از نوشیدنی خود عکسهای حرفه ای بگیرید

اصول و تکنیک های عکاسی از نوشیدنی ها مباحثی است که در این مطلب بطور کامل توضیح داده شده. با استفاده از این تکنیک ها و خلاقیت شخصی عکسهایی حرفه ای می توانید بگیرید.

نوشیدنی ها بخشی از سوژه های مواد غذایی هستند که عکاسی از آنها به ظاهر ساده است.
این موضوع زمانی صحیح است که بخواهید عکسهای معمولی و ساده بگیرید. اما تهیه عکسهای حرفه ای و جذاب از این سوژه ها آنقدرها هم ساده نیست.

از نوشیدنی خود عکسهای حرفه ای بگیرید

 

عکاسی از نوشیدنی ها

عکاسی از محصولات نوشیدنی شامل سوژه های مختلف و متنوعی است.بخشی از نوشیدنی ها مانند چای، قهوه، نسکافه گرم هستند و ایده های عکاسی مختص خود را دارند.بعضی دیگر از این سوژه ها شامل نوشیدنی های سرد است که این بخش هم لازم است با ایده پردازی مختص خود انجام شود.عکاسی از نوشیدنی ها با شیوه های مختلفی انجام می شود که بسته به ایده ی شما دارد.
گاهی عکسهای تبلیغاتی نوشیدنی خیلی ساده و واقعی به سبک لایف استایل تهیه می شود.گاه با استفاده از یک دکور و اکسسوری های مرتبط با محصول و بعضی اوقات با استفاده از تکنیک های خلاقانه عکاسی و نرم افزاری تهیه می شود.

 

تکنیک های عکاسی از نوشیدنی ها

برای تهیه عکسهای تبلیغاتی و خلاقانه باید تسلط کافی به بعضی تکنیک های عکاسی داشته باشید.تکنیک ها و روش هایی که کمک می کند عکسهایی متفاوت و درجه یک تهیه کنید. در ادامه به بررسی این تکنیک ها می پردازیم.

 

عکاسی با استفاده از تکنیک سرعت بالا  High Speed Photography

بی شک تا به حال عکسهای تبلیغاتی مختلفی از نوشیدنی ها دیده اید.بعضی از این عکسها همراه با اتفاقات اکشن همراه است که باعث پویایی عکس می شود.عکسهایی که لحظه ی پاشش قطرات و بخشی از نوشیدنی به بیرون از لیوان را نشان می دهد. فریز کردن و یا باصطلاح انجماد زمان یکی از جذاب ترین تکنیک ها برای عکاسی نوشیدنی ها است.

رهاکردن قطعه ی کوچکی یخ به داخل لیوان نوشابه و یا حبه قندی داخل فنجان قهوه باعث می شود مقداری از نوشیدنی به بیرون ظرف پرتاب شود. شما باید آنقدر به تنظیمات دوربین و نور مسلط باشید که در کسری از ثانیه این اتفاق را ثبت کنید.

برای اینکار باید به دقت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صحنه عکس خود را آماده کنید.
  • ترکیب بندی و کادر مناسب را انتخاب کنید.
  • شدت نور را متناسب با فضای عکس و سوژه تنظیم کنید.
  • سرعت شاتر را عددی بالاتر از ۱/۲۵۰ تنظیم کنید.
  • بروی نقطه مورد نظر (سطح لیوان یا فنجان نوشیدنی) فوکوس کنید
  • دوربین را در حالت عکاسی پیاپی قرار دهید.
  • همزمان با رها کردن قطعه یخ یا قند دکمه شاتر را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید.

با انجام مرحله ی آخر دوربین چندین عکس متوالی از اتفاق در حال جریان ثبت می کند.بی شک بعضی از این عکسها اصلا خوب نیستند اما مطمئنا تعدادی عکس عالی از لحظات پاشش نوشیدنی به بیرون ظرف را ثبت کرده اید.این تنها یک ایده برای عکاسی سرعت بالا از نوشیدنی ها بود.
باید سعی کنید ایده های جدیدی را با استفاده از این تکنیک کشف کنید تا عکسهای متفاوت و خلاق تری تهیه کنید.

عکاسی خلاق از نوشیدنی ها

برای عکاسی از نوشیدنی ها روش های خلاقانه عکسبرداری و نرم افزاری هم وجود دارد.یکی از این روشهای خلاق معلق نگه داشتن عناصر صحنه است.

 

 عکاسی از نوشیدنی ها با تکنیک فتومونتاژ

برای عکاسی از آبمیوه با تکنیک فتومونتاژ مراحل زیر را انجام داده ام.

  • ابتدا بطری آبمیوه را توسط یک سیم و هولدر رفلکتور در هوا معلق کردم.
  • بعد از نورپردازی مورد نیاز از بطری یک عکس تهیه کردم.
  • در مرحله بعد از پرتغال و پوست برش خورده ۲ عکس مجزا بروی زمینه سفید تهیه کردم.
  • در نهایت تمامی اِلمان ها توسط فتوشاپ به شکل بالا چیدمان و طراحی کرده ام.

