همه چیز درباره عکاسی پرتره

جالب است بدانید که معنای کلمه پرتره ، تک چهره میباشد یعنی فقط یک صورت.

پرتره،در واقع به نقاشی یا عکس یا تصویری از صورت یک شخص گفته میشود که بوسیله این تصویر قصد دارند ماهیت یا شخصیت شخص را نمایش دهند.

همه چیز درباره عکاسی پرتره

در تصویر پرتره،هدف اصلی عکاس ، فقط صورت شخص میباشد.

عکاسی پرتره در جهان ، یک هنر بسیار پردرآمد است چرا که بسیاری از مردم از دیدن چهره خود و خانواده بسیار لذت میبرند،به همین دلیل با نصب نمودن قاب بر روی دیوار یا سفارش نسخه بزرگ عکس بر روی بوم یا شاسی و نگهداری عکسها در آلبوم به این عکس پرتره ارزش میدهند.

عکاسی پرتره دارای حالت های مختلفی مانند عکس پرتره  فارغ التحصیلی ، عکس پرتره عروسی ، عکس پرتره نوزاد و کودک ، عکس پرتره عاشقانه و … میباشد که به دلایل مختلف در مناسبتهای مختلف مردم نسبت به گرفتن آن اقدام مینمایند.

جالب است که بدانید عکس پرتره اغلب میبایست دارای یک بکگراند ساده و نور بسیار نرم یا ملایم تابیده شده به سوژه باشد که همین علت موجب جذب بهتر یک عکس پرتره میشود.

عکسهایی که از رهبر یا رئیس جمهور میگیرند نیز پرتره هستند.

وقتی که بتوانید عکس پرتره از افراد مختلف بگیرید،متوجه خواهید شد که اغلب ، توسط یک عکس پرتره ، تاحدودی شخصیت افراد قابل تشخیص است.

بعد از مدت ها که گرفتن عکس از فقط صورت رونق پیدا نمود،کم کم مردم و عکاس ها علاقمند به گرفتن عکسهای پرتره با کادر بازتر و یا وایدتر شدن.

در نهایت که امروزه زندگی میکنیم،عکاسی پرتره دیگر مختص به گرفتن عکسهای فقط صورت نیست ،به عکس شخص در زوایای متفاوت و بسیار نزدیک و مقداری دورتر هم پرتره میتوانیم بگوییم.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *