چند نکته مهم در نحوه عکاسی از محصولات غذایی

شاید بسیاری از شما بخواهید که با آیفون خود عکس هایی افسانه ای از مواد غذایی بگیرید، اما مطمئنأ  واقف بر این قضیه هستید که این کار بدون یک فرد غذاآرا (استایلیست غذا) و تجهیزات شاخص برای عکاسی، امکان پذیر نخواهد بود. من اینجا هستم که ثابت کنم، تنها این مورد نیست! اگر شما یک تیم کاری سخت کوش مشتاق کار و یک مکان جهت نورپردازی صحنه داشته باشید، هنوز به نیمه راه هم نرسیده اید!

چند نکته مهم در نحوه عکاسی از محصولات غذایی

 

۱. با یک تیم بزرگ کار کنید حتی اگر تنها  هستید

از آنجا که به احتمال زیاد شما به یک استایلیست غذا دسترسی نخواهید داشت، اطمینان حاصل کنید که آشپزی دارید که به هنگام بشقاب آرایی با فراز و فرود کار آشنایی داشته باشد و کار شما را راه بیاندازد.به این نکته نیاز دارید که همه چیز درخشان و منظم  آراسته شده باشند. چاشنی غذا ها می بایست بسیار تازه باشند(خواهشأ از سبزی های پژمرده استفاده نکنید!). زمانی که از سس ها استفاده می شود، باید روشن و براق باشند. چون شما یک استایلیست غذا (غذاآرا) ندارید، خودتان مسئول ظاهر غذای چیده شده ی درون بشقاب هستید. به عکسی که گرفتید نگاه کنید، نسبت به آن حساس باشید و اگر کم وکسری در عکس احساس کردید، به جبران آن برآمده و دوباره عکاسی را تکرار کنید.

۲. آن را تازه نگه دارید

اگر مجبور بودید که برای مدت زمان طولانی تری عکاسی کنید، شاید نیاز داشته باشید که بعضی از قسمت های محتوای داخل بشقاب را تعویض نمایید. برای مثال – پنیر ذوب شده به سرعت سخت می شود و ظاهر اشتها آور خودش را از دست می دهد.. اگر به عکاسی از گوشت مشغولید، گوشت شروع به آب انداختن می کند و این منظره جالبی در کادربندی شما نخواهد داشت. آن را جایگزین کنید و دوباره عکاسی را از سر بگیرید. بهتر است هرچیزی را در همین مرحله با صرف اندکی زمان بهبود ببخشید، تا اینکه اصلاح این نکات از کار، به مرحله ی پست پروداکشن (تدوین ) بکشد.

۳. تمرکز بر جزئیات

به عنوان مثال ، اگر تکه گوشتی دارید که روی منقل سرخ و کبابی شده است، مطمئن شوید که علائم سرخ شدگی به وضوح جلوه نمایی می کند و خطوط سیخ شبکه ای منقل به صورت ضربدری و زیبا دیده شود. اگر یک رول سوشی دارید، مطمئن شوید که قطعات آن در حالت جذابی قرار گرفته و جزئیات چاشنی و سس آن به طور کامل و واضح در عکس هویدا باشد. گاهی اوقات ایجاز و کمتر بودن در مورد عکاسی از مواد غذایی بیشتر جواب می دهد؛ چرا که ممکن است غذای اصلی و به عبارتی ستاره عکس شما در میان شلوغی سایر مواد ، به حاشیه رود.

۴. از نور طبیعی در هرزمان، به وفور استفاده کنید

کیفیت نور طبیعی طوری است که تمایل به جلوه نمایی یا به عبارت خودمانی تر، چاپلوسی هرموضوع ، اعم از مواد غذایی می کند.من خودم دوست دارم که از مواد غذایی درکنار پنجره های بزرگ عکاسی کنم. می توانید از نور آن برای پس زمینه یا نورپردازی خود غذا استفاده کنید. اگر ملزم به استفاده از نورهای مصنوعی بودید، از چراغ هایی که نور طبیعی را شبیه سازی می کنند و یا استروب ها (با رنگ نور۵۰۰۰ کلوین ) استفاده کنید. این کار جایگزین مناسبی برای نور طبیعی خواهد بود و به شما امکان دستیابی به نتایج زیبا را می دهد.

۵. استفاده از یک عمق میدان

این کار باعث ایجاد علاقه و درام بر روی موضوع می شود و امکان استفاده بهینه از نور را به بهترین نحو به شما می دهد. هنگامی که از تکنیک عمق میدان بهره میگیرید، نقطه فوکوس را قسمت جلویی غذا انتخاب کنید. بنابراین اگر از رول سوشی عکاسی می کنید، بر تکه هایی که از لنز شما دورتر هستند فوکوس نکنید، بر رول های پرمغزی فوکوس کنید که به لنز شما نزدیکترند.درکل، از آن لذت ببرید. من به عنوان یک عکاس، بیش از یک دهه به عکاسی تجاری و تبلیغاتی مشغول بوده ام. هر عکس خاص و متفاوت است و من تحت هر شرایط قابل تصور، مثل اتاقهای بسیار تاریک به این امر پرداخته ام. خلاق باشید، پای خود را از چارچوب ها فراتر بگذارید، آزمایش کنید و لذت ببرید.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.