آموزش و فوت و فن عکاسی خودرو

عکاسی از خودرو می تواند یک نوع عکاسی تفریحی و یا نوعی از عکاسی تبلیغاتی باشد. عکس گرفتن از ماشین به خودی خود سبک جذاب و جالبی است، اما این سبک عکاسی می تواند در بردارنده جزئیات و نکات ریز بسیاری باشد که اگر در یک دوره عکاسی شرکت نمایید، می توانید روی این نکات تسلط پیدا کنید.

آموزش و فوت و فن عکاسی خودرو

 

1- در زمان مناسب عکس بگیرید

این تقریبا رایج ترین اشتباهی است که مردم هنگام عکاسی از اتومبیل مرتکب می شوند. بهترین زمان برای عکاسی از ماشین، چند دقیقه بعد از غروب آفتاب یا چند دقیقه قبل از طلوع آفتاب خواهد بود. از یک سه پایه استفاده کنید و سعی کنید در شرایطی که هوا نیمه روشن است ازخودرو عکاسی کنید، چرا که عکاسی در هوای نیمه روشن نمایی شیک و لاکچری از یک خودرو را به مخاطبان شما نمایش می دهد.

2- مراقب بازتاب نور باشید

شما هنگام عکاسی از خودرو باید بسیار مراقب آنچه روی ماشین منعکس شده است، باشید. به اطراف خود نگاهی بیندازید و از نزدیک به ماشین نگاه کنید و ببینید چه چیزی در سطح آن منعکس می شود. یک ماشین نو و تمیز مانند آینه است. هنگام عکاسی از ماشین یک فضای باز را در پشت خود داشته باشید و سعی کنید از عکاسی با زمینه هایی نظیر ساختمان یا درختان در پشت جلوگیری کنید. یکی از مهمترین چیزهایی که باید در تصاویر ماشین خود نشان دهید، خطوط طراحی خودرو یا منحنی های ماشین است. بازتاب های نور می توانند این منحنی ها را خراب کنند، پس بسیار مراقب باشید که بازتاب نور را در عکس های خود نداشته باشید.

3- عکاسی در شب

این کار ممکن است دلهره آور به نظر برسد اما شما از اینکه چقدر این کار آسان بوده و نتایج فوق العاده ای دارد، شگفت زده خواهید شد. بزرگترین راز در اینجا یافتن مکانی است که کاملا تاریک باشد. چراغ های خیابان یا حتی یک ماه کامل نیز می توانند موقعیت شما را برای این نوع عکاسی خراب کنند. وقتی یک محل کاملا تاریک را پیدا کردید، دوربین را روی سه پایه تنظیم کنید. سپس ISO خود را روی 100، سرعت شاتر را روی 30 ثانیه و دیافراگم را روی f / 9 قرار دهید.

هنگامی که شاتر باز می شود، یک منبع نور ثابت و قوی داشته باشید و با نور خود، اطراف خودرو را مانند یک هاله نقاشی کنید. یک چراغ قوه برای این کار بسیار مفید است. در اینجا هیچ قانونی وجود ندارد و شما برای به دست آوردن جلوه های مختلف می توانید ماشین را به روش های گوناگون نقاشی کنید.

4- عکاسی در ساعات طلایی روز

قانون عکس برداری در ساعت طلایی بسیار مهم است. عکاسی بعد از طلوع آفتاب و قبل از غروب خورشید می تواند بهترین نور را برای عکس های شما فراهم کند. در ساعات طلایی نور خورشید با زاویه کم، گرما و بافت را به تصویر می افزاید و نورپردازی به طور کلی در بهترین حالت ممکن انجام می شود. این نوع نورپردازی طبیعی باعث می شود تا عناصر تصویر راحت تر با یکدیگر تعادل برقرار کنند و تصاویری جذاب حاصل شود.

5- کنترل عمق میدان

تمرکز روی پیش زمینه و اهمیت دادن به تکنیکی به نام بوکه در عکاسی، سبب برجسته شدن موضوع شما می شود. هنگام عکاسی از خودرو شما این کار را با تنظیم دیافراگم (f / 2.8 ، f / 4) انجام می دهید و با افزایش سرعت شاتر، تصویر شما روشن تر خواهد شد. اگر این کار را به درستی انجام دهید و عمق میدان را کنترل کنید، تصاویر شما از لحاظ زیبایی شناسی در عکاسی دارای جذابیت بصری بالایی خواهند بود.

6- عکس گرفتن از فضای داخلی ماشین

فضای داخلی ماشین بخش مهمی در عکاسی از خودرو است.  عکس گرفتن از فضا داخلی ماشین می تواند یک چالش باشد اما شما باید این چالش را بپذیرید و وارد اتاق ماشین شده وسوژه های مختلف را هدف قرار دهید. برخی از اتومبیل ها دارای ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی هستند که شما باید از آنها عکس بگیرید و این می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

7- از عکاسی از فاصله نزدیک خودداری کنید

اشتباه بزرگی که خیل عظیمی از عکاسان خودرو مرتکب آن می شوند این است که از فاصله نزدیک یا به اصطلاح زوم از ماشین عکس می گیرند و این بزرگترین اشتباه ممکن است. در این حالت تمام ابعاد خودرو به وضوح در عکس نمایان نیست و خودرو به بهترین شکل توسط بینند مشاهده نمی شود. بنابراین کمی عقب تر بروید و سعی کنید که هنگام عکاسی از ماشین، حداقل فاصله 2 متری خود را با آن حفظ نمایید و از زوم کردن بی مورد روی بخشی از خودرو اجتناب کنید.

8- به صورت عمودی عکس بگیرید

تصاویر عمودی در دستگاه های تلفن همراه بهتر به نظر می رسند، بنابراین فراموش نکنید که هنگام عکاسی از ماشین حتما عکس های خود را عمودی بگیرید و ترکیب بندی مناسب تصویر را نیز رعایت کنید. اگر تصاویر شما افقی باشد ممکن است خیل عظیمی از مخاطبان خود را از دست بدهید.

9- قاب را پر کنید

بسیاری از عکاسان برای عکاسی از خودرو از لنزهای با زاویه دید عریض استفاده می کنند، این لنزها معمولا دارای بزرگنمایی 24-70 میلی متر می باشد و شاید بهترین گزینه برای عکاسی از ماشین باشند. اما ما متوجه شدیم که شما می توانید از لنزهای عریض تر با بزرگنمایی 70-200 میلی متر نیز استفاده کنید. استفاده از این لنزها سبب بهبود کیفیت تصاویر شما خواهد شد و به شما این امکان را می دهد تا قاب را پر کنید و تصاویری شگفت انگیز به ثبت برسانید.

10- تصاویر خود را ویرایش کنید

عکاسی با نور خورشید در پس زمینه یک چالش است و به ویرایش پس از عکاسی نیاز دارد. برای به دست آوردن تصاویری از این دست، قاب شما باید در معرض نور قرار گیرد تا خورشید آنگونه که می خواهید به نظر برسد و پس از پایان عکاسی به کمک فتوشاپ ویرایش های لازم را انجام دهید. شما به کمک ابزارهای فتوشاپ می توانید با کاهش و افزایش سایه ها و بهبود نکات برجسته عکس و همچنین تنظیمات مربوط به کنتراست در عکاسی، پیش زمینه را روشن و شفاف کنید. فتوشاپ تنظیمات متنوعی دارد و شما می توانید تصاویر خود را در ابعاد مختلف در آن ویرایش کنید. ویرایش تصاویر پس از عکاسی می تواند سبب رفع ایرادات و نقطه ضعف ها و بهبود جذابیت بصری آن شود.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *