نکته های مهم عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و بهداشتی

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که عکاسی لوازم آرایشی چه هدفی را دنبال می‌کند. در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و بهداشتی ، لازم است مردم و به طور خاص مشتری را متقاعد کنیم تا با استفاده از محصولات آرایشی یک برند خاص، احساس زیبایی بیشتری نمایند. تنها در این صورت است که افراد به خرید محصولی که قصد معرفی آن را داریم، ترغیب می‌شوند.
بنابراین شما باید بتوانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و نوین و با استفاده از چیدمانی که ظرافت و لطافت را به مشتری القا می‌کند، ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری محصول را در قالب یک فریم یا تصویر به بیننده القا کنید به طوری که تصویر گرفته شده، در ذهن او ماندگار شود و تمایل به خرید در او افزایش یابد. به طور حتم، هرچه در این مسیر ابتکار و ظرافت بیشتری به خرج دهید، به هدف خود که همان فروش محصول آرایشی است نزدیک‌تر خواهید شد.
گام بعدی دادن اطمینان به مشتری است که بخش مهمی از عکاسی صنعتی و به طور خاص عکاسی لوازم آرایشی است. بنابراین باید عکس گرفته شده، به گونه‌ای باشد که علاوه بر اینکه محصول آرایشی و بهداشتی را معرفی می‌کند، نوعی اطمنیان خاطر از حصول نتیجه را نیز در او ایجاد کند.

نکته های مهم عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و بهداشتی

1_ویژگی‌های محصول آرایشی و بهداشتی را بدانید

در گام اول، لازم است ویژگی‌های محصول آرایشی که قصد عکاسی از آن را دارید بشناسید. بنابراین باید همه چیز را راجع به آن بدانید. در مورد برند محصول آرایشی، شناخت بیشتری پیدا کنید و از چند منبع معتبر در این زمینه، تحقیق و پرسش کنید.
یکی از روش‌هایی که شما را به شناخت بیشتر از محصول آرایشی سوق می‌دهد، این است که با چند مشتری که از همان محصول آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کند، گفت‌وگو کنید و راجع به کیفیت محصول و ویژگی‌های آن سوال نمایید تا شناخت شما از محصول آرایش تکمیل شود.

2_مخاطب هدف را بشناسید

در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و قبل از آماده ساختن فضا برای عکاسی، لازم است راجع به اهدافی که مخاطب به دنبال آن است، آگاهی داشته باشید و اطلاعات قابل قبولی در این زمینه پیدا کرده باشید. باید بدانید مشتری خاص و ایده‌آل برندی که قرار است توسط شما معرفی شود، کیست و چه انتظاراتی از محصول دارد؟ باید بدانید که مخاطب شما افراد میانسال است یا دختران دوشیزه و جوان؟ همچنین لازم است بدانید محصولی که معرفی می‌کنید، محصولی گران‌بها و قیمت گزاف است یا محصولی است که همه‌ی افراد با بودجه‌های متفاوت، قادر به خرید آن هستند.اگر بدانید مخاطب شما کیست و چه انتظاراتی دارد، بهتر می‌توانید ویژگی‌های مورد انتظار او را در عکس منعکس کنید.

3_طراحی مناسب انتخاب کنید

اگر قرار باشد عکس‌ها را برای یک آشنا و دوست بگیرید، خیلی راحت‌تر خواهید بود و نیازی نیست که همه‌ چیز، مرتب و آماده باشد، اما وقتی مخاطب شما مشتری است که باید ترغیب به خرید شود، لازم است عکس و تصویر گرفته شده، دارای طراحی و دیزاین مشخصی باشد. شاید لازم باشد نمونه‌هایی از عکس‌ها را در وب‌سایت‌ها جستجو کنید تا بهتر بتوانید ترجیح مشتری را پیدا کنید.
پیشنهاد می‌دهیم هر کاری که لازم است در طراحی عکاسی لوازم آرایشی انجام شود را در جایی بنویسید و یادداشت کنید تا از ذهن‌تان نرود.
اولین وظیفه‌ی شما به عنوان عکاس این است که خلاق باشید و ایده‌های حرفه‌ای داشته باشید. در عین حال لازم است برای نشان دادن برند مورد نظر، قوی و حرفه‌ای عمل کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب‌ نزدیک‌تر شوید.
در وهله‌ی نخست می‌توانید از یک مدل انسانی استفاده کنید تا به شما نشان دهد که کاربرد لوازم آرایشی چیست! می‌توانید محصول را بیرون از فضای آزاد قرار دهید یا آویزان باشد. در هر صورت هر مدلی که انتخاب می‌کنید لازم است سبک شما را بیشتر نشان دهد. به عنوان مثال اگر محصول آرایشی در حمام یا اتاق‌خواب یا در جلوی آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است المان‌های مرتبط با آن در عکس دیده شود. به عنوان مثال اگر کرم شب را معرفی می‌کنید بهتر است آن را در فضایی که حس تاریکی و شب را منتقل می‌کند، قرار دهید.
تصویر گرفته شده توسط شما، باید با مخاطب سخن بگوید و ویژگی‌های محصول به شکل مستتر و پنهان نمایش داده شود.

4_از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

رنگ‌، نقش حیاتی در ادراک مشتری دارد. یک انتخاب کامل و مناسب از طیف‌های رنگی، فاکتور و المان بسیار مهمی در عکاسی لوازم آرایشی محسوب می‌شود.
لازم است تِم و زمینه‌ی تصویر را مشخص کنید. اگر تمایل دارید تصویری روشن داشته باشید، بهتر است پس‌زمینه‌ای پر رنگ، بشاش و پر انرژی را انتخاب کنید.
اگر به دنبال تصویری کلاسیک از محصول مورد نظر هستید، پس‌زمینه‌ای ترکیبی از سیاه و سفید، یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.
اگر برند مورد نظر، دارای نماد و رنگ خاصی است، نیاز خواهید داشت پس‌زمینه‌ای مناسب و متناسب با آن رنگ را انتخاب کنید و شاید نیاز چندانی به انتخاب رنگ نباشد.

