آموزش نکته هایی برای استفاده از مینیمالیسم برای بهبود عکاسی

در مقاله امروز، یک نکته کلیدی برای بهبود عکاسی خود یاد می گیرید. عکاسی هنر کم کردن است، و بسیاری از عکس های موفق از مینیمالیسم یا ساده گرایی برای به دست آوردن جلوه های عالی استفاده می کنند. این بدین معنی است که استفاده از سبک عکاسی مینیمالیستی بلافاصله نتایج شما را بهبود خواهد بخشید. بیایید ببینیم که مینیمالیسم چیست، کجا می توانید آن را پیدا کنید، و چطور باید از آن در عکس های خود استفاده کنید.

آموزش نکته هایی برای استفاده از مینیمالیسم برای بهبود عکاسی

مینیمالیسم چیست؟

ساده گرایی یا مینیمالیسم (Minimalism) همانطور که از نامش پیداست، در مورد ساده نگه داشتن همه چیز است. این واژه به معنای اجتناب از شلوغی است، که در عکاسی معادل با حذف المان های ناخواسته از عکس های شما می باشد.

هرچند، شما یک سوژه اصلی می خواهید؛ لازم است که بخش های مینیمالیستی عکس های شما چیزی متضاد با آن داشته باشند.

المان های کلیدی مینیمالیسم در عکاسی

نکته مهم در مورد مینیمالیسم این است که تقریبا می توان آن را در همه ژانرهای عکاسی، از جمله عکاسی پرتره، منظره، و اجسام بی جان به کار برد. تنها حوزه ای که در آن مینیمالیسم ممکن است همیشه جواب ندهد عکاسی خیابانی است، که در آن شما اغلب می خواهید چیزهای بیشتری از صحنه را نشان دهید.

بنابراین، جنبه های کلیدی مینیمالیسم در عکاسی عبارتند از:

– فضای منفی: به یک فضای خالی در عکس شما اشاره دارد. فضای منفی هنوز هم باید از لحاظ ترکیب بندی مناسب باشد، اما آن فضا چیزی است که به عکس های شما مینیمالیسم می بخشد.

– سوژه اصلی کوچک: سوژه اصلی نباید کادر را پر کند. باید حضور داشته باشد، اما فضای کافی در اطراف آن وجود داشته باشد تا عکس بتواند نفس بکشد.

– اجتناب از شلوغی: هنگامی که یک عکس را ترکیب بندی می کنید، این کار را به شیوه ای انجام دهید که سوژه اصلی و پس زمینه را در عکس بگنجانید و کم تر چیز دیگری.

بهترین مکان برای عکاسی به سبک مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی تقریبا در هر مکانی امکان پذیر است.عوامل مهم، زاویه ای که در آن عکس می گیرید و فاصله کانونی لنز شما هستند. اینها چند ایده ممکن هستند که می توانید از آنها استفاده کنید:

– مکان های مینیمال: مکان هایی مانند سواحل و بیابان ها مینیمالیسم را تقریبا در هر جایی که دوربین خود را نشانه بگیرید، ارائه می دهند.

– محیط های شهری: به دنبال یک دیوار ساده بگردید و از آن به عنوان پس زمینه برای یک پرتره مینیمالیستی استفاده کنید.

– یک تکه نور: با پیدا کردن یک تکه از نور خورشید، یا با قرار دادن یک اسنوت بر روی فلاش و گرفتن آن به سمت یک شخص، به سراغ مینیمالیسم کم نور (low-key) بروید. سپس برای نور روی آن شخص نوردهی کنید، در حالی که پس زمینه را ناکافی نوردهی شده و تاریک می گذارید. درباره عکاسی پرتره کم نور بیشتر بیاموزید.

– عکس های محصول (تبلیغاتی): از یک لایت باکس برای ایجاد عکس های محصول پر نور (high-key) استفاده کنید که با رنگ سفید (یا با رنگ پس زمینه ای که شما انتخاب می کنید) احاطه شده باشند.

کدام لنز بهتر عمل می کند؟

لنزی که برای مینیمالیسم بهتر عمل می کند تا حد زیادی به مکانی که از آن عکس می گیرید بستگی خواهد داشت. ایجاد مینیمالیسم با یک لنز واید در یک محیط شهری ممکن است سخت باشد، اما اگر همان لنز را به بیابان ببرید، عالی عمل خواهد کرد. موارد زیر راهنمایی برای کمک به شما در انتخاب لنز مناسب هستند:

– واید: از یک لنز واید در مکانی استفاده کنید که بتوانید کادر را با یک پس زمینه خاص پر کنید. آن پس زمینه اغلب آسمان است، اما می تواند تپه های سبز نیز باشد. این لنز در مناطق روستایی بهترین عملکرد را دارد.

– تله: زمانی که از یک لنز تله استفاده می کنید، ایجاد مینیمالیسم آسان تر است. علت آن این است که می توانید بر روی یک قسمت خاص زوم کنید تا از حضور المان هایی که کادر را شلوغ می کنند جلوگیری کنید. هنگام استفاده از یک فاصله کانونی طولانی (بلند)، مطمئن شوید که فضای منفی کافی در اطراف سوژه اصلی شما وجود داشته باشد.

زاویه را تغییر دهید

یک تغییر زاویه ساده می تواند تاثیر زیادی بر عکس های شما داشته باشد و به شما کمک کند تا به سبک مینیمال عکاسی کنید. چند قدم جابجا شدن یا خم شدن به سمت پایین می تواند تنها کار لازم برای حذف یک المان حواس پرت کننده از ترکیب بندی شما باشد.

اینها چند گزینه هستند که یک صحنه شلوغ را به یک صحنه مینیمالیستی تبدیل می کنند:

– نمای چشم پرنده: این گزینه در جایی بهتر عمل می کند که شما دشت یا ساحل داشته باشید، بنابراین آن مکان خودش مینیمال است.

– خم شدن در زیر یک دیوار: از یک دیوار به عنوان خط افق استفاده کنید و دوربین را به سمت آسمان بگیرید. دیوار، خط افقِ معمولا شلوغ را مسدود می کند، و شما می توانید یک شخص را به عنوان سیلوئت در مقابل آسمان اضافه کنید.

– فشرده سازی: من قبلا در این مورد در بخش مربوط به لنزها و فاصله کانونی صحبت کردم، اما زوم کردن برای حذف المان های حواس پرت کننده از لبه کادر عالی است.

– جابجا شدن: تنها یک قدم جابجا شدن می تواند تنها چیزی باشد که برای تغییر یک پس زمینه از شلوغ به مینیمال لازم است.

 

 

 

 

برگرفته شده از سایت لنزک

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.