نکته های مهم و ترفند های عکس تبلیغاتی

عکسهای تبلیغاتی غذا جذاب ترین بخش عکسهای تجاری است. عکاسی از مواد غذایی روش ها و ترفندهایی خاص دارد که عکاسان حرفه ای از آنها استفاده می کنند.

نکته های مهم و ترفند های عکس تبلیغاتی

1_دکور و اکسسوار در عکاسی مواد غذایی

دکور و لوازم جانبی یکی از مهمترین اجزاء عکسهای تبلیغاتی غذا هستند.
دکور بخش مهمی در عکاسی مواد غذایی است، چرا که می توان حس خاصی را به مخاطب القا کند.

دکور مناسب و فضا سازی واقعی حس حضور در صحنه را برای مخاطب ایجاد می کند.
این موضوع با تاثیر گذاشتن بروی بیننده به موفقیت تبلیغ کمک خواهد کرد.

برای تولید عکسهای حرفه ای از مواد غذایی دکورهای مختلفی نیاز هست.
از دکورهای ساده گرفته تا فضا سازی های سنگین که بنابر نوع سفارش و نیاز مشتری تهیه و اجرا می شود.

گاهی برای بعضی سفارشات نیاز به دکورسازی نبوده و می توان در فضای واقعی کارفرما عکسها را تهیه کرد.
عکاسی از غذا های مدرن بروی میز رستوران و عکسهای قهوه در فضای کافی شاپ بسیار جذاب خواهد بود.

در این نوع سفارشات استفاده از مدل انسانی از مزایای این سبک عکسها خواهد بود.
کافیست فقط بخشی از مدل تحت عنوان آشپز، گارسون یا باریستا در کارد قرار گیرد.

2_نورپردازی در عکاسی مواد غذایی

نور نقش مهمی در تولید عکسهای هر ژانری دارد. اما نورپردازی هدفمند سوژه مهمترین دلیل خلق عکسهای متفاوت و حرفه ای است.
استفاده مناسب از تکنیک های نورپردازی وجه تمایز عکاس حرفه ای از آماتورها است.

ایده های مختلفی را برای نورپردازی عکسهای غذا می توان اجرا کرد.
قرار دادن پارچه ای با سوراخ های متعدد در جلوی نور اصلی باعث ایجاد سایه روشن در بخش های مختلف دکور می شود.
این تکنیک اگر درست اجرا شود حس تابش نور طبیعی از پشت پنجره را تداعی می کند.

تاباندن نور موضعی بروی سوژه هایی مثل غذاهای چرب، سبزیجات تازه و مرطوب حس تازگی را نمایش می دهد.
گاهی استفاده از نور طبیعی روز انتخاب مناسب تری است. این نور حس فضای واقعی در عکس ایجاد می کند.

3_ایده پردازی در عکاسی از غذا

حتما سن نوزاد را در هنگام عکاسی پرتره در نظر بگیرید. عکاسان استودیویی عموما دوست دارند بچه در هفته‌ی اول تولد باشد اما برای جلسات خانگی دو هفته‌ی اول هم مناسب است.
اختلال هورمونی که بعد از روز ۴ ام یا ۵ ام تولد کودک، در مادر به وجود میاید را در ذهن داشته باشید. همچنین بسیاری از کودکان از هفته‌ی دوم تا چند هفته‌، از آکنه و یا مشکلات هاضمه‌ای رنج می‌برند و اغلب از روز یازدهم به بعد و یا از زمانی که به آمادگی کافی رسیدند شیرخوارگی خوشه‌ای را آغاز می‌کنند.
پیشنهاد من نوزادان ۷ الی ۱۰ روزه است، بدین ترتیب هم کودک در مرحله ی تازه واردی خود است و هم والدین فرصتی دارند که خود را برای زندگی با نوزاد جدید خود آماده کنند.

4_چیدمان در عکاسی از مواد غذایی

ایجاد ریتمی هماهنگ در عکس با استفاده از چیدمان عناصر و سوژه از مزایای عکسهای موفق است.
نوع چیدمان دکور، اکسسوار و سوژه نسبت به هر سفارش متفاوت است و باید با دقت و حوصله انجام شود.

خلاقیت و سلیقه در چیدمان عکسهای غذا مهمترین امتیاز برای عکاس است.
خلاقیت در این بخش باعث می شود در هر سفارش عکسهایی متفاوت از قبل تهیه کنید.

رنگ نقش مهمی در عکاسی از مواد غذایی دارد.
استفاده از اکسسوار رنگی جذابیت بیشتری به عکسهای مواد غذایی می دهد.
ظروف رنگی و یا سبزیجات تازه در کنار مواد غذایی می تواند به عکس رنگ و لعابی مضاعف ببخشد.

5_سرعت عمل در عکاسی مواد غذایی

یکی از چالش های عکاسی مواد غذایی برخورد با سوژه های غذایی حساس به دما است.
سوژه هایی مثل بستنی، سبزیجات و بعضی مواد غذایی پخته شده تحت تاثیر دمای محیط تغییر شکل می دهند.

برای جلوگیری از این مشکل چند راهکار وجود دارد که در زیر توضیح داده ام:

– دمای محیط را با دمای مناسب برای سوژه تطبیق دهید.
– سوژه ها را بعد از آماده کردن دکور و انتخاب زاویه در کادر قرار دهید.
– هنگام عکاسی سرعت عمل به خرج دهید.

6_خلاقیت اصل مهم در عکاسی از مواد غذایی

تمام موارد ذکر شده عوامل مهمی برای تولید عکسهایی حرفه ای در بخش صنایع غذایی است.
اما خلاقیت نکته مهمتر و کلید موفقیت در عکاسی از مواد غذایی خواهد بود.

خلاقیت را در اکثر مواردی که ذکر شد می توان جای داد، خلاقیت در نورپردازی، چیدمان، ترکیب بندی و ایده پردازی
خلاقیت در عکسهای مواد غذایی یک محصول می تواند پل موفقیت برند مذکور باشد.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *