فاین آرت عکاسی

عکاسی فاین آرت عکاسی است که مطابق با دیدگاه هنرمند به عنوان عکاس ایجاد شده است. عکاسی هنر زیبا یا فاین آرت در مقایسه با عکاسی نمایشی، مانند عکاسی تبلیغاتی، که یک حساب بصری مستند از موضوعات و رویدادهای خاص را فراهم می کند، به معنای واقعی
بودن واقعیت عینی، به جای ذهنیت عکاس ارائه می شود؛ و عکاسی تجاری که تمرکز اصلی آن تبلیغات محصولات یا خدمات است.

فاین آرت عکاسی

فاین آرت را بیشتر بشناسیم:

به عنوان هنر عکاسی,”عکاسی فاین آرت” هیچ معنایی یا تعریفی را که به طور جهانی پذیرفته شده باشد ,ندارد، بلکه به یک مجموعه عکس ها، که مطابق با دید خلاقانه هنرمند عکاس در کنار هم چیده میشود گفته می شود.

ایده اصلی این ژانر این است که به جای صرفا گرفتن یک تجسم واقع بینانه از موضوع، عکاس با هدف ایجاد یک شخصیت شخصی – به طور معمول  که بیشتر تحریک کننده مخاطب است حس خود را بیان کند. این ممکن است ساده باشد، با این که عکاسی فاین آرت صرفا هر تصویری که توسط یک دوربین گرفته شده است، نیست, بلکه هدف  زیبایی شناختن  تصویر(یعنی عکسی است که ارزش آن بیشتر در زیبایی آن  است- توجه به زیبایی شناسی) بیشتر مورد توجه ست.

به جای عکاسی علمی (عکس با ارزش علمی) ، تجاری (عکس های محصول)، و یا روزنامه نگاری (عکس با اخبار و یا ارزش قابل توجه).

بعضی هنرمندان مشهور این سبک

هنرمندانی مانند دیوید هاکی (1937)؛ و در عکس مونتاژ توسط داعودی ها مانند رائول هاسمن (1886-1971)، هلموت هرزفلد (1969-1891) و هانا هچ (1889-1979)، توسط هنرمندان سورئالی مانند مکس ارنست (1891-1976)، توسط گروه آوانگارد فلوکسوس در دهه 1960 و توسط
هنرمندان پاپ مانند ریچارد همیلتون. عکاسی فاین آرت دقیقا در مورد هنرمند است. این درمورد گرفتن عکس دوربین نیست.و مستقیما مربوط  میشود به گرفتن آنچه هنرمند می بیند.

در عکاسی فاین آرت، هنرمند از  دوربین به عنوان یک ابزار  برای ایجاد یک اثر هنری استفاده می کند. این دوربین برای ساختن یک قطعه هنری دیگر نیاز است که بیننده  حس هنرمند را میبیند .بنابراین، یک عکس فاین آرت باید فراتر از نمایشگر حرفهای یک صحنه یا موضوع باشد.  باید عمیقا احساسات و بینایی عکاس را بیان کند

و به وضوح نشان می دهد که توسط یک هنرمند ساخته شده است و نه تنها توسط دوربین. باید روشن باشد که در آن یک اصل ایجاد شده و عمدی وجود دارد و هر جنبه ای از ساخت عکس در زمینه و در استودیوی دیجیتال پس از پردازش عکاس، از جمله چاپ، بیان فردی از درون هنرمند است.

همچنین ثبت تصاویر فاین آرت به جز دوربین به مهارت استفاده از نرم افزار های  هنری وادیت نیازمند است.

فاین ارت در عکاسی منظره

شااید فکر کنید عکاسی فاین آرت از منظره چشم انداز گرفتن کار ساده ای است.عکس های منظره قدرتمند،که  بتوانددر حس مخاطب نفوظ کند  کار ساده ای نیست و نیازمند دقت لازم و لو کیشن مناسب و مهارت عکاس است.بیش از حد در مورد مفهوم “فاین آرت” نگران نباشید بر واقعیت تمرکز کنید که ا شما روح و دید خود را  بتوانید در کار خود قرار دهید، و سعی کنید مناظر را  با بیشترین تأثیر و یا احساسات که شاهد هستید نشان دهید، مطمئنا حس شما بر عکس و مخاطب تاثیر خواهد داشت.

به نور ها توجه کنید.نور خاص تصاویر خاصی ایجاد می کند و نور در عکس های منظره بسیار پر اهمیت است. مناظر و آسمان  زرق و برق دار تحت تاثیر نور است.در اینجا به مهارت عکاس نیاز است.یکی از مهمترین مواد اولیه که یک عکاس باید با آن کار کند، نور است، بنابراین همیشه باید به اندازه کافی زمان مورد نیاز برای یافتن شرایط مناسب نور برای ثبت یک صحنه صرف شود.هرگز فراموش نکنید که آب و هوا را بررسی کنید.

عکاسی فاین آرت از پرتره

همانطور که قبلا گته شد عکاسی فاین آرت با حس هنرمند ارتباط مستقیم دارد و این مهم در عکاسی پرتره بیشتر اهمیت دارد.عکاس باید به دیتیل ها ی بدن توجه کند و حالات سر دست و پا و لوک روم برای نتقال حس بسیار مهم است. و نحوه نشان دادن حس یک سوژه در محیط از مهارت های هنرمند این سبک است.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *