چند نکته جالب برای عکاسی جشن تولد

بیایید نگاهی بیندازیم به چند نکته سرگرم کننده برای عکس گرفتن از مهمانی های تولد (یا برای عکاسی از رویدادها به طور کلی) که می توانید از همین امروز آن را عملی کنید و عکس های خود را زیباتر نمایید.

چند نکته جالب برای عکاسی جشن تولد

 

۱. حس عکاسی در موضوع اصلی را دریابید

وقتی از هر نوع واقعه عکس می گیرید ، سعی می کنید داستان آن رویداد را بگویید. یک راه عالی برای این کار ، فکر کردن در مقیاسهای مختلف است.

این به معنی بدست آوردن جزئیات ، تصاویر افراد و عکس های گسترده از جمعیت است .

برای عکس گرفتن از جشن تولد ، می توانید عکس هایی از کیک تولد ، از شمع هدایا یا لمس های تزئینی در تمام فضای موجود باشد.

۲. عکس های ناگهانی و طبیعی بگیرید

عکس های مثبت برای آلبوم ها عالی هستند ، اما عکس های صادقانه مردم محبوبیت و زیبایی بیشتری دارند. بچه ها می خندند و بازی می کنند ، بزرگسالان در حال بریدن کیک تولد هستند ، یا یک بچه در آغوش پدر خود آرام گرفته است.

با دوربین خود دزدکی باشید و به دنبال لحظات صادقانه و طبیعی برای گرفتن عکس باشید. آماده باشید تا به سرعت عکس های خود را بیاندازید زیرا این لحظات قطعاً زودگذر و تکرار نشدنی هستند!

۳. عکاسی از لحظه ها در روز تولد

صحبت از لحظات می باشد ، نباید بزرگترین لحظات را از دست بدهید! قبل از شروع جشن تولد یا درست هنگام ورود به جشن تولد به عنوان یک عکاس حرفه ای ، در مورد ترتیب وقایع با میزبان مهمانی گپ بزنید.

سؤال کنید که آیا لحظاتی خاص وجود دارد که باید در جشن تولد عکس بگیرید. چیزهایی مانند فوت کردن شمع ها ، ضربه زدن به پیگاتا یا هدیه های بازشو ، همه لحظات بزرگ معمولی هستند که باید در قاب دوربین یک عکاس ظبط شوند.

علاوه بر این ، حتماً از هر فردی که برای این رویداد آورده شده تا مهمان ها را سرگرم نماید ، در جشن تولد عکس بگیرید.

۴. برای پر کردن سایه ها در خانه تاریک از Flash استفاده کنید

باید از نور طبیعی تا حد امکان استفاده شود ، اما گاهی اوقات به فلاش احتیاج خواهید داشت. هنگامی که سوژه های شما دارای نور پس زمینه هستند ، ممکن است فلاش برای دستیابی به سایه ها مفید باشد ، یا ممکن است برای خانه های تاریک که فقط نور طبیعی کافی دریافت نمی کنند (یا اگر شب باشد !) بسیار حیاتی باشد.

در هنگام استفاده از فلاش ، حتما تا حد امکان نور آن را پخش کنید تا از سایه های تند و لکه های روشن جلوگیری کنید. می توانید دیفیوزر را بر روی خود فلاش اضافه کنید و همیشه پخش کردن نو آن از سقف یا دیواره پشت شما توصیه می شود.

در آخر ، حتماً فلاش را تنظیم کنید تا فقط به اندازه نیاز خود این نور در عکس ها پخش کنید .

۵. دیدگاه ها را تغییر دهید تا به تصاویر خود علاقه مند شوید

تغییر دیدگاه راهی عالی برای اضافه کردن علاقه و جذب بیننده به عمل است! برای بچه های کوچک ، سطح پایین تر را در نظر بگیرید تا در سطح چشم آنها باشید.

اگر در حال عکاسی از یک میز با غذا و یا هدیه ای از هدایا هستید ، گرفتن عکس را از بالا برای گرفتن عکس متفاوت در نظر بگیرید.

۶. از خانواده و دوستان عکس بگیرید

با میزبان ها صحبت کنید تا درباره هرگونه درخواست عکس های گروهی سؤال کنید. آیا می خواهید مادربزرگ را با تمام نوه ها مستند کنید ؟ پسر تولد با بهترین دوستش چطوره؟

دانستن پیش از عکس برداری به شما امکان می دهد تا چند لحظه از این عکس های مهم را بگیرید.

برای عکسهای گروهی زمان مناسبی انتخاب کنید که بعد از رسیدن مهمانان خوب است ولی بعد از خوردن کیک و فوت کردن شمع و یا پایان مهمانی کسی شور و اشتیاق اول مهمانی را ندارد.

این به اطمینان از حضور همه افرادی که برای عکس های تولد مورد نیاز هستند کمک می کند.  چرا که در اول مهمانی همه افراد انرژی لازم را برای اینکار دارند.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *