چند نکته برای افراد مبتدی در رشته عکاسی ورزشی

ما در این نوشته میخواهم تا 5 مفید نکته ی برتر در عکاسی ورزشی برای افراد مبتدی،به شما بگوییم؛ امیدواریم که کیفیت عکسهای ورزشیتان بطور قابل توجهی بهبود یابد.

چند نکته برای افراد مبتدی در رشته عکاسی ورزشی
1- برای عکاسی ورزشی در صورتی که حالت الویت دیافراگم در دسترس نبود، از حالت الویت شاتر استفاده کنید.

این تنظیمات، برای کسانی که دوربین SLR ندارند و فقط دوربینی دارند که میتوانند از تنظیمات سرعت شاتر استفاده کنند، بهترین حالت است.از انجایی که بسیاری از افرادی که این متن را میخوانند دوربین SLR نخواهند خرید،این امر مهم است تا بخاطر داشته باشیم که شما همچنان میتوانید عکسهای بسیار خوبی بگیرید.بسیاری از دوربین ها شامل دوربین های بدون آینه، کاربران را قادر به تنظیم سرعت شاتر خواهند کرد.
به جای اینکه اطلاعات را به دوربین بدهیم که چقدر نور وارد شود، همانطور که در الویت دیافراگم اینرا انجام دادیم، با استفاده از الویت شاتر مستقیما میتوانیم سرعت شاتر مورد نیاز خود را تنظیم کنیم.سپس دوربین خودش میزان یاز شدن دیافراگم را تعیین میکند.همانطور که قبلا گفته شد، حداقل 500/1 هزارم ثانیه برای سرعت شاتر لازم است.
زمانیکه شما تنظیمات دوربین را بصورت دستی وارد میکنید، باید یک عکس را بعنوان نمونه بگیرید وگرنه میبینید که مقدارش بسیار زیاد است و اجازه ی ورود نور کافی را به دوربین نمیدهد.

2- از فوکوس اتوماتیک سریع و حالت عکسهای پیاپی برای عکاسی ورزشی استفاده کنید.

برای اینکه با دوربین بتوانیم به عکس گرفتن حرکات ادامه دهیم، میخواهیم تا انرا بهگونه ای تنظیم کنیم که بطور ادامه دار بر روی هدف یا اهدافمان فوکوس کنند، بجای اینکه بر روی یک نقطه ثابت باشند.مهمتر از این، ما باید دوربین خود را تنظیم کنیم تا عکسهای چندگانه بگیرد که معمولا به
“فریم برثانیه” یا “پیاپی” معطوف میشود.
این دو را بر روی دوربین خود پیدا کنید و مطمئن شوید که زمانی که از میخواهید عکسهای ورزشی بگیرید، روشن هستند.اگر شما این اختیار را دارید که بتوانید مقدار فریم بر ثانیه را تنظیم کنید، همیشه انرا در بیشترین حالت خود قرار دهید، چه 3،4،5 و یا تعداد بیشتری عکس بر ثانیه است.
این امر، شانس ما را برای عکس گرفتن از ان لحظات حساس افزایش میدهد.

3- خود را در جایگاه مناسب برای عکاسی ورزشی قرار دهید و ورزش خود را بشناسید.

بهترین چیزی که میتوانید انجام دهید این است که افتاب را در پشت سر خود قرار دهید.این امر موجب میشود تا مطمئن شوید که نور زیادی به هدف شما میتابد که اجازه ی ورود بیشترین نور ممکن را میدهد و با ان سرعت بالای شاتر ان حرکت را ثبت میکند.اگر شما چیزهای زیادی از ورزشی که در ان زمینه عکس میگیرید، بدانید؛این امر در پیش بینی اینکه کجا توپ یا جریان میتواند بهترین عکس ممکن را برای شمارقم بزند، کمک بسیاری میکند.
جریان و حرکت را همراه دوربینتان دنبال کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگنمایی کرده اید تا خود بازیکنان در بیشتر قاب قرار بگیرند.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *