چند نکته مهم که هنگام عکاسی در سفر باید بدانید

هر مکان دارای نگاه، فرهنگ، تاریخ، مردم، احساسات، مناظر و داستان‌های خاص خود است. یادگیری چگونگی عکس گرفتن از سوژه‌ها به ثبت تصاویر زیبا توسط عکاسان و ارتباط برقرار کردن دیگران با آن تصاویر کمک خواهد کرد. تکنیک‌های عکاسی در سفر طی سال‌ها خواندن کتاب، تماشای آموزش‌های آنلاین و تمرین منظم به دست می‌آید، پس اگر تلاش کنید می‌توانید به یک عکاس ماهر تبدیل شوید. در ادامه به نکات مربوط به عکاسی در سفر خواهیم پرداخت تا در سفرهای آینده خود، عکس‌های زیباتری به ثبت برسانید.

چند نکته مهم که هنگام عکاسی در سفر باید بدانید

 

1- ترکیب‌های مختلف را امتحان کنید

از زوایا و فاصله‌های مختلف عکس بگیرید و هرگز به اولین عکس خود بسنده نکنید. اگر از تصاویر خود لذت نمی‌برید، وقت آن رسیده که از زوایا و فاصله‌های مختلفی تصویربرداری نمایید. همیشه سعی کنید از یک پس‌زمینه قدرتمند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از یک رشته کوه عکس بگیرید، عواملی همانند گل، رودخانه، حیوان یا یک سنگ زیبا را مدنظر قرار داده و در پس‌زمینه قرار دهید. این وضعیت به تصاویر، حالت سه بعدی داده و به چشم بیننده جذاب‌تر می‌شود. یکی دیگر از تاکتیک‌های عالی در عکاسی هم فشرده‌سازی مرکزی نام دارد؛ فشرده‌سازی زمانی است که یک عکاس از لنز زوم استفاده کند تا اشیایی که در پس‌زمینه قرار دارند بزرگتر از حالت عادی به نظر برسند.

2- عکاسی را در اولویت سفر خود قرار دهید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که موجب می‌شود بعد از پایان سفر با تصاویر بی‌کیفیت و نامناسبی روبرو شوید، اهمیت ندادن به عکاسی و برنامه‌ریزی نکردن برای آن است. گرفتن عکس‌های فوری نه تنها در وقت صرفه‌جویی نمی‌کند، بلکه اصلا برای شما بازدهی نخواهد داشت. بهتر است با کسانی که عکاسی نمی‌کنند،

به سفر نروید، زیرا این کار موجب می‌شود تا از هدف خود فاصله بگیرید، بنابراین سعی کنید به تنهایی یا با سایر عکاسان، اختصاصی سفر کنید. زودتر از همه بیدار شوید و برای اینکه ابرها، نور، باد و سایر عوامل در بهترین وضعیت خود قرار بگیرند، صبور باشید. بهتر است با یک اتومبیل شخصی یا اجاره‌ای به مسافرت بروید تا در مورد زمان‌بندی حق انتخاب داشته و عکس‌هایی زیبا و منحصر به فرد برای خود ثبت کنید.

3- عناصر انسانی را دست کم نگیرید

تجربه نشان داده است که وجود عناصر انسانی در عکس‌ها جلوه‌ خاصی به آن بخشیده و بینندگان را بیشتر به عکس علاقه‌مند می‌کند، به خصوص اگر بیننده بتواند خود را در عکس تصور کند. انجام این کار احساسات بیشتری به تصویر می‌دهد، به گونه‌ای که انگار خود بیننده در آن عکس حضور دارد. به عنوان مثال، عکاسی از انسان در کنار یک کوه بزرگ، عظمت کوه را نشان می‌دهد، به همین دلیل است که عکاسی از افراد در مناظر بزرگ به خوبی انجام خواهد شد. اضافه کردن یک عنصر انسانی به عکس، داستان آن را بهتر نشان داده و به تصاویر قوت می‌بخشد.

4- صبور باشید

عکاسی فقط ثبت تصویری که در مقابل شما قرار دارد، نیست، بلکه باید آن‌ را با قلب و ذهن خود ثبت کنید. عکاسی در سفر به زمان و توجه خاصی نیاز دارد. یک عکاس خوب باید تمام جزئیات محیط را قبل از تصویربرداری به دقت بررسی کند و از خود بپرسد اگر ۱۵ دقیقه صبر کنم آیا ممکن است ابرها، نور و در کل سوژه‌های محیط در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

اگر انسان صبوری نیستید، ممکن است فرصت گرفتن یک عکس خارق‌العاده را برای همیشه از دست بدهید. باید بدانید که عکاسی خوب زمان می‌برد، بنابراین باید برای گرفتن یک عکس عالی حتی چند ساعت هم منتظر بمانید، زیرا این همان کاری است که متخصصان این حرفه انجام می‌دهند. هر چه صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشید، عکاسی در سفر شما در طولانی‌مدت بهتر خواهد شد.

5- در برابر سارقان از دوربین خود محافظت کنید

برای اینکه به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید، قطعا به یک دوربین دیجیتالی باکیفیت نیاز دارید که قیمت آن ارزان نیست، بنابراین این مسئله می‌تواند توجه سارقان را به خود جلب کند. همه ما بارها در مورد سرقت اشیاء مختلف شنیده‌ایم، بنابراین باید بیشتر حواس خود را جمع کنید. همیشه دوربین خود را در یک کیف مخفی کرده و با خود حمل کنید. همانطور که می‌دانید، با سرقت دوربین، عکس‌های شما هم از بین رفته و زحمتتان به هدر خواهد رفت، پس همه جا و در همه حال مراقب دوربین خود باشید.

6- دوربین خود را در حالت دستی تنظیم کنید

برخی تصور می‌کنند که دوربین‌های مدرن آنقدر هوشمند هستند که با قرار گرفتن در حالت خودکار، عکس‌هایی باورنکردنی و جذاب برای شما ثبت می‌کنند، اما این تصور کاملا غلط است. بنابراین، اگر می‌خواهید تصاویر خیره‌کننده‌ای داشته باشید، باید یاد بگیرید که خودتان دوربین را تنظیم کنید. در صورتی که به تازگی وارد حرفه عکاسی در سفر شده‌اید، ممکن است با تمام تنظیمات دوربین عکاسی آشنایی نداشته باشید.

دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو سه عامل مهم در عکاسی هستند که بر نوردهی تاثیر می‌گذارند، بنابراین اگر می‌خواهید بهترین تصاویر را برای خود ثبت کنید، باید تنظیمات و رابطه میان آن‌ها را بدانید. برای انجام این کار، تنظیمات دوربین خود را در حالت دستی قرار دهید، زیرا این حالت دوربین، کنترل بسیار بیشتری از تصویر در موقعیت‌های مختلف به شما ارائه می‌دهد. بهتر است بدانید که عکاس با تنظیم دستی دیافراگم، کنترل بیشتری بر عمق تصویر خود خواهد داشت. همچنین با کنترل دستی سرعت شاتر، می‌توانید حرکات را به روش‌های خلاقانه‌تری ثبت کنید و با کنترل دستی ایزو هم می‌توانید اختلال تصاویر را کاهش داده و با وضعیت بد روشنایی مقابله کنید.

 

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.