5_از یک سبک خاص برای همه‌ی محصولات یک برند تبعیت کنید

تمام المان‌هایی که در عکاسی لوازم آرایشی مورد استفاده شماست، لازم است با یکدیگر هماهنگی و هارمونی داشته باشد. مانند رنگ، سبک، شکل، اندازه و بسیاری موارد دیگر…
لازم است همه‌چیز را به شکل منطقی در کنار یکدیگر قرار دهید تا تصویر گرفته شده نیز تابع همین ویژگی باشد. اگر برای یک برند معتبر در حال عکاسی هستید، تصویر شما باید با سبک و استایل کلی برند مرتبط باشد.

6_از زوایای غیر معمول در عکاسی لوازم آرایشی استفاده کنید

در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی باید تمام زوایای ممکن را امتحان کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید. اگر تنها از یک زاویه عکس بگیرید، عکس‌های شما خسته‌کننده و مشابه هم خواهد بود. ممکن است مجبور باشید برای دست‌یابی به زاویه مطلوب، از روی صندلی یا به حالت دراز کشیده، عکس بگیرید تا تصویر شما مناسب هدفی باشد که دنبال می‌کنید.

7_سطح‌های مختلف را امتحان کنید

یکی از نیازهای بارز در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی استفاده از سطوح برای نشاندن محصول آرایشی و بهداشتی است. البته می‌توانید محصول را به طور مستقیم بر روی سطح و پس‌زمینه قرار دهید اما بهتر آن است که از سطوح مختلف استفاده کنید و سوژه و محصول آرایشی را بر روی آن قرار دهید تا توجه مخاطب را بیشتر به سمت محصول جذب نماید.
پایه‌ای که سوژه بر روی آن قرار می‌گیرد، از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا نشان می‌دهد که محصول چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است اینگونه موارد، از نظر شما کم اهمیت به نظر برسد، اما در اصل، مساله‌ی بسیار مهمی است و در ذهن مشتری حک خواهد شد.
یکی از راه‌های تصویر کردن محصولات آرایشی این است که با سایر المان‌های آرایشی آن را کامل نماییم. به عنوان مثال جعبه‌های زیبا یا کتاب، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کار شما باشد.
رنگ، اندازه، جنس و شکل زمینه و پایه‌ای که قرار است محصول آرایشی بر روی آن قرار گیرد، همگی باید در تناسب با یکدیگر باشند.
باید توجه داشته باشید، پایه‌ای که قرار است محصول بر روی آن قرار گیرد، نباید به حدی جذاب باشد که توجه را به سمت خود جذب نماید.

8_پس‌زمینه‌ای خوب و کامل را انتخاب کنید

هرگز اهمیت پس‌زمینه و بک‌گراند تصویر را دست‌کم نگیرید. پس‌زمینه، باید بتواند به طور کامل و مناسب، پیام و ویژگی‌های محصول را منتقل کند. به عنوان مثال، اگر می‌‌خواهید از محصولات ارگانیک عکس بگیرید، از یک پس‌زمینه‌ای طبیعی با الگویی گل‌دار استفاده کنید.
همیشه پس‌زمنیه‌ای را انتخاب کنید که با ویژگی‌محصول همخوانی داشته باشد.
برای عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی در اینستاگرام ممکن است از بک‌گراند‌های ترکیبی و مختلف استفاده شود که از چندین مواد و رنگ‌های مختلف تشکیل شده باشد.
عکاس‌های حرفه‌ای، معمولا از میوه‌ها در تصویر پس‌زمینه سوژه استفاده می‌نمایند. احتمالا دیده‌اید که تا چه حد یک رژ لب قرمز در یک پس‌زمینه سیاه همراه با توت فرنگی‌های چیده‌ شده در کنار آن، جذاب است.
شما قادر خواهید بود محصول را به وسیله‌ی رنگ و نوشته برجسته کنید تا بیشتر در ذهن مخاطب نقش ببندد. دقت داشته باشید که هدف شما از عکاسی لوازم آرایشی ، ترغیب مشتری به خرید است، بنابراین هر کاری را که به انجام آن قادر هستید را به انجام برسانید.

9_از عکس‌های زنده و در حال حرکت بهره بگیرید

عکاسی زنده و در حال حرکت، زیبایی و جذابیت کار شما را دو چندان خواهد نمود، اگر چه نیاز به تمرین زیادی دارد و دشواری‌های خاص خود را دارد. اما فراموش نکنید که شما باید هر کاری که به منظور متقاعدسازی مشتری لازم است را انجام دهید.

10_از خطوط مورب استفاده کنید

شیوه‌ی قرار دادن محصولات در یک خط مورب، در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی بسیار رایج است و راهی ساده است که شما را قادر خواهد ساخت تا عکسی حرفه‌ای و جذاب بگیرید. خطوط مورب، مسیری قابل دیدن برای ببیننده ایجاد می‌کند و او را مستقیما به سمت محصول و سوژه هدایت می‌کند و به تصویر عمق بیشتری می‌دهد.
به طور طبیعی چشم انسان از چپ به راست حرکت می‌کند، در نتیجه شما می‌توانید ازین اصل برای چیدن محصولات استفاده نمایید تا عکس بهتر و جذاب‌تری تهیه کنید.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *