عکس های تبلیغاتی کیف و کفش

همه ی آنچه از عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش باید بدانید. در این مطلب اطلاعات جامعی برای عکاسی حرفه ای از محصولات کیف و کفش همراه با نمونه عکسهای متفاوت ارائه شده است.عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش اصلی ترین ابزار تبلیغات و معرفی این محصولات است.
عکاسی صنعتی کیف و کفش هم که جزئیات کاملی از این محصولات را نشان می دهد تاثیر مستقیم بروی فروش برندها دارند.

عکس های تبلیغاتی کیف و کفش

عکاسی از کیف و کفش – صنعتی یا تبلیغاتی؟

عکاسی از کیف و کفش با اهداف تبلیغاتی مختلفی انجام می شود.گاهی عکسهای کیف و کفش برای استفاده در وب سایت، پیج های اینستاگرام و بازاریابی دیجیتال تهیه می شوند.گاهی هم با هدف استفاده در تبلیغات آفلاین (کاتالوگ، ژورنال، پوستر، بیلبورد) انجام می شود. البته در اکثر موارد عکسهای تهیه شده در هر دو بخش استفاده می شوند.

طبق تجربه من تعداد زیادی از سفارش دهندگان عکس از کاربرد عکسهای تبلیغاتی و صنعتی اطلاعات کافی ندارند.گاهی کارفرما به عکسهای ساده و زمینه سفید محصول نیاز دارد اما به اشتباه به عکاسی تبلیغاتی اشاره می کند.این سفارش دهنده غافل از هزینه های بیشتر عکاسی تبلیغاتی است.

البته تنها بحث هزینه عکسها نیست، فرض کنید سفارش عکاسی با هدف استفاده عکسها در فروشگاه آنلاین محصولات باشد.این سایت ها صرفا عکسهای زمینه سفید محصولات را جهت مشارکت در فروش قبول می کنند.دلیل این موضوع حجم بالای عکسهای تبلیغاتی است که بروی سرعت لود سایتها تاثیر منفی می گذارد.

دریافت اطلاعات پیش از انجام سفارشات

باید در اولین مرحله اطلاعات کافی از نیازهای مشتری دریافت کنید.بهتر است ابتدا استراتژی مشتری برای تهیه عکسها را جویا شوید و بعد با توجه به نیازهایش سفارش را انجام دهید.گاهی عکسها باید با زمینه های ساده تهیه شود و گاهی لازم است جنبه تبلیغاتی داشته باشند.

 

عکاسی کفش

برای مثال فرض کنید سفارشی برای عکاسی از کفش یک برند داشته باشید.باید بدانید سفارش دهنده قصد دارد عکسها را در چه رسانه ای منتشر کند.اگر عکاسی با هدف استفاده در وب سایت و کاتالوگ بود به عکاسی صنعتی فروشگاهی (عکاسی زمینه سفید محصولات) نیاز دارد.
اگر هدف مشتری استفاده عکسها برای تولید ژورنال، پوستر و تبلیغات شبکه های اجتماعی بود، عکسهای تبلیغاتی تاثیرگذاری بیشتری دارند.

برای مثال عکس بعدی مربوط به سفارش یکی از تولید کنندگان کفش است. در این سفارش عکسهای زمینه سفید از محصولات به منظور استفاده در وب سایت و کاتالوگ تهیه شد.در مرحله بعد تعدادی عکس تبلیغاتی هم با فضای ساده و پس زمینه های رنگی به منظور استفاده در وب سایت و شبکه های اجتماعی تهیه شد.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی کیف و کفش

برای عکاسی از محصولات کیف و کفش به تناسب بخشهای صنعتی و یا تبلیغاتی تجهیزاتی نیاز دارید. انتخاب کیفیت این تجهیزات بسته به توان مالی شماست اما استفاده از ابزارهای حرفه ای کمک می کند عکسهایی با کیفیت بالاتر تهیه کنید.


تجهیزات عکاسی تبلیغاتی صنعتی کیف و کفش:

  • دوربین دیجیتال عکاسی که بدنه های ۵D کانن، ۸۱۰D نیکون و سونی A7||| پیشنهاد می شود.
  • لنز مناسب که لنزهای ۷۰-۲۴ میلیمتر و ۱۰۵-۲۴ بهترین گزینه است
  • سه پایه عکاسی و هدبال با امکان تحرک به زوایای مختلف
  • میز نور با سایز مناسب برای عکاسی زمینه سفید و دکوراتیو
  • فلاش استودیویی با کیفیت حداقل ۳۰۰ ژول – ۳ شاخه
  • سافت باکس، خیمه عکاسی و رفلکتور جهت تعدیل نور
  • رادیوفلاش جهت سینک شاتر با فلاش های نور
  • پس زمینه های سفید مات و براق برای عکاسی صنعتی
  • بک دراپ های طرح ها و رنگی برای عکاسی تبلیغاتی
  • لوازم و اکسسوار مرتبط برای عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش

ابزارهای ذکر شده همگی نیازهای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی کیف و کفش هستند. اما در طول انجام پروژه احتمالا به موارد دیگری هم نیاز پیدا می کنید. مثلا واکس براق کننده برای کیف و کفش های چرم، سیم مفتولی نازک برای تهیه عکسهای خلاق، لوازم ساخت دکورهای کوچک و غیره که کمک می کنند عکسهایی جذاب تر تهیه کنید.

