نکته هایی که برای گرفتن عکس‌ های زیباتر در ساحل باید بدانید

برای بسیاری از ما پابرهنه قدم زدن در غروب آفتاب، ایستادن زیر موج‌های بزرگ، یا دراز کشیدن در آفتاب در ساحل بسیار لذت‌بخش است. ساحل می‌تواند یک مکان جادویی و آرامش‌بخش برای روح‌مان باشد. اما عکس گرفتن در ساحل به سادگی راه رفتن روی شن‌ها نیست و تکنیک‌های خود را دارد. با کجارو همراه باشید تا با نکاتی در این باره آشنا شوید.

عکس گرفتن در ساحل یک داستان متفاوت است، بسیاری از مردم هنگام عکاسی به برخی مسائل توجه نمی‌کنند. نور زننده در عکس‌ و عکس‌های خسته‌کننده حاصل کار آن‌ها می‌شود که احساس فوق‌العاده‌ای بودن در ساحل را انتقال نمی‌دهد.

 

نکته هایی که برای گرفتن عکس‌ های زیباتر در ساحل باید بدانید

 

۱. عکاسی در ساعات طلایی

بعد از ظهر، هنگامی که خورشید در آسمان است و هنوز روشن است، زمان مناسبی برای شنا و آفتاب گرفتن است، اما این زمان برای عکاسی خوب نیست. درست مثل دیگر مناظر عکاسی، عکاسی در ساحل هم به کیفیت نور بسیار وابسته است.

در آخرین ساعات روز، وقتی خورشید در آسمان پایین است، نور طلایی ملایمی می‌بینید که باعث می‌شود عکس‌هایتان درخشش پیدا کند. گاهی اوقات می‌توانید در طول روز هم عکس بگیرید، اما تنها زمانی که ابرهای بزرگ در آسمان باشند نور را پراکنده کرده و فضای زیبایی ایجاد می‌کند. اگر شما یک آسمان بزرگ آبی روشن دارید، بهتر است از دیدن دوستان و شنا کردن لذت ببرید و عکاسی را بگذارید برای بعد.

۲. استفاده از فیلتر تراکم خنثی

حتی در ساعات پایانی روز، پس‌زمینه آسمان کمی روشن‌تر از پس‌زمینه‌های شن یا صخره در قاب دوربین است که باعث می‌شود دوربین‌‌تان نوردهی خوبی، بدون برجسته‌کردن و ایجاد سایه روشن نداشته باشد.

نوردهی را با یک فیلتر تراکم خنثی امتحان کنید که مانند نوعی عینک آفتابی برای دوربین‌تان عمل می‌کند. این فیلتر می‌تواند یک تکه پلاستیک یا شیشه باشد که بالا را تاریک و پایین را روشن می‌کند و می‌توانید از آن برای تیره کردن بخشی از آسمان تصویر خود استفاده کنید.

۳. استفاده از عناصر پیش‌زمینه برای ایجاد یک ترکیب جالب

زمانی که پابرهنه روی شن و ماسه نرم راه می‌روید فوق‌العاده است، اما عکسی با همین حالت بسیار خسته‌کننده به نظر خواهد رسید.

از عناصر پیش‌زمینه در صحنه عکاسی خود استفاده کنید تا عکس بهتری داشته باشید. آیا چیز منحصربه‌فردی در اطراف شما در ساحل وجود دارد؟ شاید سنگ‌های رنگی، تخته سنگ‌های بزرگ، یک تکه چوب شناور روی آب یا حتی صدف. سعی کنید این عناصر را در پیش‌زمینه خود قرار دهید تا عکس‌تان جالب‌تر شود.

۴. پرتو نور و سایه‌ها

تکنیک‌های جدید را برای گرفتن عکس‌های دراماتیک امتحان کنید. اگر به دنبال نور خورشید هستید، می‌توانید پرتو و انفجار نور ایجاد کنید به این صورت که خورشید را در قاب‌تان بیاورید و و از یک دیافراگم کوچک مانند f/22 استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید از نور خورشید از پشت یک شی عکس بگیرید.

اگر به عناصر پیش‌زمینه به صورت برجسته علاقه دارید برای ایجاد یک سایه از آنها کمک بگیرید. برای این کار از اندازه‌گیری نقطه‌ای و نور آسمان استفاده کنید و بگذارید عناصر پیش‌زمینه در عکس کاملا سیاه بیفتند.

 

 

برگرفته از زومیت

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.