آموزش نکته های مهم برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی

عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی | برای عکاسی حرفه ای از سگ‌ها و گربه‌های خانگی‌، توصیه می‌کنیم این یازده نکته مهم را حتما بخوانید. با رعایت این نکات به‌راحتی می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای بگیرید و شاید روزی برسد که دیگران از عکس‌های شما به‌عنوان کارت‌پستال استفاده کنند یا تصمیم بگیرند آن را به دیوار اتاقشان نصب کنند.

آموزش نکته های مهم برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی

1_پس‌زمینه

پس زمینه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عکاسی از حیوانات خانگی است. می‌توانید از کاغذهای یکپارچه رنگی استفاده کنید، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که حیوانات خانگی قرار است روی آن راه بروند. پس ممکن است آن را بهم بزنند، کثیف کنند یا به کلی پاره کنند.

همچنین باید به حالت حیوانات نیز توجه داشته باشید، اینکه نشسته‌اند یا ایستاده‌اند. سطوح ملامین به عنوان کفپوش انتخاب خوبی هستند، اما بعضی از حیوانات نمی‌توانند روی آن بایستند، همچنین اگر بیش از حد در عکستان معلوم شود، ممکن است نیاز باشد در مرحله ویرایش آن را حذف کنید.

بهتر است فضای خود را با تعداد زیادی اسباب بازی مخصوص حیوانات و خوراکی‌های مورد علاقه‌شان تجهیز کنید. گربه‌ها و سگ‌ها به انواع خاصی از اسباب بازی‌ها علاقه دارند و با آنها سرگرم می‌شوند. اما در نقطه مقابل به بعضی چیزها آلرژی دارند. بهتر است حیوانات را بشناسید و از لوازمی که دوست ندارند استفاده نکنید. این را با کمی تحقیق از طریق اینترنت یا افراد مطلع می‌توانید بدست آورید.

2_تجهیزات مورد نیاز عکاسی

بیشتر تجهیزات جدید، مانند دوربین‌های DSLR و فلاش‌های پرتابل برای عکاسی از حیوانات مناسب هستند، اما بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

در حالت ایده‌آل، دوربین شما نیاز به فوکوس ( ترجیها خودکار ) بسیار سریع و ممتد دارد. عملکرد فوکوس خودکار باید قابل اعتماد باشد تا عکسی را خراب نکند. فراموش نکنید حیوانات جنب و جوش زیادی دارند و ممکن است فوکوس از بین برود. عملکرد فوکوس ضعیف یا سرعت شاتر کم، می‌تواند به کلی کار شما را خراب کند.

فراموش نکنید که برای عکاسی از حیوانات خانگی زمان محدودی دارید، بنابراین باید حیوان خود را به خوبی بشناسید و از رفتارهای او آگاه باشید. به طور کلی بهتر است از لنزهای زوم برای شروع عکاسی استفاده کنید، اما اگر لنز واید دارید نیز اشکالی ندارد. تنها مشکل این است که ممکن است بخش‌هایی ناخواسته از پس زمینه را نیز به تصویر بکشید. لنزهای زوم صحنه را تا حدی فشرده‌تر از حالت عادی می‌کنند. پس اگر از یک دستیار برای کنترل حیوان خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با این لنزها، آنها را از کادر حذف کنید.

رادیو فلاش‌ها ( که البته بسیار گران هستند ) به مراتب کنترل فلاش را ساده‌تر از کابل یا ریموت کنترل به عهده می‌گیرند. اطمینان حاصل کنید که قبل از عکاسی از حیوانات خانگی ، به استفاده از تمامی تجهیزات خود مسلط باشید تا در حین عکاسی، زمانی را صرف یاد گرفتن شیوه‌های کارکرد تجهیزاتتان نکنید.

3_قوانین اساسی برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی

چند قانون اساسی برای عکاسی از حیوانات خانگی وجود دارد که برای همه حیوانات خانگی استفاده می‌شود. نه فقط در استودیوهای عکاسی؛ بلکه حتی زمانی که می‌خواهید در فضای باز از آنها عکاسی کنید، در این مواقع حتی اهمیت بیشتری نیز می‌گیرد. شما عمدتا کنترل بیشتری بر روی محیط داخل استودیوی خود دارید.

