چند نکته مقدماتی عکاسی برای مقابله با پس زمینه های حواس پرتکن

در این آموزش عکاسی، ۹ روش برای ثبت درست عکس و مقابله با پس زمینه های حواس پرتکن یاد می گیرید. پس زمینه خوب منجر به گرفتن عکس های بهتر می شود، پس باید پیش از فشردن دکمه شاتر توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. در ادامه نکاتی را مرور می کنیم که مقدماتی هستند، اما ممکن است به سادگی فراموش شوند – پس حتی اگر آن ها را از قبل بدانید مرورشان ارزشش را دارد.

چند نکته مقدماتی عکاسی برای مقابله با پس زمینه های حواس پرتکن

قبل از فشردن دکمه شاتر اطراف خود را بررسی کنید

همیشه قبل از عکس گرفتن، پس زمینه عکس های خود را وارسی کنید. به دنبال رنگ هایی بگردید که با بقیه تصویر هماهنگ نیستند، لکه های روشنی که ممکن است نگاه بیننده را منحرف کنند، خطوطی که به هم برخورد کرده اند، افرادی که به عکس شما تعلق ندارند و غیره.

سوژه خود را جابجا کنید

این نیز یک تکنیک نسبتا ساده است، اما احتمالا اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید. اغلب اوقات درخواست از یک سوژه برای این که یک قدم به سمت چپ یا راست بردارد، می تواند حواس پرتی ها را پشت آنها مخفی کرده یا از کادر بیرون کند و چنین مشکلاتی را برطرف سازد.

زاویه عکاسی خود را تغییر دهید

اگر المان های حواس پرت کننده ای دارید اما نمی توانید سوژه خود را جابجا کنید، یک استراتژی دیگر این است که خودتان جابجا شوید و از یک زاویه جدید عکس بگیرید. این ممکن است به معنی چرخیدن در اطراف سوژه باشد، اما می تواند شامل پایین آمدن روی زمین برای تبدیل آسمان به پس زمینه یا حتی بالا رفتن و عکاسی رو به پایین از سوژه نیز باشد.

از دیافراگم برای مات کردن پس زمینه استفاده کنید

یکی از مفیدترین چیزهایی که می توانید به عنوان راهی برای مقابله با حواس پرتی ها یاد بگیرید، این است که با استفاده از یک عمق میدان کم، از قدرت لنز خود برای از فوکوس خارج کردن پس زمینه و مات کردن آن استفاده کنید. چیزی که با این تکنیک به دست می آورید، یک پس زمینه مات زیباست که واقعا نمی توانید تشخیص دهید چه چیزی در آنجا در جریان است.

سریع ترین راه برای دیدن تاثیر این استراتژی این است که دوربین خود را بر روی مُد اولویت دیافراگم قرار داده و چند عکس در دیافراگم های مختلف بگیرید. با دیافراگم f/20 شروع کرده و به تدریج آن را کم کنید – هر بار یک استاپ یا پله هنگامی که به زیر f/4 رسیدید، کم کم خواهید دید که پس زمینه در عکس های شما مات تر و مات تر می شود.

از فاصله کانونی برای مات کردن پس زمینه استفاده کنید

یک راه دیگر که به شما کمک می کند تا پس زمینه های مات و زیبایی به دست آورید این است که از لنزی با یک فاصله کانونی طولانی استفاده کنید. یک لنز تله بلندتر تا حدودی کمک می کند تا عمق میدان کمتری به دست آورید. در واقع، تاثیر آن کمتر از چیزی است که به نظر می رسد و علت اصلی استفاده از آن این است که با یک فاصله کانونی طولانی تر، سوژه در واقع فضای بیشتری در کادر اشغال می کند.

سوژه ها را در مقابل فضاهای باز قرار دهید

قرار دادن سوژه با فاصله زیاد در مقابل اشیاء دیگر نیز به مات تر کردن آن اشیاء کمک می کند. به عنوان مثال، اگر بین عکاسی از سوژه خود که درست مقابل یک دیوار آجری ایستاده یا در مقابل یک دشت باز ایستاده حق انتخاب داشته باشید، عکس دشت باز پس زمینه بسیار مات تری خواهد داشت، به این دلیل که دیوار آجری تنها چند سانتیمتر از سوژه شما فاصله داشته و در محدوده کانونی قرار دارد، در حالی که یک دشت باز تا دوردست امتداد دارد، جایی که همه چیز خارج از فوکوس خواهد بود.

کادر خود را با سوژه پر کنید

یکی از موثرترین روش ها برای حذف حواس پرتی ها این است که با پر کردن کامل کادر با سوژه خود، پس زمینه را به کل حذف کنید. به سوژه نزدیک شده و/یا از یک لنز زوم برای ایجاد یک کادر بسته استفاده کنید. در این صورت نه تنها حواس پرتی ها را حذف می کنید، بلکه در نهایت یک عکس بسیار تاثیرگذار نیز خواهید داشت.

پس زمینه خودتان را بسازید

گاهی اوقات هیچ پس زمینه مناسبی وجود ندارد و در نتیجه ممکن است بخواهید پس زمینه خودتان را بسازید.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.