چند نکته در مورد عکاسی خیابانی

تنها یک چیز وجود دارد که واقعا به عکاسی خیابانی مربوط است. همه چیز به چشم بستگی دارد، چشم شما. شما باید چیزها را ببینید قبل از این که بتوانید آنها را ثبت کنید. مهم نیست از چه دوربینی استفاده می کنید، اول باید ببینید اوضاع از چه قرار است، اول باید آنچه که اتفاق می افتد را درک کنید و پس از آن باید عکس را به طور مجازی، در ذهن، ترکیب بندی کنید. در این مطلب آموزشی کوتاه لنزک، توماس لئوتارد (Thomas Leuthard) در مورد اهمیت دید عکاس در عکاسی خیابانی صحبت کرده و چند نکته کوتاه را توصیه می کند.چند نکته در مورد عکاسی خیابانی

 

1_دوربین خود را فراموش کنید

بسیاری از افراد بیشتر به دوربین ها، لنزها و تجهیزات خود، فرمت های فایل و چیزهای فنی دیگر اهمیت می دهند. همه چیز را در مورد تکنولوژی و تنظیمات دوربین فراموش کنید. دوربین خود را بر روی مُد اتوماتیک قرار داده و دیگر در مورد آن فکر نکنید. شما قبل از این که بتوانید در مورد ثبت یک صحنه فکر کنید، باید اول چشم خود را آموزش دهید.

2_تمرینات ساده

به عنوان یک تمرین ساده یک رنگ انتخاب کنید (برای مثال نارنجی) و کل روز از چیزهایی با این رنگ عکس بگیرید. شما ناگهان متوجه خواهید شد که چقدر چیزهای نارنجی در شهر خود می بینید، که قبلا ندیده بودید. این به این معنی است که شما باید دید خود را تنها بر روی یک چیز متمرکز کنید تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید. حتی لازم نیست عکس بگیرید؛ می توانید فقط راه بروید و به اطراف نگاه کنید، و سعی کنید هر چه بیشتر چیزهای نارنجی را ببینید. اغلب دیدن چیزها مهم تر از ثبت آنهاست. وقتی من یک فرصت را از دست می دهم، همیشه خوشحالم که آن را در وهله اول دیده ام.

3_خیابان صحنه شماست

همچنین سعی کنید ترکیبی از اجسام، رنگ ها و پس زمینه را با مردم بر روی «صحنه» خود ببینید. تصور کنید که یک صحنه بزرگ برای آنها فراهم کرده اید و آنها بازیگر هستند. شما تنها باید صبر کنید تا آنها روی صحنه برسند، قبل از این که بتوانید از آنها عکس بگیرید. محل مناسب را پیدا کرده و منتظر بازیگران بمانید تا خودشان را نشان دهند. گاهی اوقات این کار به زمان نیاز دارد، اما اغلب وقتی اتفاق می افتد که واقعا می خواهید اتفاق بیفتد. من معمولا خیلی بیشتر از چند دقیقه منتظر نمی مانم. چیزهایی که باید اتفاق بیفتند، در این بازه زمانی رخ خواهند داد. اگر اینطور نشد، با چیز دیگری کار را ادامه دهید.

4_بدون دوربین شروع کنید

اگر می خواهید عکاسی خیابانی را آغاز کنید، به جای دوربین شروع به استفاده از چشمان خود کنید. با یک قاب (کادر) فرضی بیرون بروید و شروع به کادربندی مجازی چیزها به جای عکاسی از آنها با دوربین خود کنید. پس از آن زمان زیادی برای عکس گرفتن وجود دارد، اما اول شما باید دیدن را یاد بگیرید. سخت ترین چیز دیدن چیزهای جالب در خیابان است.

5_هر روز یاد بگیرید

شما می توانید این تمرین را هر روز در مسیر خود به محل کار انجام دهید. به اطراف نگاه کرده و شروع به کادربندی موقعیت ها، فکر کردن در مورد عنوان ها، و گشتن به دنبال فرصت ها کنید. موقعیت های بسیار زیادی در زندگی روزمره وجود دارند که شما می توانید تعداد زیادی عکس از آنها بگیرید. مهم عکس گرفتن از آنها در همان لحظه نیست، بلکه تشخیص زیبایی زندگی در اجتماع است. نگاه کنید که مردم چه کاری انجام می دهند، چطور رفتار می کنند، چه چیزی می پوشند. من عاشق نگاه کردن به انسان ها در طبیعت هستم. آنها خیلی جالب هستند و من حدس می زنم که این جالب بودن باعث می شود که من بارها و بارها از آنها عکس بگیرم. این جالب بودن، و این عطش نسبت به نوع بشر است که باید شما را پیش ببرد. علاقه شما باید نسبت به زندگی مردم عادی باشد، نه فقط به عکاسی. این چیزی است که بین یک عکاس معمولی و یک عکاس خیابانی تفاوت ایجاد می کند. یک عکاس خیابانی روزنامه نگار زندگی روزمره است. او جنبه های جالب زندگی عادی در اجتماع را ثبت می کند.

«اگر چیزی را نبینید، نمی توانید آن را ثبت کنید» – توماس لئوتارد. برگرفته از لنزک

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.