اصول و نحوه ی عکاسی تجاری و صنعتی

در این حرفه، داشتن مهارت های شغلی به اندازه ی خلاقیت و توانایی استفاده از دوربین ضرورت دارد.عکاسی تجاری و صنعتی پیشه ای متنوع و چالش برانگیز است، از دنیایی پر هیجان گرفته تا عالمی گاه عجیب و غریب و گاهی هم خطرناک.

به عنوان یک عکاس زمینه عکاسی تجاری و صنعتی، گرایشی است که در آن شما به مشتریان یاری می­رسانید تا محصولات و خدمات خود را با بهترین نور و تصویر ممکن تبلیغ کنند.

کار و شخص شما بر نتیجه ی گزارش های سالانه و سایر آمار ها و بیلان های شرکت های بزرگ اثر گذاشته و در واقع با کار خود به مشهورترین شرکت های کشور و گاهی جهان کمک خواهید کرد.

اصول و نحوه ی عکاسی تجاری و صنعتی

عکاسی در لحظه

اغلب اوقات متخصصان عکاسی شرکتی و صنعتی تنها اطلاعاتی کلی در خصوص موضوع مورد نظر عکسی دارند که میبایست بگیرند (شات کنند) و اصطلاحا باید عکسی را “در لحظه و با شتاب و گاهی عجله” خلق نمایند. در این زمینه به مهارتهایی خاص در تصویربرداری، شناخت اشیاء، معماری و تصویرسازی نیاز دارد.
عکاسی سازمانی متمرکز بر پرتره های اجرایی است، در حالی که عکاسی صنعتی بر عکسبرداری از محصولات و امکانات یک شرکت متمرکز است.

شرکت ها بنا بر دلایلی زیاد به تصاویر مدیران و تجهیزات و فناوری شرکت های خود نیاز دارند. مانند: گزارش های سالانه ، خبرنامه های داخلی ، بروشورها یا گاهی اوقات برای نمایشگاه ها.

عکاسی صنعتی و جزییات آن

از طرف دیگر، عکاسی صنعتی، عکس ها از کوچک ترین و جزئی ترین موضوعات زندگی گرفته تا عکس هایی گسترده و عظیم از بناها و معماری با حضور مردم را در بر میگیرند. عکاسان صنعتی اغلب از تجهیزات، ماشین آلات ، محصولات ، کارگران و مقامات شرکت ها عکس می گیرند.

سپس از این تصاویر برای تجزیه و تحلیل پروژه های مهندسی، تبلیغات عمومی، یا به عنوان سوابق مربوط به بهبود یا استقرار تجهیزات، مانند قرار دادن دکل دریایی؛ استفاده می شود. این نوع از تصویربرداری اغلب در لوکیشن انجام می شود. منابع نوری متعددی وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد و موانع متعددی نیز وجود دارد که میبایست از آنها بهره جست.

استخدام دایمی عکاسان صنعتی و تجاری

برخی از شرکتهای بزرگ عکاسان داخلی خود را استخدام می نمایند، وای این قضیه چندان همه گیر نیست. بخش عمده ای از کار عکاسی برای تبلیغات و آگهی های شرکت ها توسط عکاسان مستقل که تنها برای یک پروژه استخدام میشوند صورت میگیرد.

حتی آن دسته از شرکت هایی که دارای کارمندان داخلی هستند برای برخی از کار های عکاسی خود از استودیوهای خارجی استفاده می کنند. همچنین این امر یک نیاز کاملا مطلق است که خود را به شکلی کاملاً حرفه ای و پیشرفته معرفی کنند،  به گونه ای که با افراد در بالاترین سطح مدیریت شرکت ارتباط برقرار شود.
به طور خلاصه ، داشتن مهارت های شغلی به اندازه ی خلاقیت و توانایی استفاده از دوربین ضرورت داشته و از شرط های اساسی و لازم برای هر فردیست که میخواهد یک عکاس تجاری و صنعتی مستقل باشد.

عکاس تجاری و صنعتی

یکاشتغال  عکاس حرفه ای، متخصص و موفق در زمینه عکاسی تجاری و صنعتی، خواه مستقل باشد خواه در یک شرکت بزرگ مشغول به کار باشد؛ یا به عنوان دستیار در یک استودیوی مستقل فعالیت نماید، نیاز به ارتباط نزدیک با مدیران هنری و سایر کارمندان آژانس های تبلیغاتی، طراحان گرافیک، با چاپ خانه ها و واحد های تولیدی دارد؛ بنابراین ، درک اساسی از نقش های مرتبط و داشتن حداقل آشنایی با اصطلاحات فنی و مشکلات آنها امری ضروری خواهد بود.

یک عکاس یا استودیوی صنعتی و تجاری ممکن است در یک جنبه بخصوص از عکاسی شرکتی، مهارتی شگرف داشته باشد به عنوان مثال عکس های استودیویی از اتومبیل، یا عکاسی از مواد غذایی و …

اشتغال بعنوان عکاسی تجاری و صنعتی

برخی از استودیوها از سیستم دستیار استودیویی برای کمک به عکاس (های) اصلی استفاده میکنند، مسیری که از طریق آن تجربه ای ارزشمند از همکاری در طیف وسیعی از پروژه های واقعی حاصل می شود.
سرانجام، داشتن دستیار خوب به عنوان یک عکاس در نوع خودش بسیار حیاتیست.

 

 

برگرفته شده از عکاسی آرت

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *