عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی

عکاسی از لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از بخش های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هست که کمک زیادی به تبلیغات موثر این محصولات داره. از اونجایی که مخاطبین هدف این محصولات در تبلیغات قشر خانم ها هستن در عکاسی باید بسیار هوشمندانه، باسلیقه و ظرافت عمل کرد و تصاویری منحصر بفرد از محصول تهیه کرد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشن.
خلاقیت در چیدمان و نورپردازی عکسهای محصولات آرایشی بهداشتی باید بسیار لطیف و در عین حال واقع گرایانه باشه و بطور ملموس نمایشی از ویژگی های خاص محصول و ایجاد حس خوب اعتماد برای رقابت با سایر برندها داشته باشه.

عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی

در عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی از به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

واضح است که عکاسی به عنوان به حرفه و تخصص، دارای اصول و قاعد خاص خود است و اگر تصاویری که از محصولات خود برای تبلیغات می‌گیرید از اصول عکاسی تبلیغاتی تبعیت نکرده باشند، تاثیر چندانی در افزایش فروش محصولات نخواهد داشت و حتی شاید بتوان گفت باید خوش‌شانس باشید که تاثیر منفی در فروش نگذارد و اصطلاحا مشتری‌پرانی نکند! این اصول می‌تواند ترکیبی از اصول هنر و روانشناسی باشد. به این معنا که عکاس ضمن رعایت مولفه‌های عکاسی از دید علم هنر مانند پرسپکتیو، سایه‌ها، کنتراست و نور و غیره، به مولفه‌های روانشناسی موثر در جذب مخاطب مانند، نوع مخاطب و روحیات وی توجه می‌کند تا حداکثر بهره‌وری را کسب نماید. در این اینجا نکاتی را برای بهینه کردن عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی یادآور می‌شویم:

مخاطب خود را بشناسید

مانند هر نوع تبلیغ دیگری توجه به مخاطب یک اصل است. شما محصولی را تولید می‌کنید و یا ‌می‌فروشید و گروهی از افراد جامعه و نه لزوما همه اقشار، قرار است از شما خرید کنند. بسیار مهم است که بدانید برای چه گروهی‌ از افراد جامعه محصولی را تبلیغ می‌کنید. گاه ممکن است برای شناخت مخاطب، حتی به افراد متخصص نیز نیاز داشته باشید و از راهنمایی‌های آن‌ها برای اثرگذاری تبلیغات خود استفاده کنید.

شناخت مخاطب به شما کمک می‌کند تا عکاسی را هدفمند انجام دهید و نتیجه بهتری بگیرید و محصول را با روشی مناسب آن مخاطب معرفی کنید. طبیعتا مخاطب لوازم ‌آرایشی و بهداشتی خانم‌ها هستند. به عنوان مثال، در عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی دقت داشته باشید که آیا برای محصول را برای خانم‌های جوان تبلیغ ‌می‌کنید یا برای خانم‌های میانسال.

رنگ‌ها را فراموش نکنید

دنیای رنگ‌ها دنیای واقعا جالبی است. با رنگ‌های زیبا گاه می‌توان کار ساعت‌ها تبلیغات گفتاری یا نوشتاری را انجام داد. عکاسان حرفه‌ای خوب می‌دانند که رنگ در زیبا کردن عکس‌ها چقدر موثر است. رنگ‌بندی مناسب باعث می‌شود تا ویژگی‌های خاص یک محصول بیشتر به چشم بیاید. انتخاب پس‌زمینه مناسب می‌تواند کمک کننده باشد. مثلا اگر بخواهید تصاویری براق و روشن داشته باشید، باید از پس زمینه رنگارنگ و پر زرق و برق استفاده کنید.

عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی

از زوایای مختلف عکس بگیرید

یکی از ویژگی‌های عکاسان حرفه‌های شناخت زوایای مناسب برای عکاسی است. تاثیر زاویه دید در عکاسی در انتقال پیام و تاثیرگذاری بر مخاطب قابل انکار نیست. گاهی با گرفتن یک عکس با زاویه‌ دید معمولی، عکسی بی‌روح و کسل کننده ایجاد می‌شود. ولی یک عکاس حرفه‌ای می‌داند که چگونه با تغییر زاویه دید، عکسی جذاب و چشم‌نواز خلق کنید. این اصل در عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی نیز صادق است. لزومی ندارد از یک محصول صرفا از یک زاویه دید عکس گرفته شود.

توصیه ما این است که از برای معرفی بهتر یک محصول آرایشی و بهداشتی از زوایای مختلفی عکس بگیرید تا تاثیر بهتری روی ببینده بگذارید. برای مثال اگر عکس از جلوی محصول گرفته‌اید و همه ویژگی‌های یک عکس حرفه‌ای تبلیغاتی نیز دارد، باز هم به این مقدار اکتفا نکنید و زاویه دید را تغییر دهید. این‌بار با ایستادن روی صندلی یا چهارپایه، از بالا عکس بگیرید. عکاسی با زاویه‌ دیدهای معمولی را فراموش کنید و خلاقیت به خرج دهید.

