چند نکته را برای گرفتن سلفی ها باید رعایت کنید

گرفتن یک عکس سلفی خوب کار چندان راحتی نیست. گاهی اوقات بعد از گرفتن هزار عکس بالاخره به آن عکس سلفی مطلوب می رسید. در واقع برای گرفتن یک عکس سلفی خوب باید نور، زاویه، تنظیمات و فیلترهای عکس مناسب باشند. اگر می خواهید در گرفتن عکس های سلفی مهارت به دست بیاورد این چند نکته را رعایت کنید.

چند نکته را برای گرفتن سلفی ها باید رعایت کنید

1_نقش نور در عکس های سلفی

اولین نکته ای که باید هنگام گرفتن عکس های سلفی رعایت کنید نور عکس است. نور عکس باید مناسب و طبیعی باشد. نور تنها محصول زیبایی است که رایگان است. پس هنگام گرفتن عکس سلفی جلوی پنجره بایستید یا به فضای باز بروید و در مقابل نور خورشید عکس بگیرید. نور خوب عکس سیاهی های زیر چشم را محو می کند.

اگر داخل خانه عکس می گیرید یا کنار پنجره بایستید و یا این که یک عدد کاغذ سفید زیر چانه نگه دارید تا به عکس نور طبیعی بدهد.

2_جلوگیری از سایه افتادن در عکس سلفی

در عکس گرفتن هیچ چیزی بدتر از سایه افتادن روی صورت نیست. یا کاملا زیر نور باشید یا کاملا از نور دور باشید. اگر وسط روز که خورشید در بالاترین نقطه قرار دارد عکس بگیرید زیر چشم ها سایه می افتد. بهترین زمان برای عکاسی هنگام طلوع و غروب است زمانی که خورشید در پایین ترین نقطه قرار دارد.

3_چه زمانی از فلش استفاده کنیم

برای گرفتن عکس های سلفی در مکان تاریکی که نور کمی دارد چه کنیم؟ می توانیم از اپلیکیشن هایی مثل اسنپ چت استفاده کنیم که روی دوربین جلو هم گزینه فلش دارد. اگر صورت تان بیش از حد سفید افتاده است بعد از ذخیره کردن عکس رنگ آن را کمی تغییر دهید و تون آبی آن را کمتر کنید.

4_طبیعی لبخند بزنید

با لبخند طبیعی سلفی های بهتری خواهید داشت. اگر هم می خواهید یک عکس جدی بگیرید با چشم های تان لبخند بزنید. قبل از عکس گرفتن در مقابل آینه لبخند بزنید و به آن حالت چهره دلخواهتان برسید.

5_زیاد عکس سلفی بگیرید

کایلی جنر مدل معروف می گوید قبل از پست کردن عکس هایش در شبکه های اجتماعی تقریبا ۵۰۰ سلفی می گیرد. پیشنهاد او این است که چندین عکس در زاویه های مختلف بگیرید و از بین آن ها عکس دلخواهتان را گلچین کنید.

حتی می توانید به جای عکس گرفتن از خودتان فیلم بگیرید و با تماشای فیلم بهترین ژست سلفی خود را پیدا کنید. به نظر احمقانه می آید اما روش خوبی برای پیدا کردن ژست عکس سلفی دلخواه تان است.

6_زاویه خوب تان را پیدا کنید

به پیشنهاد کیم کارداشیان هنگام گرفتن سلفی چانه را پایین و دوربین را بالا بگیرید. کمتر کسی پیدا می شود که با گرفتن زاویه دوربین از زیر چانه عکسشان خوب می شود. هنگام گرفتن سلفی دوربین را طوری بگیرید که پایین آن در راستای چشم ها قرار بگیرد یا این که از مونوپاد استفاده کنید. نکته دیگر این که مستقیم به دوربین خیره نشوید.

7_از اپلیکیشن و فیلترهای مناسب استفاده کنید

یکی از فیلترهای اینستاگرام فیلتر Valencia نام دارد که تقریبا همه عکس ها را زیبا می کند. اگر علاقه زیادی به گرفتن عکس های سلفی دارید پیشنهاد می کنم گوشی استفاده کنید که دوربین آن حالت سلفی دارد و صورت را ویرایش و روشن می کند. اپلیکیشن Facetune هم گزینه خوبی است برنامه ای که صورت را روتوش می کند.

از برنامه های دیگر می توان VSCO، Perfect365، و Adobe Photoshop Fix را نام برد که می توان با آن ها سیاهی های زیر چشم را از بین برد، پوست را روشن کرد و خیلی موارد دیگر که شما را به عکس دلخواهتان می رساند.

8_عکس را بیش از حد ویرایش نکنید

عکس را بیش از حد ویرایش و فیلتر نکنید زیرا عکس های غیرطبیعی زیبایی چندانی نخواهند داشت. به عنوان مثال اگر از فیلترهای اینستاگرام استفاده می کنید فقط گزینه فیلتر مورد نظر را انتخاب نکنید می توانید درجه فیلتر مورد نظر را کم یا زیاد کنید و از شدت آن بکاهید.

 

9_حواستان به پشت زمینه عکس باشد

بهترین سلفی ها عکس هایی هستند که پشت زمینه خوبی داشته باشند.

 

10_به خودتان سخت نگیرید

ریلکس باشید اگر در عکس های سلفی بیش از حد به خودتان سخت بگیرید عکس خوبی به دست نمی آید. نیاز نیست زیاد خودتان را جدی بگیرید. قبل از عکس گرفتن خودتان را در آرایش غرق نکنید یا ژست های مصنوعی نگیرید.

 

11_عکس های کلیشه ای نگیرید

یک قانون عمومی در عکاسی می گوید نباید از دیگران تقلید کرد. به عنوان مثال قرار نیست همه مثل کیم کارداشیان با لب های جمع شده سلفی بگیرند. تا زمانی که تمایل دارید از این عکس های کلیشه ای بگیرید بهتر است اصلا سمت دوربین موبایل نروید. یا این که خیلی سریع عکس بگیرید که وقتی برای تمرکز به خودتان نداشته باشید.

 

12_حالات طبیعی داشته باشید

قبل از عکاسی کاملا ریلکس باشید. هنگامی که دکمه شاتر را فشار می دهید نفس را داخل بدهید و یا این که چشم ها را ببندید و لحظه ای که می خواهید عکس بگیرید چشم ها را باز کنید. حالت های صورت تا زمانی که ریلکس و بانشاط باشد در عکس زیبا می شود.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.