نورپردازی در عکاسی صنعتی کیف و کفش

نورپردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش که از متریال های مختلف تولید می شوند بسیار مهم است.گاهی جنس این محصولات از چرم و نبوک، گاهی از پارچه های بافت دار و در مواردی از پوست حیوانات تهیه شده اند.نورپردازی سوژه های چرمی و متریال هایی مثل ورنی کار ساده ای نیست و لازم است با حساسیت انجام شود.
نوع نورپردازی هم در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش متفاوت است.

در عکاسی صنعتی کیف و کفش لازم است نور با شدت یکسان به تمام بخش های محصول تابیده شود.برای این منظور از تجهیزات جانبی کاهش و تعدیل شدت نور باید استفاده کنید.استفاده از فلاش ها بدون کمک فیلتر یا تعدیل کننده ها موجب براق شدن بیش از حد بخشی از محصول چرم می شود.
این مشکل بزرگی در نورپردازی این محصولات است و جلوه خوبی در عکاسی حرفه ای ندارد.در نورپردازی عکسهای صنعتی کیف و کفش باید دقت کنید جزئیات بافت محصول بخوبی دیده شود. شدت نور باید کنتراست لازم را ایجاد کند تا جزئیات با دقت بالا ثبت شود.

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش

اما نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی متفاوت از عکاسی صنعتی است.
نورپردازی در عکسهای تبلیغاتی ملایم تر و بسته به ایده گاهی موضعی انجام می شود.

نورهای موضعی را بوسیله پارچه ای با سوراخ های متعدد در جلوی منبع نور می توان ایجاد کرد. اما باید دقت کنید نورپردازی طوری باشد که محصول در عکس برجسته دیده شود.
اینکه عکس تبلیغاتی کفش و یا کیف چه نوع نورپردازی نیاز دارد بسته به جنس محصول و ایده عکس شما دارد. گاهی لازم است با نورپردازی ملایم و موضعی بخشی از یک اتاق را بازسازی کنید. گاهی هم نوردهی با سایه و کنتراست های بالا برای نمایش یک دکور تبلیغاتی انجام می شود.

پس زمینه ها در عکاسی از کیف و کفش

پس زمینه ها در عکاسی از کیف و کفش باید متناسب با نوع عکاسی انتخاب شوند.مثلا زمینه سفید بهترین گزینه برای عکاسی صنعتی کیف و کفش است. این عکسها که محصول محور هستند برای استفاده در فروشگاه های آنلاین و طراحی کاتالوگ تهیه می شوند.

 

پس زمینه های رنگی و تیره گزینه های خوبی برای عکسهای محصولات فروشگاهی نیست.
پس زمینه های رنگی حجم عکسها را زیاد کرده که باعث کند شدن لود سایت می شود. این پس زمینه ها گزینه مناسبی برای کاتالوگ های چاپی هم نیستند. زمینه های رنگی و تیره تاثیر منفی بروی رنگ محصول گذاشته باعث کدر یا تیره شدن محصول در چاپ می شوند.اما پس زمینه ها در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش متفاوت هستند.
پس زمینه عکسهای تبلیغاتی شامل فون های رنگی روشن و یا بک دراپ های طرح دار می شوند. رنگ و طرح پس زمینه ها باید متمایز با رنگ محصول باشد تا سوژه به خوبی نمایان باشد.

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش

عکسهای تبلیغاتی موفق همیشه با ایده و مفهوم همراه هستند.ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش هم تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. ایده ها مسیر فضاسازی عکسهای تبلیغاتی را مشخص می کنند.فضاسازی عکسهای تبلیغاتی گاهی ساده همراه با مفاهیم عمیق است.
گاهی هم ایده ها منجر به ساخت دکورهایی متفاوت همراه با خلاقیت می شوند.

نوع فضاسازی عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش رابطه مستقیم با جنسیت مصرف کننده محصول دارد.مسلما عکاسی از کیف مردانه در کنار کنسول آرایش خانم ها ایده خوبی نیست.فضاسازی عکس کیف و کفش مردانه بهتر است تداعی کننده فضای کاری باشد.فضای لایف استایل که تداعی کننده بخشی از خانه است هم مناسب عکسهای کیف و کفش زنانه است.
گاهی هم فضای دکوراتیو این عکسها یک محیط سنتی و طبیعی مثل بخشی از یک کلبه را تداعی می کند. این عکسها القا کننده جنس طبیعی کیف و کفش هستند.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.