از محصولات به صورت مورب عکس بگیرید

یکی از ایده‌های عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی، عکس گرفتن از لوازم آرایشی که به صورت مورب در کنار هم قرار گرفته‌اند جذابیت خاصی دارند. تصویری که در زیر ملاحظه می‌کنید گویای این مطلب است. در این تصویر چینش مورب این محصول در رنگ‌های مختلف، و همچنین انعکاس آن‌‌ها در زیر، صحنه‌ جذابی را ایجاد کرده است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

از پس‌زمینه مناسب استفاده کنید

همانگونه که قبلا هم اشاره شد یکی از موثرترین عوامل جذابیت عکس تبلیغاتی پس زمینه‌ آن است. انتخاب پس ‌زمینه مناسب برای عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی را دست کم نگیرید. پس زمینه باید با نوع محصولی که تبلیغ می‌کنید تناسب داشته باشد. مثلا اگر می‌خواهید لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی را تبلیغ کنید، باید از پس‌زمینه پاستلی که دارای الگوهای گلدار است استفاده کنید.

اگر محصولی که قرار است تبیلغ کنید رنگارنگ‌ است، می‌توانید از پس‌زمینه مشکی استفاده کنید تا رنگ‌ها خود را بهتر نشان دهند. این تناسب‌ها در ذهن مخاطب اثر مثبتی خواهد گذاشت و به طور ناخود‌آگاه آن‌ها را جذب محصول خواهد کرد.

نکته دیگر که درباره پس‌زمینه حائز اهمیت است این است که با اینکه در پس زمینه ممکن است از اشیا و اشکال و نوشته‌هایی استفاده شود ولی در عین حال نباید به گونه‌ای باشد که حواس مخاطب را بیشتر از خود محصول به خود جلب کند.

عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی

نورپردازی را جدی بگیرید

قطعا دوست ندارید که عکسی تار یا کم‌نور برای تبلیغات محصولات خود داشته باشید. نورپردازی جزئی از عکاسی است و بدون نور مناسب عکسی جذابی هم نخواهید گرفت. برای گرفتن عکس‌‌های باکیفیت از لوازم آرایشی و بهداشتی حتما به نور صحنه توجه کافی داشته باشید. از ابزارهای مفید مانند پروژکتورهای مناسب برای ارتقای نور سوژه استفاده کنید.

نور آفتاب برای عکس‌های عادی و روزمره مناسب به نظر می‌رسد ولی وقتی صحبت از عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی خصوصا با پس‌زمینه سفید به میان می‌آید، دیگر نور آفتاب کفایت نمی‌کند. در اینجا نور مصنوعی است که به کار شما کیفیت لازم را می‌دهد. کافی است محصولی را در جلو پرده‌ای سفید رنگ قرار دهید و با نور طبیعی عکس بگیرید تا متوجه شوید که چقدر عکس بی‌کیفیت خواهد شد.

از جمله ابزارهای مناسب برای عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی و بهداشتی، سافت‌باکس و چتر عکاسی است. این ابزارها برای عکاسان حرفه‌ای نیاز به توضیح ندارند و به خوبی با آن‌ها آشنا هستند. چتر عکاسی ابزاری است که برای رفع سایه‌های اطراف سوژه عکاسی از آن استفاده می‌شود. این ابزار در واقع بازتاب‌دهنده نور است و از طریق همین بازتاب‌ها، سایه‌های مزاحم را رفع می‌کند. این چترها در دو نوع رفلکتور و دیفیوزر موجودند.

سافت‌باکس نیز ابزاری است که به کمک آن نوری نرم و یکدست‌ ایجاد می‌شود. استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا تصاویر گرفته شده طبیعی‌تر به نظر برسند. این ابزار هم در محیط بیرون و هم در استودیو کاربرد دارد.این دو ابزار به شما کمک خواهند کرد تصاویر باکیفتی از محصولات آرایشی و بهداشتی خود تهیه کنید.

از دوربین باکیفیت استفاده کنید

عکاسی بدون دوربین مناسب قطعا ممکن نیست. یک دوربین حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا از لوازم آرایشی و بهداشتی خود عکس‌های جذاب‌تری بگیرید. خوشبختانه امروزه گوشی‌های هوشمند از دوربین‌هایی باکیفیتی برخودار هستند و حتی در برخی موارد شاهد کیفیتی بالاتر از دوربین‌های مخصوص عکس‌برداری هستیم. البته ممکن است برای گرفتن عکس‌های بهتر نیاز داشته باشید نرم‌افزارهای مربوطه مانند برنامه‌های کاهش لرزش فیلم و عکس نیز استفاده کنید.

 

از جزئیات غافل نشوید!

محصولات آرایشی و بهداشتی غالبا از ابعاد کوچکی برخوردار هستند. کوچک بودن آن‌ها لزوم دقت شما در عکاسی را بیشتر می‌کند. چراکه باید به گونه‌ای عکس بگیرید که جزئیات محصول به راحتی در معرض دید مشتری‌های اینترنتی قرار گیرد. به یاد داشته باشید که محصولات فروشگاه‌های اینترنتی توسط مشتری قابل لمس نیستند. پس این شما هستید که باید عکاسی دقیق و هوشمندانه به نمایش جزئیات محصول پرداخته و این ضعف فروش اینترنتی را جبران کنید.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.