از آنجا که این فضا در اختیار شماست، می‌توانید آن را قبل از حضور حیوانات آماده کنید و مطابق با هر نوعی از آنها، چینش آنجا را تغییر دهید تا نتیجه بهتری از عکاسی خود بگیرید. اما این موضوع در فضای باز صدق نمی‌کند و شما کنترل به مراتب کمتری بر روی محیط دارید.

حیوانات خانگی به شدت انرژی افراد اطرافشان را احساس می‌کنند، مخصوصا انرژی آرامش. اگر شما عصبانی باشید یا بیش از حد تند و بلند حرف بزنید، آنها این انرژی را حس کرده و عصبانی می‌شوند. پس سعی کنید آرام باشید و در تمام مراحل عکاسی نیز آرامش خود را حفظ کنید تا حیوانات شما نیز آرام باشند. ( البته به یاد داشته باشید بسته به شرایط، ممکن است آنها واقعا آرامش نداشته باشند. )

هرگز سعی نکنید با انجام حرکتی سگ یا گربه را آرام کنید، چرا که در این حالت موقعیت برایشان سخت‌تر و دشوارتر خواهد شد. آنها اغلب با دیدن محیط های جدید یا افراد و تجهیزات جدید می‌ترسند و کنار آمدن با این چیزها کمی زمان‌بر است.هر کاری که انجام می‌دهید، فریاد نزنید، به حیوانات اهانت نکنید یا آنها را در جایی حبس کنید.

آنها زبان شما را به راحتی می‌فهمند، تنها توانایی صحبت کردن ندارند. اطمینان حاصل کنید که علائم هشدار دهنده از حیوانات برای زمانی که آنها عصبی هستند را شناخته و درک کنید. در مورد سگ‌ها، خارش بدن اغلب نشانه‌ای از اضطراب است و می‌تواند یک هشدار باشد، همچنین غرش‌هایی با صدای کم. اما در مورد گربه‌ها، گوش‌های بسیار حساسی دارند و رفتار گوش‌هایشان نشانه وضعیتشان است.

آموزش نکته های مهم برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی

4_ برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی هم سطح آنان شوید

این برای همه حیوانات خانگی خیلی مهم است، بدون اینکه به اندازه و قد آنها توجهی داشته باشید، خودتان را تا سطح او پایین آورده و در کنار او قرار بگیرید. روش‌های متفاوتی برای عکاسی از حیوانات خانگی وجود دارد، اما بهتر است هم سطح آنان شده ( پایین‌تر از چشمشان نروید ) و از چشمانشان عکس بگیرید.

بسیاری از عکاسان برای شروع حیوانات را به صورت ایستاده قرار می‌دهند و پس از بررسی نتایج، نمی‌توانند دریابند که چرا از تصاویرشان راضی نیستند. پایین آمدن تا سطح چشم حیوانات، یک استاندارد جهانی برای عکاسی از تمام حیوانات، حتی در حیات وحش است و مختص عکاسی از حیوانات خانگی نیست.

رسیدن به سطح آنها می‌تواند به این معنی باشد که دوربین خود را تا مقابل چشم‌های آنها پایین بیاورید یا با چشمانتان به آنها نگاه کنید. برای حیوانات کوچک یا بزرگ این مورد تفاوتی ندارد و سطح چشم آنها مد نظر است.

در مورد حیوانات کوچک‌تر، می‌توانید آنها را روی سطحی مانند یک میز یا یک صندلی قرار دهید تا بالا بیایند. البته در این مرحله باید نگران پرش‌های ناگهانی آنها و پریدن از روی میز باشید، به طوری که آنها آسیبی نبینند. توله سگ‌ها و بچه گربه‌ها اغلب جنب و جوش بیشتری دارند. در مورد حیوانات بزرگتر اما نیازی نیست آنها را روی چیزی قرار دهید، می‌توانید خودتان را تا سطح چشم‌های آنها پایین بیاورید.

