چند نکته طلایی برای عکاسی از محصولات فروشگاه اینترنتی

امروزه دیگر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، هر چند کوچک، کار ساده ای شده است. به لطف ابزار های مختلف، این کار میتواند خیلی سریع انجام شود و شما می تواندی به صورت ساده و سریع آوازه خود را به گوش همگان برسانید. با توجه به این موضوع وقتی تنها باشید با این مسئله روبه رو هستید که باید وظایف گوناگونی را برعهده بگیرید. یکی از این چالش‌ها (موضوع پست امروز ما: عکاسی برای فروشگاه اینترنتی)، این است که چطور عکس‌های جذاب و جالبی را از محصولات خود بگیرید. پس با آموزش عکاسی از محصولات برای فروش همراه ما باشید.

عکس هایتان، به همراه بسیاری دیگر از اجزای مهم سایت‌، نشان دهنده این است که شما چه کسی هستید و در مشتریان شما اعتماد ایجاد می‌کند یا نه. لازم به ذکر است که داشتن تصویر خوب از محصول باعث می‌گردد بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در صفحات شما سپری کنند، اطلاعات بیشتری از محصول به دست بیاورند و به مشتریان شما تبدیل شوند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که ۷۸ درصد خریداران اینترنتی می‌خواهند عکس‌های بیشتری را در سایت فروشگاهی شاهد باشند، زیرا به آنها کمک می‌کند تا تصویر بهتری از محصول را در ذهن داشته باشند. اگر شما یک عکاس حرفه‌ای نیستید نگران نباشید! خبر خوب این است که برای عکاسی حرفه ای از محصولات به صورت خوب و قابل قبول، لازم نیست یک عکاس باتجربه باشید. با صرف اندکی زمان، خلاقیت و چند قدم ساده هر کسی می تواند یاد بگیرد چطور مانند یک فرد حرفه‌ای، عکاسی حرفه ای از محصولات داشته باشید.

چند نکته طلایی برای عکاسی از محصولات فروشگاه اینترنتی

 

1. نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد

چه بخواهید در یک استودیو عکس بگیرید و چه در محیط باز، باید نورپردازی را مدنظر داشته باشید. در واقع عکاسی یافتن نور کافی و مناسب‌سازی آن برحسب شرایط است. حال دو نوع نورپردازی اصلی که می توانید مورد استفاده قرار دهید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

نور ملایم: که اثری ظریف و هاله مانند را ایجاد کرده و جسم را از تمامی زوایا روشن می‌سازد. سایه‌های اضافه را حذف می کند که لازم است هنگام عکس‌برداری از اجسام سه بعدی آن را مدنظر داشته باشید.
نور شدید: تضاد بیشتری ایجاد می‌کند. در این حالت سایه‌ها لبه‌های تیزتر و جزییات بیشتر دارند. درست مثل زمانی که زیر نور مستقیم خورشید ایستاده‌اید.
برای عکاسی محصولات، نورپردازی ملایم رایج‌تر است. می‌توانید به اشکال مختلفی به آن دست یابید. اگر شما با نور طبیعی بطور مثال خورشید کار می‌کنید، از اشعه مستقیم آن جلوگیری کنید و از پراکنده‌ساز (هر چیزی که بتواند نور را پخش و پراکنده کند) استفاده نمائید.

اگر منبع نور شما از پنجره، لامپ یا چراغ تامین می‌شود، آن را پوشش دهید تا نور ملایم‌تری داشته باشید. می‌توانید از ورق کاغذ، کاغذ روغنی یا پارچه نازک استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که امنیت را در وهله اول قرار دهید زیرا در هنگام کار با لامپ ممکن است خطر آتش سوزی وجود داشته باشد. پس مراقب باشید. گزینه دیگری که می تواند کارتان مناسب باشد استفاده از بازتاب‌کننده است که راهی ارزان و ساده برای انعطاف ببخشیدن به نور (طبیعی/مصنوعی) یا کاستن میزان آن است.

جعبه نور (که استودیو عکاسی، چادر نور یا مکعب نور هم نام دارد) یک ابزار عکسبرداری است که به محصولات شما سطحی درخشان و پس زمینه‌ی روشن می‌دهد. لازم نیست خیلی هزینه کنید زیرا می‌توانید آن را در منزل بسازید. با استفاده از ابزارهای بسیار ساده‌ای (مانند: جعبه کارتونی، کاغذ نازک، نوار چسب و قیچی)، و با هزینه‌ ای کمتر، می‌توانید جعبه خود را بسازید که به شما نتایجی مشابه محیط استودیوی حرفه‌ای میدهد. نه تنها ساخت آن خیلی ساده است، بلکه می‌توانید جعبه را همه جا با خود ببرید.

2. زوایای خود را بشناسید

سه زاویه وجود دارد که معمولاً برای عکسبرداری محصولات استفاده می‌شود:

زاویه ۹۰ درجه: از بالا به پایین (زاویه دید پرنده) که برای وسایلی که ایستاده نیستند مناسب است. مثلا: کفش، لباس، جعبه، لوازم آشپزخانه یا وسایل آشپزی.
زاویه ۴۵ درجه: (زاویه ایستاده) که برای تاکید بر ابعاد مورد استفاده قرارمی‌گیرد و برای بسیاری از محصولات از جمله: اسباب‌بازی‌های کودکان، وسایل الکترونیکی و محصولات دکوری منازل ایده آل است.
زاویه صفر درجه: (همسطح میز) که برای عکس گرفتن از محصولاتی که ایستاده هستند، مطلوب است. مثلا: بطری‌، قوطی، ظروف شیشه‌ای، محفظه و محصولات آرایشی و بهداشتی.
اشکال و رنگ های مختلف می توانند در زوایای مختلف قرار بگیرند. درصورت امکان، از یک محصول عکس‌های مختلفی را در زوایای مختلف تهیه کنید. این به مشتری اجازه می‌دهد تا آگاهی بیشتری نسبت به اندازه و ابعاد محصول داشته باشد. همچنین می‌توانید علاوه بر عکس‌، یک فیلم کوتاه هم به صفحه محصول اضافه کنید تا کالا را به صورت عملی به نمایش بگذارد.

3. از گزینه بزرگنمایی استفاده کنید

عکس برداری در حالت بزرگنمایی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید از فاصله نزدیک و با جزئیات بسیار زیبایی تصویر بردارید و برای عکاسی از محصولات کوچکی مثل جواهرات، غذا یا لوازم آرایشی مناسب است. چه دوربین DSLR داشته باشید و چه یک گوشی موبایل، می توانید این کار را انجام دهید زیرا بیشتر گوشی‌ها قابلیت بزرگنمایی دارند. این حالت برای نمایش جزئیات بسیار مناسب است. اگر یک دوربین DSLR دارید، از لنز ۵۰ میلیمتری استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید. سوژه خود را با استفاده از لنزهای مختلف و در حالات گوناگون به تصویر بکشید تا به بهترین نتیجه برسید.

4. تصویر زمینه را طوری انتخاب کنید که محصولات شما به چشم بیاید

هنگام عکاسی از اشیاء، به پس زمینه هم دقت کنید. شما مایلید تا توجه بیننده به کالا جلب شود نه پس زمینه. معمولا زمینه تمیز و سفید، به دلیل جلوگیری از حواس‌پرتی، محصول را به‌خوبی نمایش می‎دهد. البته بعضی از محصولات نیز در پس زمینه تیره بهتر نمایان می‌شوند. بدون ترس امتحان کنید. اگر رنگ سیاه خیلی تیره بود، سراغ طوسی سیر بروید. پس زمینه کار احساسات زیادی را برمی‌انگیزد. بنابراین سعی کنید به مخاطب خود فکر کنید و هدف نهایی را در نظر داشته باشید. اگر کالای شما تک رنگ است، استفاده از رنگ متضاد در پس زمینه، واقعاً به دیده شدنش کمک می‌کند. فراموش نکنید که یک پس زمینه مناسب می‌تواند محصول را ارزشمند نشان دهد و زمینه نامناسب از ارزش آن می‌کاهد.

5. با ترکیبات بازی کنید

ترکیب، جای‌گذاری یا چیدمان عناصر به شکلی است که یکدیگر را تکمیل نمایند. اگر از چند عنصر با هم عکس می‌گیرید، چندین بار جای آنها را تغییر دهید تا زمانی‌که خوب با هم هماهنگ شوند. شاید دریابید که بهتر است از هر کدام جدا جدا عکس بگیرید یا بالعکس.اگر درصدد فروش کالای کوچکی هستید که قابل ایستادن نیست، از پایه استفاده کنید. مثلا یک جفت گوشواره را از قلاب جواهر آویزان کنید و یا پشت کتاب‌ها جعبه بگذارید تا سرپا بماند.

6. دوربین را در محلی ثابت بگذارید

وقتی که از محصولات عکسبرداری می‌کنید، دوربین را حرکت ندهید. خوشبختانه ابزارهای خوب، قابل دسترس و در عین حال ارزان قیمتی وجود دارند که شما را به هدف می‌رساند. بطور مثال: سه پایه دوربین یا پایه گوشی که می‌توانید بصورت آنلاین تهیه کنید و یا خودتان آن را بسازید. اگر گوشی یا دوربین شما تایمر دارد از آن برای عکس گرفتن استفاده کنید بدون اینکه پایه را حرکت دهید.

7. توضیح را به عکس اضافه نمائید

حال که عکس‌هایتان را گرفتید، با خیال راحت آنها را در صفحه فروشگاه الکترونیک خود منتشر کنید. افزودن توضیح مناسب و جذاب به اندازه خود تصویر اهمیت دارد. واضح است که دادن اطلاعات درباره ابعاد، جنس و وزن کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اضافه کردن توضیحات کالا به عکس آن، می‌تواند جلوی مرجوعی و شکایات را بگیرد. متن باید کوتاه و کامل باشد. بنابراین از دادن اطلاعات غیرضروری بپرهیزید. به صفحه محصولات وب‌سایت شرکت‌های بزرگ مراجعه کنید و از آنها الهام بگیرید.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.