چند نکته برای گرفتن عکس زیبا از غذا های خود

یکی از شاخه‌هایی که امروزه علاقه‌مندان زیادی دارد؛ عکاسی از غذاست. شاید یکی از دلایل محبوبیت این شاخه، رشد شبکه‌های اجتماعی و گسترش اسمارتفون‌ها باشد. احتمالا برای هریک از ما پیش آمده است که در کافه یا رستورانی بخواهیم از ظرف غذای خود عکاسی کنیم یا حتی بعد از پخت غذا بخواهیم عکس آن را با دوستان خود در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

چند نکته برای گرفتن عکس زیبا از غذا های خود

بیایید با هم مقدمه‌ای بر عکاسی از غذا را مرور کنیم:

هنگام عکاسی از غذا مانند هر سوژه دیگری باید به نور اهمیت زیادی بدهید. نور کافی و مناسب باعث می‌شود که بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. یکی از کارهایی که باعث می‌شود عکس‌های شما طبیعی‌تر جلوه کنند، استفاده از نور طبیعی است. پس بهتر است عکس‌های خود را در کنار پنجره یا اگر امکان دارید در محیط بیرون بگیرید. نور مناسب باعث می‌شود که رنگ و کنتراست بهتری در عکس ایجاد شود.

می‌توانید از هر منبع نوری (مانند فلاش) استفاده کنید ولی فراموش نکنید که نور مستقیم بر روی غذا و گاها ظروف (از جنس فلز) انعکاس نامناسبی ایجاد می‌کند. می‌توانید با یک کاغذ سفید نور را متعادل کنید.

تنها به چیدمان ظرف غذا اهمیت ندهید. بلکه چیدمان میزی که غذا در آن قرار دارد نیز در عکس مهم است. البته معمولا بهتر است از کل میز عکاسی نکنید ولی این بدین معنی نیست که تنها از ظرف غذا عکس بگیرید. در کنار ظرف غذا می‌توانید لیوان، چنگال یا دستمالی را قرار دهید. این وسایل می‌تواند پس‌زمینه و پیش‌زمینه عکس را پر کرده و ترکیب بهتری در عکس ایجاد کند.

سریع باشید؛

غذاها بعد از پخت مدت زمان زیادی حالت تازه خود را حفط نمی‌کنند. یا حتی بعضی از موارد چیدمان ظرف با آب شدن محتویات آن، شکل خود را از دست می‌دهند. برای مثال اگر بخواهید از ظرفی که در آن بستنی است عکس بگیرید، مدت زمان زیادی ندارید. می‌توانید جایی که می‌خواهید در آن عکاسی کنید را با ظرف خالی آماده کنید و به این ترتیب بعد از آماده شدن غذا، زمان عکاسی کردن کاهش پیدا خواهد کرد.

نحوه چیدمان ظرف غذا اهمیت زیادی دارد؛ به تعادل رنگ و شکل موارد ظرف دقت کنید. همیشه از قوانین ترکیب‌بندی در انتخاب کادر مناسب استفاده کنید. زیرا ایجاد خطوط درست و کادربندی مناسب باعث می‌شود توجه بیننده به ظرف غذا متمرکز شود.

ظاهر بعضی از غذاهای را بهتر کنید؛ می‌توانید از روغن سبزیجات استفاده کنید تا ظاهر شفاف‌تری به غذا ببخشید. به بشقاب غذا چیزهای دیگری بیافزاید تا ظاهر جذاب تر و اشتها آورتری داشته باشند. رنگ‌ها عکس شما را زیبا می‌کنند. پس اگر نمی‌توانید به خود غذا رنگی اضافه کنید در کنار آن چیزهای دیگری اضافه کنید تا رنگ بیشتری به عکس ببخشید.

سعی کنید زاویه مناسبی را انتخاب کنید. معمولا و به جز در مواردی که مناسب چیدمان شماست، از زاویه بالا عکاسی نکنید. بهتر است از نزدیک و زاویه پایین از غذاها عکاسی کنید.

روی نقطه کوچکی از ظرف غذا فوکوس کنید تا بتوانید عناصر مختلف را از هم جدا کنید. لنزهای ماکرو و تله فوتو می‌توانند بوکه زیباتری در عکس شما ایجاد کنند.

اگر میخواهید عکسهای بهتری بگیرید فراموش نکنید که کتاب های آشپزی منابع خوبی برای دیدن عکس ها هستند. هرچقدر عکس های بیشتری را ببینید، انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی برایتان راحت تر خواهد شد. پس به خوبی نگاه کنید و تمرین را فراموش نکنید.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.