چند شیوه ترکیب بندی در عکاسی عروسی

تا به حال به این فکر کرده اید که در فضاهای به هم ریخته و نامرتب باید چگونه کمپوزیسیون متناسب بسازیم؟این مسئله به خصوص برای عکاسان عروسی مشکل ساز می شودزیرا مقدمات عروسی معمولا به عروس ختم نمی شود.ساقدوش ها، مادرها و مادربزرگ ها نیز ممکن است در همان محل در حال آماده سازی خود باشند.
و همه ی این ها به معنای واقعی بیانگر یک اتاق نامرتب و به هم ریخته می باشد.برس های آرایشی، سشوارها و لباس های اضافی همگی در این اتاق، بر روی زمین و یا روی میز ها پراکنده خواهند بود.حالا شما بگویید که چطور بر این بی نظمی غلبه کرده و تصاویر زیبایی خلق می کنید؟

در این مقاله، به سه نکته و آموزش به منظور ساخت عکس های زیبا و متناسب و همچنین پنهان نمودن این اشیا اشاره خواهیم نمود.

چند شیوه ترکیب بندی در عکاسی عروسی

 

جادوی تلفن همراه

تلفن های همراه با زندگی های روزمره ی ما ادغام شده اند،به طوری که حتی ممکن است بدون همراه داشتن آنها خانه را ترک نکنیم.برای پیشگیری از اختلال در کارهای مراسم، بهتر است گوشی را از صبحخاموش کرده و یا بر روی حالت بی صدا قرار دهید.با توجه به سنگینی کیف دوربین، محدود کردن لوازم کیف به نفع شما خواهد بود.
خوشبختانه تلفن های همراه در ایجاد سطوح بازتابی و ساخت کمپوزیسیون های متناسب و زیباتر به کمک شما خواهند آمد.

راه حل چیست؟

با استفاده از تلفن همراه به شیوه ای که پس زمینه را محو کندنور را بر روی پیراهن بازتاب می کنیم.به این ترتیب، زاویه ی مناسب تلفن همراه توجهات را به مرکز فریم جلب کردهو تنها سبب تاکید بر روی پیراهن می شود نه هیچ چیز دیگری.و از آنجایی که یک نور بازتابی است، به طور طبیعی تیره تر از سوژه بوده و این اطمینان را به وجود می آورد که چشم بیننده از نقطه ی تمرکز اصلی تصویر دور نخواهد شد.

Lens Chimping

تکنیک Lens Chimping شامل استفاده از المان های لنز در منحرف سازی نور، دور کردن توجهات از پس زمینه و همچنین ساخت انحراف نوری زیبا و جذاب می شود.همه ی لنزهای کوژ در این شیوه قابل استفاده هستند.البته استفاده از لنزهای مقعر نیز  چندان دور از ذهن نخواهد بود.
تنها کافیست این المان را در جلوی لنز و نزدیک به یک طرف گرفته و در محورهای متمادی بچرخانید تا به نتیجه ی رضایت بخش دست یابید.

در تجربه ی شخصی، بهترین نتایج با استفاده از فوکوس کردن، تنظیم و افزودن لنز به منظور ایجاد انحراف به دست می آیند.در غیر اینصورت، سیستم فوکوس خودکار دچار اشکال شده و به دنبال فوکوس خواهد بود.از این تکنیک در منحرف کردن پس زمینه استفاده می شود و یا اگر به طور مستقیم به منبع نور هدف گیری شود،نورهای کروی جذابی جهت پویاتر شدن تصاویر به وجود خواهند آمد.

یکی دیگر از کاربردهای این تکنیک در هنگام اولین رقص عروس و داماد است.

با توجه به شکل محوطه ی رقص، تنظیم نورپردازی

1_در یک موقعیت فوق العاده

2_در موقعیتی که هیچ یک از مهمان ها در تاریکی به سمت پایه های نور نروند بسیار دشوار خواهد بود.