به این سبک عکسها باصطلاح فتومونتاژ می گویند. عکسهایی که ترکیبی از عکاسی و کلاژهای کامپیوتری است.

عکاسی از نوشیدنی ها به سبک رئال خلاق

در این روش تمامی عناصر عکس باید به شکلی واقعی صحنه پردازی و عکاسی شود.این روش کمی دشوارتر بنظر می رسد اما جذابتر همراه با خروجی واقعی تری است.

 

عکاسی از نوشیدنی ها به سبک لایف استایل

این روش ساده ترین راه برای تهیه عکسهای تبلیغاتی است.عکسهایی که نوشیدنی را در محیط خانه یا فضای اداری با یک چیدمان رئال نشان می دهد.این سبک عکسها نیازی به دکور ندارند. تنها کافیست نوشیدنی را در بخشی از خانه یا محل کار صحنه پردازی و عکاسی کنید.

در سبک لایف استایل لازم نیست محیط خانه یا محل کار بطور واضح ثبت دیده شود.
باید با استفاده از دیافراگم های باز محصول را در فوکوس کامل قرار داده و محیط اطراف را محو ثبت کنید.ایده پردازی این عکسها خیلی ساده و بستگی به خلاقیت شما دارد.این سبک عکسها گاهی حتی به نورپردازی استودیویی هم نیاز ندارند.با استفاده از نور روز و یک صفحه رفلکتور عکسهای جذابی از

نوشیدنی ها با فضای واقعی خانه یا محل کار می توان تهیه کرد.

 

ایده پردازی در عکاسی از نوشیدنی ها

برای تهیه عکسهای تبلیغاتی از نوشیدنی ها ایده های مختلف و متنوعی را می توانید اجرا کنید.اما نکته مهم توجه به نوع محصول و پیدا کردن ایده ای متناسب با آن است.در عکاسی از نوشیدنی ها با ۲ دسته سوژه مواجه هستید.محصولات نوشیدنی خنک و نوشیدنیهای گرم که هر کدام ظروف، اکسسوار و ایده ی مختص خود را نیاز دارد.برای عکاسی از قهوه منطقی نیست از گیلاس های شربت خوری استفاده کنید.

یا اینکه آبمیوه را داخل فنجان عکاسی کنید.به نسبت هر سوژه باید ظروف و اکسسوری های مرتبط استفاده شود.برای ایده پردازی نوشیدنی های خنک نیاز به ایجاد فضای تازه و سرد دارید.در این عکسها باید از لیوان یا گیلاس های شیک استفاده کنید تا عکسهایتان جذابتر باشد.برای نوشیدنی هایی مثل چای و قهوه هم بهتر است محصول را داخل فنجان ریخته و در فضای گرم با نور ملایم نشان دهید.

سوالاتی که برای ایده پردازی مطرح می شود

بعد از مشخص شدن سبک مناسب، باید ایده ای جالب و خاص برای اجرا بیابید.

مثلا اگر عکس دکوراتیو مدنظر دارید چه فضایی را باید تداعی کند و از چه اِلِمانهایی در عکس استفاده شود؟
اگر قرار است از تکنیک سرعت بالا استفاده شود با چه ایده ای در چه فضایی اجرا شود؟
اگر قصد دارید لایف استایل عکاسی کنید در چه موقعیتی از خانه یا محل کار محصول را به تصویر بکشید؟

اینها همه سوال هایی است که قبل از ایده پردازی باید پاسخ داده شود.حالا برای مشخص شدن بهتر موضوع ایده پردازی به چند ایده در بخش های مختلف عکاسی از نوشیدنی ها می پردازیم.

 

ایده های پیشنهادی عکاسی نوشیدنی

مثلا برای عکاسی دکوراتیو از آبمیوه جالب می شود فضای بخشی از یک آشپزخانه کلاسیک را با دکور های کوچک و متحرک آماده کنید.اکسسوری های لازم را همراه با بطری آبمیوه چیدمان و با یک نورپردازی ملایم عکاسی کنید.عکاسی لایف استایل از قهوه را در بخشی از خانه (مثلا کنار مبلمان راحتی) انجام دهید.بسته بندی محصول را در کنار یک فنجان قهوه در کنار یک روزنامه و چند تکه شکلات چیدمان کنید و با یک نورپردازی ملایم عکسی ویژه بگیرید.

اگر هم قصد دارید عکسهای فتومونتاژ تهیه کنید ابتدا باید تا حد امکان سوژه را در فضای واقعی عکسبرداری کنید.در مرحله ی بعد توسط نرم افزارهای کامپیوتری سایر اِلمانهای مدنظر را در عکس مونتاژ کنید.البته این بخش نیاز به تبحر بالا در اجرای تکنیک های نرم افزاری فتومونتاژ دارد.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *