخاب كنيد كه براي كودك سرگرم كننده و شاد باشد و شما ميتوانيد در اين مكان ها از كودك در حالت طبيعي خود و بازي كردن در حالت واقعي
شات بزنيد.اگر وقت داشتيد به باغ وحش،ساحل، يا مكان هاي جالب ديگر برويد.

2_شكستن قانون هم سطحي(Get down on their level):

اگر شما بچه كوچكي داريد كه آن ها نيمي از قد شمارا دارند، عكاسي از ديد بزرگسالان يعني از بالا به آن ها نگاه كردن يكي از جذابيت هاي عكاسي از كودكان است و شمارا به طور متوسط به دنبال عكس مي برد.عكاسي از بالا يا پايين مي تواند نتيجه خوبي داشته باشد.

3_زوم كنيد(Get close/Zoom):

شمایک لنز با فاصله کانونی مناسب دارید( شاید بهتر باشد یک مقدار دورتر از سوژه باشیم)اما شما به یه کادر نیاز دارید که با وجود کوکتان در آن کامل شود.پس بهتر است یک پله عقب تر بروید و کادر را بازتر بگیرید.والدین ترجیح میدهند که از صورت کودکان عکاسی کنند.پس پشت دوربین اماده باشید و هر زمان که صورت کودکتان رو به دوربین بود شات بزنید.

4_تمركز بر روي چشم(Focus Upon the Eyes):

توجه ويژه اي به چشم هاي كودك داشته باشيد اگر فوكوس تك نقطه اي را فعال كرده ايد، چشم هارا به عنوان نقطه متمركز انتخاب كنيد.شما ميتوانيد با نگاه به كودك ويژگي هاي فيزيكي زيادي را پيدا كنيد اما توجه بيننده عكس هميشه در اولين قدم به چشم هاي مدل كشيده ميشود. و چشم ها معصوميت كودك را به تصوير ميكشد.

5_پس زمينه(Background):

توجه بسيار زيادي به پس زمينه عكس خود داشته باشيد.پس زمينه ميتواند زيبايي فراواني به عكس ببخشد اما همينطور هم ميتواند باعث حواس پرتي مخاطب شود بنابراين توجه به پس زمينه از اصول مهم عكاسي است بنابراين قبل از شروع به عكاسي كردن هرچه باعث حواس پرتي ميشود از پس زمينه عكس خارج كنيد.
يكي از تاثير گذارترين پس زمينه براي عكاسي كودك استفاده از پس زمينه رنگي يا پيدا كردن ديوار رنگي يا استفاده از ورق رنگي در پشت كودك است كه كودك با ايستادن در مقابل آن باعث نشاط در عكس ميشد.

نکته های مهم عكاسي كودك

6_عكس هاي خود را با چند عكس انتزاعي تركيب كنيد.(Get Abstract):

به عنوان مثال عكاسي از كفش هاي كودك و يا زوم كردن روي پاهايشان يا فقط بخشي از سر يا چشم ها يا دست ها و…را در قاب عكستان قرار دهيد اين عكس ها مي توانند بسيار سرگرم كننده و شاداب باشند و باعث تنوع در شات هاي شما مي شود.

7_لباس(clothes):

انتخاب لباس مناسب نيز در عكاسي بسيار كمك ميكند انتخاب لباسي كه كودك در آن احساس راحتي مي كند و شخصيت خود را نشان ميدهد.اگر كودك در لباس احساس راحتي نكند نميتواند آزادانه حركت كنند و در نتيجه عكس هاي شما عكس هايي ارام خواهند بود. ديگر توصيه هايي درباره لباس كودك: گاهي اوقات رنگ هاي ساده و غليظ مي توانند بسيار جسورانه عمل كنند.

8_اضافه كردن شخص ديگر به عكس (include other people):

اگر كودك دچار استرس يا بي قراري شد يكي از راه هاي موثر استفاده از شخص ديگري در عكس شما مي باشد. كه ميتواند يك خواهر يا برادر ، والدين يا دوست جز آن ها باشد. اضافه كردن يك شخص به عكس شما، نقطه ديگري از علاقه را بيان مي كند و ايده رابطه را به تصوير ميكشد و همچنين باعث مي شود كودك شما آرام شود.

9_صحبت سرگرم كننده(Speaking of fun):

در حين عكاسي با كودك شوخي و گفت و گوي سرگرم كننده داشته باشيد و او را با خود همراه سازيد. برخي از عكس هايي كه ميگيريد را به كودك نشان دهيد.از آن ها بخواهيد تا كارهاي بامزه و خنده دار انجام دهند و آن هارا با خود همراه سازيد.خودتان هم شاد و پرانرژي باشيد و كودك را به وجد بياوريد و حركات سرگرم كننده انجام دهيد تا كودك با شما همراه شود.
تمام اين كار ها باعث ميشود كودك ارام گيرد و زودتر با شما خو بگيرد. اين حركات به عكس شما انرژي و نشاط ميبخشد سرگرم بودن كودك باعث مي شود شات هايي كه ميگيريد واقعي تر و جذاب تر به نظر برسد.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.