به همین خاطر یکی از بهترین گزینه های پیش روی ما قرار دادن پایه های نور در کنار میز دی جی خواهد بود.نکته اینجاست که دی جی در پس زمینه ی تصویر قرار خواهد گرفت.با استفاده از تکنیک lens chimping می توانیم دی جی را محو کرده و با استفاده از تابش لنز و تنظیمات مناسب نور صحنه ی اولین رقص را ثبت کنید.

این تکنیک با کمی تمرین آسانتر خواهد شد.با فوکوس سریع، تنظیم و افزودن لتز مقعر در یک حرکت سریع همه چیز سر جایش خواهد بود.می توانید این تکنیک را در خانه و با کمک اعضای خانواده تمرین کنید،به این شرط که آنها تمایل داشته باشند که مدتی در یک جا ساکن بمانند.
اگر همه چیز درست پیش برود یک صحنه ی فوق العاده خواهید داشت،در غیر اینصورت المان های لنز تمام فریم را سفید می نمایند.

Freelensing

شیوه ی Freelensing نسبت به دو تکنیک قبلی چندان متداول نیست.هدف از تکنیک Freelensing ایجاد یک شیوه ی جایگزین و البته ارزان تر برای حرکت یا تغییر لنز است.و اگر همه چیز به درستی انجام شود، هیچ تغییری در کیفیت تصاویر به وجود نخواهد آمد.
نکته ای که باید در اینجا به آن توجه داشته باشید این است که دوربین شما حتما باید قابلیت live view mode را داشته باشد.

به این ترتیب المان های لنز به سنسورها نزدیک شده و بهترین نتیجه را خلق خواهند نمود.قانونی که در tilt-shift باید رعایت شود این است که سطح لنز باید نسبت به سطح تصویر حرکت کرده و بچرخد.به جای فوکوس به جلو و پشت سوژه اعمال شود، در هر جهتی قرار خواهد گرفت.
در اینجا می توانید توضیحات بیشتری در این مورد بیابید.چیزی که در مورد اعمال این تکنیک باید بدانیم این است که اعمال فوکوس به ما کمک می کند تا بدانیم که کدام بخش از پس زمینه در فوکوس قرار می گیرد.

در موضوع جشن عروسی، این تکنیک در ثبت تصاویر متناسب و زیباتر بسیار کارآمد خواهد بود.اشکال اصلی و ایراد مهم این تکنیک این است که افراد بر روی دیافراگم کنترلی ندارند، مگر اینکه یک لنز قدیمی با حلقه ی دیافراگم در اختیار داشته باشید.تنظیم f/1.8 با تلفیق live view نتیجه ی زیبا و روشنی به وجود خواهد آورد.

این تکنیک مناسب چیست ؟

این تکنیک مناسب اجسام ساکن است، پس پیشنهاد ما این استکه نقطه ای را که عروس در آنجا ساکن می نشیند، انتخاب کنید.با live view شروع کرده و زاویه ی لنز را تنظیم کنید و سایر اجزا را نادیده بگیرید.هرچه تمرکز و دقت شما بالاتر رود، می توانید فاصله ی خود و سوژه را افزایش دهید.
بهتر است در ابتدا نزدیک تر به سوژه قرار بگیرید تا کاملا به شیوه های این تکنیک عادت کنید.

پس از اینکه این تکنیک را به خوبی فرا گرفتید، می توانید از آن در همه ی انواع فیلمبرداری خود استفاده کنید.پرتره های دو نفره بهترین فرصت برای انجام این کار هستند، زیرا زوج ها در طول عکسبرداری ساکن خواهند ماند. هر چه فاصله ی بیشتری داشته باشید، تصاویر دراماتیک تر خواهند بود.
تصاویر واید از این جهت که گوشه ها محوتر شده و توجه را به مرکز فریم جلب می کنند، مناسب تر خواهند بود.

 

 

 

برگرفته شده از سایت عکاسی آرت

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *