چند نکته بسیار خوب برای عکاسی صنعتی

اگر می خواهید تصاویر محصول تان چشم نواز باشد و هزار بازدید از وب سایت را برای شما به ارمغان آورد ، با ما همراه باشید. فقط به تکنیک های عکاسی که در ادامه می گوییم، توجه کنید که در جلوگیری از رایج ترین اشتباهات به شما کمک می کند.

چند نکته بسیار خوب برای عکاسی صنعتی

 

1_مطمئن شوید که لوگوی محصول به طور واضح پیداست.

یک عکس صنعتی حرفه ای، در مورد تبلیغات موفق کالا است. بنابراین ، بررسی کنید که لوگو کاملاً قابل مشاهده است یا خیر. این کار را قبل از فشردن شاتر انجام دهید. در غیر این صورت ، مشتری می تواند محصول شما را با سایر کالاهای مشابه اشتباه  کند.

2_از قانون یک سوم استفاده کنید.

“قانون سوم” جایگاه مهمی در لیست تکنیک های عکاسی محصولات دارد. در واقع ، مهم نیست که دقیقاً چه چیزی ثبت می کنید زیرا این قانون می تواند باعث شود هر تصویری برنده شود. به جای اینکه سوژه عکاسی، وسط کادر قرار بگیرد، آن را کمی در گوشه کادر جای دهید.  همچنین می توانید آن را کمی تغییر دهید.

3_سایز محصول را در عکس نشان دهید.

یکی دیگر از چالش ها هنگام فروش محصولات بصورت آنلاین عدم امکان نشان دادن اندازه واقعی آنها است. مثلا فرض کنید، شما از یک کالای معروف بخواهید عکاسی کنید اما با استفاده از سبک lifestyle این کار را انجام دهید.

4_از اکسسوری ها برای عکاسی استفاده کنید.

در صورت نیاز به نشان دادن وسایل مسطح مانند لباس یا جواهرات ، از غرفه های عکس استفاده کنید. البته چنین کالاهایی به جایگاه احتیاج دارند. به همین دلیل بهتر است از مانکن ، پایه ایستاده یا یک چیز ظریف استفاده کنید که توجه مشتری را از آن کالا منحرف نکند. به یاد داشته باشید که وظیفه اصلی شما این است که به خریداران کمک کنید تا اندازه واقعی محصول را تصور کنند. مثلا برای عکاسی از جواهرات پیشنهاد می کنیم از مجمسمه های رزین استفاده کنید.

5_جهت گیری عکاسی را مشخص کنید.

بسیاری از فروشندگان به این فکر می کنند که چگونه عکاسی از محصول را انجام دهند تا استانداردها را رعایت کنند. صادقانه بگویم ، شما باید قبل از شروع عکس گرفتن دو بار فکر کنید. یک این که این محصول قرار است در کجا استفاده شود.

هر عکسی با توجه به نوع استفاده، فرمت های مختلف را می طلبد. به عنوان مثال ، اندازه تصویر اینستاگرام قبلاً 612px  *  612px  بود اما بعد به  640px  * 640px  تغییر کرد و در جولای 2015 با 1080px  * 1080px   تغییر کرد، تا با نمایشگرهای با وضوح بالا در تلفن های هوشمند ، تبلت ها و لپ تاپ ها سازگار باشد. فراموش نکنید که عکس وقتی ثبت شد، هنگام ویرایش می توانید آن را برش دهید اما این را هم بدانید که به همان اندازه از سایز عکس کاسته می شود.

6_قوانین عکس های هر سایت را مطالعه کنید.

آیا برای آمازون ، eBay ، ETSY عکاسی می کنید؟! یا عکاسی از محصولات تان را برای Pinterest انجام می دهید؟ پس حتما از الزامات خاص آنها در مورد تصاویر ثبت شده مطلع شوید. اگر نه، پس به این غول های معروف تجارت الکترونیک توجه کنید که ایده خوبی از عکاسی محصول مناسب دارند و هنوز هم می توانید از برخی از قوانین آنها استفاده کنید.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *