چگونه عکس از جشن تولد بگیریم؟

شما زمان زیادی را صرف برنامه ریزی و برگزاری یک جشن تولد باشکوه برای فرزند خود می کنید . بنابراین می توانید مقداری از این وقت را به گرفتن عکسهای خوب اختصاص دهید .
همیشه ابتدایی ترین مسائل را در نظر داشته باشید: باطریهای دوربین را شارژ کنید یا از یک باطری نو استفاده کنید .

مطمئن شوید که کارتهای حافظه به اندازه کافی دارید.همچنین از چگونگی عملکرد دوربین برای گرفتن بهترین عکسها مطمئن شوید. اگر فکر می کنید در طول مهمانی بیش از حد گرفتار و مشغول هستید از یکی از دوستان قابل اعتماد یا اعضای خانواده بخواهید نقش عکاس را در مهمانی ایفا کند! اصلا نگران نباشید ، اغلب افراد خوشحال می شوند که کسی چنین مسئولیتی را به عهده آنان بگذارد . در این حالت چگونگی کار دوربین خود را به دقت برای فرد مورد نظر توضیح دهید .

اگر خودتان یا فرد دیگری مسئول گرفتن عکس است ، بهتر است برای گرفتن عکسهای زیبا و خاطره انگیز به نکات زیر توجه کنید:

از همه چیز و همه کس عکس بگیرید جشن تولد چیزی بیشتر از فوت کردن شمع است . سعی کنید از همه مراسم عکس داشته باشید. مثل زمان ورود یا خروج مهمانان . فکر کنید که شما یک گزارشگر هستید و می خواهید یک داستان را روایت کنید . تا می توانید سرفرصت بهترین عکسها را انتخاب کرده تا بتوانید داستان زیبایی را تعریف کنید.
خودتان را از ماجرا کنار نکشید بهتر است که در جریان جشن و مهمانی قرار بگیرید .به هر طرف که می توانید حرکت کنید . سعی کنید از زوایایی غیر قابل انتظار عکس بگیرید . چند با ر عکسی را دیده اید که کودکی در حال فوت کردن شمع روی کیک خود است و افراد خانواده دور او ایستاده اند ؟ فکر نمی کنید این عکس دیگر تکراری شده است . در این مواقع جزئیات بسیاری در عکس وجود دارند : صورتهای گل انداخته کودکان ، لبخند مادها و پدرها ، تزئینات روی کیک ، شمعهای روشن .

اما هنوز این عکسها خاص نیستند و همه آنها شبیه هم هستند . همه کنارهم می ایستند ، عکاس خود را از بقیه جدا می کند و عکس گرفته می شود . با این کار جزئیات بسیاری را از دست می دهید.
بهترین راه برای جذب جزئیات گیرا و خلق یک عکس خاص این است که خود را جزئی از ماجرا بدانید .

سعی کنید خودتان را در کنار جمعیتی که کنار یا پشت سرفرزندتان ایستاده اند قرار دهید . اگر فرزند شما کوچک است هنگام عکاسی روی زانوی خود بنشینید تا هم قد کودک خود شوید و بتوانید درخشندگی چشمان اورا در عکس داشته باشید . یا اینکه می توانید روبروی کودک بایستید و از نیم رخ او عکس بگیرید.

چگونه عکس از جشن تولد بگیریم؟

نکات مهم :

  • از فلاش برای محوکردن سایه و گرفتن حرکات سریع استفاده کنید.
  • موضوع را در وسط کادر قرار ندهید .
  • از زوایا و مکانهای مختلف عکس بگیرید.
  • اگر در فضای خارج از ساختمان عکس می گیرید مطمئن شوید خورشید پشت شما قرار می گیرد .
  • اگر داخل خانه عکاسی می کنید موضوع خود را جلوی یک پنجره پر نور قرار ندهید.
  • دوربین خود را در شرایط آماده به کار (sleep ) قرار دهید تا همیشه آماده باشد . در این حالت هم باطری به هدر نمی رود و هم برای گرفتن عکس بعدی منتظر روشن شدن دوربین نمی شوید .

1-عکاسی را جزئی از برنامه جشن قرار دهید .

اگر دوربینهای آنالوگ در اختیار دارید می توانید با استفاده از آنها لحظات شاد و یادماندنی به وجود آورید .هنگامی که مهمانان وارد می شوند دوربینها را به آنها بدهید و از آنها بخواهید از لحظات مختلف عکس بگیرند . هنگامی ظهور و چاپ عکسها حتما دو کپی از آنها تهیه کنید تا یکی را به میهمانان چشن بدهید و بدین ترتیب آنها را در این یادگاری سهیم بدانید . افراد جوان علاقه خاصی به این کاردارند و اگر این مسئولیت را به آنها بدهید حتما ذوق زده می شوند .

2- از میهمانان عکس پرتره یادگاری بگیرید.

دیوار سفید پس زمینه بسیار خوبی برای عکس پرتره است به خصوص در اتاقی که با نور خورشید روشن است . می توانید از بچه هایی که در جشن تولد فرزندتان حضور دارند پرتره بگیرید و آنها را به عنوان تشکر از حضورشان به والدینشان بدهید . اگر مراسم شما در پایان روز است و نور کمی در اتاق وجود دارد از لامپ معمولی استفاده کنید .آن را خارج از کادر در مکانی قرار دهید که نور ملایمی روی موضوع ایجاد کند . همچنین می توانید از فلاش برای از بین بردن سایه و افزایش درخشندگی استفاده کنید.

3-طبیعی رفتار کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که شما دوربین به دست فقط یک گوشه بایستید . نه تنها از جشن لذت نمی برید بلکه توجه همه را به خود جلب می کنید. بعضی افراد ذاتا از دوربین خوششان نمی آید و همیشه از آن فرار می کنند . بعضی ها وقتی لنز روی آنها می آید انگار یخ می زنند و دست از کار خود می کشند . برخی هم در این مواقع ژست خاصی می گیرند.
چه بخواهید از کودک یا بزرگ سال عکاسی کنید این روش خوبی برای عکاسی نیست . بهترین راه این است که خودتان را یکی از اعضاء شرکت کننده در جشن بدانید . مطمئن شوید تمام کسانی که کنار شما هستند احساس آرامش می کنند . حتی می توانید با کودکان بازی کنید . بهترین عکسها را زمانی می گیرید که افراد در آرامش باشند و از لحضات لذت ببرند .
هرگز از کسی نخواهید ژست بگیرد
اگر فردی خجالتی باشد و از او بخواهید جلوی دوربین ژست بگیرد ممکن است این کار خجالتی بودن اورا تشدید کند. اگر دوربین دیجیتالی دارید می توانید عکسهایی را که نمی پسندید حذف کنید .
اگر اینگونه عمل کنید عکاسی برای خودتان هم لذت بخش خواهد بود.

4- از لنز زوم استفاده کنید تا لحظات را بهتر ثبت کنید

اگر می خواهید شاتهای بسته ای داشته باشید لازم نیست به موضوع نزدیک شوید . با استفاده از لنز زوم می توانید را صفحه ای که کودک لپهای خود را پر از هوا کرده و می خواهد شمعهای روی کیک را فوت کند عکاسی کنید.

5-به دنبال لحظات خاص باشید

یک جشن تولد لحظات بسیار نابی دارد که می توانید آنها را ثبت کنید: فوت کردن شمعها ، باز کردن هدایا ، بریدن کیک ، و غیره . اما چیزهای دیگری هم برای عکاسی وجود دارند : زوجهایی که همدیگر را در آغوش گرفته و می بوسند ، کودکانی که بازی می کنند، نوزادانی که در شلوغی خوابیده اند ، بچه هایی که صورتی کثیف دارند و می خندند . برای هرصفحه ای آماده باشید و دوربین خود را آماده نگه دارید.

خلاصه :

این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه در جشن تولد بعدی خود عکسهای فوق العاده ای بگیرید. چگونه از تمام ماجراها عکاسی کنید ، چگونه عکسهای طبیعی بگیرید ، چرا نباید افراد را مجبور کنید ژست بگیرند و چگونه از لنز زوم خود استفاده کنید . از جمله مسائل مطرح شده در این مقاله می باشند. همچنین اطلاعاتی در مورد گرفتن عکس پرتره ازمهمانان به دست آورید .

پیشنهاد ما به شما:

  • دوربینهای کامپکت : برای اینکه بتوانید از هر فاصله ای شات بسته بگیرید از لنز زوم 8X-10X استفاده کنید .
  • SLR دیجیتال : اگر می خواهید با سرعت عکس بگیرید از حافظه با سرعت بالا و برای نزدیک شدن به موضوع از لنز زوم استفاده کنید.
  • لوازم جانبی : حتما باطری اضافی و شارژ شده همراه داشته باشید . یک باطری نمی تواند برای تمام مراسم کافی باشد.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.