نحوه عکاسی از محصولات

عکاسی از محصولات حتما به یک استودیو کاملا مجهز و تجهیزات تخصصی و پیچیده زیاد نیاز ندارد. عکس های محصول باکیفیت و حرفه ای که در تبلیغات می بینیم ممکن است برای یک تازه کار دور از دسترس به نظر برسند، اما عکاسی از محصولات همیشه به یک روش انجام نمی شود. این آموزش عکاسی گام به گام شما را به سمت روند بسیار ساده تری هدایت می کند که به شما کمک می کند تا شروع به عکس گرفتن از محصولات با حداقل تجهیزات کنید. تجهیزات پایه، مهارت عکاسی پایه و توجه به جزئیات و البته تمرین می تواند شما را در این مسیر به پیش برده و نتایجی به شما بدهد که عکس های عالی برای فروش تهیه کنید.

عکاسی از محصولات می تواند کار دلهره آوری به نظر برسد. اگر به تبلیغات زیادی نگاه کنید، خودتان را غرق در تعداد زیادی عکس های محصول باکیفیت و حرفه ای می بینید که ممکن است برای یک تازه کار دور از دسترس به نظر برسند (و احتمالا همینطور هم هست). مسئله این است که عکاسی از محصولات همیشه به یک روش انجام نمی شود. در بسیاری از موارد، یک رویکرد بسیار ساده تر این کار را به خوبی انجام خواهد داد.

این مقاله شما را به سمت روندی هدایت می کند که به شما کمک می کند تا شروع به عکس گرفتن از محصولات با حداقل تجهیزات کنید. در این مثال ها، حتی به یک استودیو نیز نیازی ندارید، تنها یک حیاط پشتی، و آب و هوای خوب کافی است. همچنین خواهید دید که می توانید برخی از تجهیزات کیت (در این مورد رفلکتور و دیفیوزر) را با برخی چیزهای ساده و ارزان قیمت جایگزین کنید.

نحوه عکاسی از محصولات

آنچه نیاز دارید

به جز یک استثنای اختیاری، شما تنها به برخی از تجهیزات کیت پایه برای دنبال کردن روند مطرح شده در اینجا نیاز خواهید داشت.

 

دوربین – نیازی به گفتن این مورد نیست. شما به یک دوربین نیاز خواهید داشت.

 

لنزها – برای به دست آوردن بهترین نتایج شما باید لنزی با یک فاصله فکوس نزدیک(اگر محصولات شما نسبتا کوچک هستند) و یک فاصله کانونی که به شما امکان پر کردن کادر را می دهد، انتخاب کنید.

 

اگر محصولاتی که از آنها عکس می گیرید خیلی کوچک باشند، باید یک لنز ماکرو انتخاب کنید. لنزهای سریع در اینجا اهمیت چندانی ندارند، چون شما باید دیافراگمی انتخاب کنید که فوکوس کامل بر روی تمام قسمت های سوژه شما را تضمین کند.

 

سه پایه – از آنجا که این عکاسی از اشیاء بی جان است، شما قطعا باید از یک سه پایه استفاده کنید. علت آن با خواندن این مقاله برایتان واضح می شود، اما به طور کلی سه پایه کار شما را بسیار آسان تر می کند.

 

یک فضای باز – در مورد محل عکاسی، تمام چیزی که برای شروع کار با این آموزش عکاسی نیاز دارید یک فضای باز است. حتی یک حیاط پشتی کوچک هم خوب است. هر جایی که یک پس زمینه تمیز و مناسب به شما بدهد خوب است.

نحوه عکاسی از محصولات

دستمال کاغذی – شما می توانید به جای یک دیفیوزر اختصاصی، از دستمال کاغذی استفاده کنید. برای سهولت در استفاده، می توانید آن را با یک گیره یا نوارچسب بر روی یک قاب عکس نصب کنید. این به شما اجازه می دهد تا نور طبیعی را در عکس های خود کنترل و دستکاری کنید. من از یک دیفیوزر اختصاصی در این آموزش استفاده کردم، اما دستمال کاغذی نیز به همین خوبی عمل می کند.

 

کارت (مقوا) های سیاه و سفید (تخته فوم نیز خوب است) – از این کارت ها به ترتیب به عنوان رفلکتور و مسدود کننده استفاده کنید تا کنترل بیشتری بر دستکاری نور به شما بدهد.

 

پس زمینه – استفاده از محیط اطراف به عنوان پس زمینه در بسیاری از اوقات خوب است، اما گاهی اوقات ممکن است به چیز متفاوتی نیاز داشته باشید.

 

مدیریت رنگ – بسته به این که از چه چیزی عکاسی می کنید و عکس محصول را برای چه کسی می گیرید، مدیریت رنگ ممکن است اختیاری باشد، یا ممکن است یک الزام قانونی باشد.حتی اگر این مسئله برای موقعیت شما لازم نباشد، باز هم ایده خوبی است. کلمه «محصول» نشان می دهد که شما دارید چیزی می فروشید.

حتی اگر فقط دارید از محصولی برای نمایش در فروشگاه اینترنتی عکاسی می کنید، مطمئن شوید که نمایش دقیقی از آنچه که می فروشید ارائه می دهید. این راهی برای رفتار محترمانه با افرادی است که محصول خود را به آنها می فروشید. اگر خدمات تجاری برای یک مشتری ارائه می دهید، نمایش دقیق محصول ممکن است یک الزام قانونی باشد. قبل از شروع کار تحقیق کنید و از این موضوع مطلع شوید.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *