پنج ترفند خلاقانه برای عکاسی پرتره

بدون در نظر گرفتن نوع عکاسی پرتره (تمام قد، پرسنلی، هنری، سیاسی، تبلیغاتی، خانوادگی)، یکی از جذابیت‌های عکاسی، خلاقانه بودن آن است. درباره عکاسی خلاقانه تا کنون نکاتی را گفته‌ایم، حالا بطور خاص می‌خواهیم به عکاسی پرتره خلاقانه بپردازیم و ترفندهایی ساده اما کارآمد را برایتان بیان کنیم. پس با ما همراه شوید.

پنج ترفند خلاقانه برای عکاسی پرتره

 

۱. پس‌زمینه با فویل

چند ورقه آلومینیوم را بردارید و آنها را چروک کنید. سپس آنها را روی یک پایه کنار یکدیگر قرار دهید. عمق میدان خود را کم کنید و به مدل بگویید جلوی این فویل‌ها قرار بگیرد. خواهید دید که فویل‌ها پس‌زمینه‌ای روشن با نورهایی لرزان خواهید داشت که مدل شما را درخشان‌تر نشان می‌دهد.

۲. بوکه با فویل چروکیده

اگر آلومینیوم به اندازه کافی نداریم هم اشکالی ندارد. هنوز هم می‌توانید با همان مقدار کم آلومینیوم عکاسی پرتره خلاقانه داشته باشید. ورقه آلومینیوم چروکیده را به تکه‌های کوچک ببرید. سپس از یک نفر بخواهید که در لحظه ثبت آنها را در هوا پرتاب کند. نتیجه بوکه‌های نقره‌ای و برافی خواهد شد که به عکس و سوژه شما زیبایی دو چندان می‌بخشد.

۳. نور LED

با کمک LED به راحتی می‌تواند بوکه را به عکس‌های خود اضافه کرده و آنها را زیباتر کنید. رشته‌های نوری از لامپ‌های ال‌ای‌دی را در استودیو یا اتاقی که می‌خواهید عکس بگیرید، نصب کنید و سوژه‌ را بین یا پشت آنها قرار دهید و سپس عکاسی کنید. می‌توانید از ال‌ای‌دی با اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید و به طرحی که دوست دارید دست یابید.

۴. اسنوت سینمایی بسازید.

اسنوت یک قطعهٔ ساده و لوله‌ای است که نور فلاش یا پروژکتور را کنترل می‌کند و به عکاس اجازه می‌دهد تا میزان و جهت پرتو نور را به‌طور دلخواه، هدایت و کنترل کند. اسنوت‌ها ممکن است، مخروطی، استوانه‌ای و یا مستطیلی شکل باشند.

۵. قاب پنجره مصنوعی

اگر می‌خواهید به عکس حس شخصی‌تری بدهید می‌توانید با ایجاد محیطی شبیه یک محل خاص این حس را ایجاد کنید. مثلا می‌توانید با کمک یک تکه فوم و برش آن به شکل مستطیلی یک پنجره بسازید. وقتی نور را از درون این پنجره بتابانید سایه‌ای از آن را روی دیوار بوجود خواهید آوید که علاوه بر حس گفته شده، به ترکیب‌بندی عکس نیز زیبایی دو چندان می‌بخشد.

 

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.