5_سرعت شاتر را بالا ببرید

شما باید سرعت شاتر خود را روی مقداری نسبتا سریع تنظیم کنید. اگر از استروب یا اسپیدلایت استفاده می‌کنید، باید از بهترین سرعتی که با تجهیزات شما هماهنگ می‌شود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اگر از اسپیدلایت استفاده می‌کنید، سرعت ثبت عکس‌های پیاپی زیاد نخواهد بود، چرا که اسپیدلایت به زمان نسبتا زیادی برای بازیابی نیاز دارد. حتی برای استفاده از استروب، باید مطمئن شوید که استروبتان می‌تواند چند عکس پیاپی بگیرد.به طور معمول برای کار در استودیو با استروب، سرعت شاتر کمی آهسته‌تر یا سریع‌تر باید تنظیم شود.

( سرعت همگام‌سازی فلاش در این مواقع تغییر می‌کند و باید به این موضوع دقت داشته باشید، می‌توانید برای اطمینان از شیوه کارکرد، دفترچه راهنمای کاربری دوربین خود را بررسی کنید).

حتی اگر از نورپردازی ثابت و مداوم استفاده می‌کنید، باید سرعت شاتر خود را تنها برای فریز کردن تصویر تنظیم کنید، چون حیوانات می‌توانند به سرعت حرکت کرده و حالت خود را تغییر دهند.

آموزش نکته های مهم برای عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی

6_چگونه از حیوانات خانگی عکاسی کنیم

عکاسی از حیوانات صبروتحمل زیادی می خواهد اما نتایج کار ارزش این زحمت را دارند . به هرحال حیوان خانگی شما جزئی از خانواده محسوب می شود و یک عکس خوب از آن در سالهای آینده با ارزش خواهد بود. نکاتی که در اینجا ارائه می شوند به شکا کمک می کنند تصاویر حیرت آوری از این عضو خانواده بگیرید . مانند همیشه در ابتدا به اصول اولیه توجه کنید :

باطری دوربین را شارژ کنید یا از یک باطری نو استفاده کنید. مطمئن باشید که کارت حافظه به اندازه کافی با خود دارید.همچنین از عملکرد صحیح دوربین خود مطمئن شوید.

7_از فلاش استفاده کنید

حیوانات مانندکودکان صبر زیادی هنگام عکاسی ندارند. احتمالا به یک فلاش احتیاج پیدا می کنید . حتی اگر در نور آفتاب در محیط خارج از خانه یا در یک اتاق پر از نور عکاسی کنید . اگر می توانید میزان نور فلاش خود را روی کمترین درجه تنظیم کنید. با این کار می توانید حرکت حیوان را منجمد (freez ) کنید بدون اینکه رنگ پوست بدن حیوان محو شده یا عکس بیش از حد نور ببیند یا حتی قرمزی چشم در عکس ایجاد شوند . اگر از حرکت حیوان در محیط خارج از خانه عکاسی می کنید به خاطر داشته باشید که طیف فلاش خود را تا دوازد فوت تنظیم کنید.

8_با حیوان خانگی خود بازی کنید

حتی اسباب بازیهای مورد علاقه حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید . از آنها برای تشویق حیوان می توانید استفاده کنید . همچنین می توانید هنگام بازی حیوان، از او عکاسی کنید . به خاطر داشته باشید برای فریز کردن حرکتها از فلاش استفاده کنید.

9_عکاسی هنگام استراحت حیوان

شما می توانید هنگامی که حیوان خانگی خسته شده و در حال استراحت است از او عکاسی کنید. به خاطر داشته باشید که صبر مهمترین عامل موفقیت است. سگها و گربه ها حتی در خواب هم تکان می خورند و ممکن است ژستهای جالبی از خود نشان دهند.

10_انسانها نیز می توانند در عکس قرار گیرند.

هنگامی که از حیوانات خانگی خود درحال بازی با سایر افراد خانواده عکس می گیرید ، به یاد داشته باشید که انسان نیز سوژه عکس شما است .اگر سگ شما روی پاهای پدر بزرگتان خوابیده است ، سعی کنید پدربزرگ هم در عکس قرار  گیرد، نه فقط بخشی از پاهای او. اگر گربه روی شانه های خواهرتان ایستاده است سعی نکنید فقط روی گربه زوم کنید بلکه هردوی آنها را باهم بگیرید.

 

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *