چند نکته های مهم که هنگام عکاسی در سفر باید رعایت کنید

اکثر افراد به هنگام بازگشت از مسافرت سوغات آن شهر را با خود همراه می‌کنند، اما معمولا عکاسان تصاویر زیبای گرفته شده با دوربین را به همراه خود می‌آورند. عکاسی در سفر را می‌توان به یک ماشین زمان تشبیه کرد، زیرا خاطرات سفر را ثبت کرده و می‌توان سال‌های زیادی به آن‌ها نگاه کرد و لذت برد. همچنین این مسئله می‌تواند به دیگران کمک کند تا حرفه جدیدی یاد بگیرند. در این مقاله شما را با ۱۷ نکته مفید عکاسی در سفر و طبیعت آشنا خواهیم کرد. با همراه باشید.

چند نکته های مهم که هنگام عکاسی در سفر باید رعایت کنید

 

۱۲- همیشه دوربین خود را به همراه داشته باشید

یکی از جملات معروف در عکاسی در سفر این است که بهترین دوربین همان چیزی است که شما همراه خود دارید. برای رفتن به هر سفری دوربین خود را به همراه داشته باشید، حتی اگر تصور می‌کنید سوژه خوبی برای عکاسی وجود ندارد، زیرا شانس نقش بسیار مهمی در عکاسی دارد. تفاوت موجود میان یک عکاس آماتور و حرفه‌ای در این است که عکاس حرفه‌ای همیشه برای عکس گرفتن آمادگی داشته و از این لحظات ناب که ممکن است به ندرت رخ دهد، نهایت استفاده را می‌کند.

سوژه‌های عکاسی هرگز خبر نمی‌دهند، مثلا ممکن است به هنگام قدم زدن، با یک غروب درخشان، حیوان نادر یا موارد دیگر روبرو شوید. به عنوان مثال، اگر به مکان‌هایی که تا به حال نرفته‌اید، سفر می‌کنید و با محیط آن آشنایی ندارید، دوربین خود را آماده نگه دارید، زیرا ممکن است تصاویری زیبا و ناب را از دست بدهید. در نظر داشته باشید که باید همیشه دوربین خود را از قبل شارژ کرده و آماده نگه دارید.

۱۳- هدف خود را فراموش نکنید

در صورتی که هدف شما عکاسی در سفر است، حتما از سایت‌های متعددی بازدید کرده و کارت پستال‌های زیادی از آن دیده‌اید، پس اگر می‌خواهید تصاویر شما اختصاصی باشند، باید بیشتر تلاش کنید. بهترین راه برای انجام این کار، پیاده روی و رفتن به نقاط ناشناخته است، اما بهتر است پیش از رفتن با محلی‌های آن منطقه مشورت کنید تا خطری شما را تهدید نکند. در بسیاری از مناطق، افراد محلی از بازگو کردن نقاط توریستی به عکاسان خودداری می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید از ماهیت واقعی یک منطقه عکس بگیرید، حتما از جمع فاصله گرفته و به تنهایی دنبال آن باشید.

۱۴- از عکس‌های سفر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

همیشه از تصاویری که در سفر می‌گیرید، پشتیبان تهیه کنید. بکاپ می‌تواند شامل تصاویر دوربین، تصاویر انتخاب شده و در نهایت تصاویر ویرایش شده شما باشد که می‌توانید به راحتی آن را به یک هارد اکسترنال انتقال دهید. انجام این کار در مواقعی که برای دوربین مشکلی به وجود آید یا به سرقت برود، بسیار به شما کمک خواهد کرد.

۱۵- در ویرایش تصاویر بهترین باشید

برخی عکاسان به اشتباه تصور می‌کنند که ویرایش تصاویر با استفاده از نرم‌افزار، تقلب محسوب شده و بیننده را فریب می‌دهد، اما باید بدانید که همه عکاسان حرفه‌ای، تصاویر دیجیتالی خود را با استفاده از نرم‌افزارهایی همانند Lightroom ، Photoshop یا GIMP ویرایش می‌کنند. برخی عکاسان بیشتر از سایرین تصاویر را ویرایش می‌کنند، اما به طور کلی همه این کار را انجام می‌دهند.

پردازش و ویرایش تصاویر یک بخش جدایی‌ناپذیر از عکاسی در سفر بوده و پردازش تصاویر بسیار مهم‌تر از گرفتن آن است. بهبود کنتراست، برجسته کردن عناصر تصویر، ملایم کردن تون‌های رنگ، کاهش نکات برجسته، تقویت سایه‌ها، به حداقل رساندن اختلال سنسور و تنظیم سطح نمایش برخی از مهم‌ترین ویرایش‌های تصاویر هستند که با استفاده از نرم‌افزار امکان‌پذیرند. ویرایش پس از عکاسی می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر داشته باشد.

۱۶- از خرید تجهیزات اضافی دوربین بپرهیزید

خرید تجهیزات اضافی دوربین، نه تنها گران تمام می‌شود، بلکه در افزایش مهارت‌های عکاسی شما هم هیچ تاثیری ندارد، زیرا تجهیزات از شما یک عکاس حرفه‌ای نمی‌سازد، دقیقا همانگونه که یک قلموی خوب یک نقاش معمولی را به یک نقاش ماهر تبدیل نخواهد کرد. در حقیقت، سه عامل دانش، تجربه و خلاقیت هستند که موجب می‌شوند یک عکاس در کار خود ماهر باشد، البته عکاسان حرفه‌ای از تجهیزات گران قیمت برای دوربین خود استفاده می‌کنند، زیرا این تجهیزات به آن‌ها امکان می‌دهد طیف بیشتری از تصاویر را تولید کنند.

به عنوان مثال، عکس گرفتن از یک ستاره بسیار کم نور و عکسبرداری سریع از حیوانات وحشی نیاز به تجهیزات جانبی خاصی دارد که حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند. توصیه ما به شما این است که به جای خرید تجهیزات جدید، وقت خود را برای یادگیری قابلیت‌های دوربین فعلی خود بگذارید، زیرا انجام این کار به مراتب بهتر و ارزان‌تر است.

۱۷- هرگز از یادگیری دست نکشید

برای اینکه یک عکاس حرفه‌ای شوید، باید همیشه به دنبال یادگیری موارد جدید حوزه کاری خود باشید و از این کار خسته نشوید. باید بدانید که تمرین مداوم و یادگیری آموزش عکاسی با دوربین ، بسیار موثرتر از خرید تجهیزات برای دوربین است. حتی اگر تصور می‌کنید که در کار خود خبره هستید و از آن درآمد کسب می‌کنید، باید بدانید که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

تمرین مداوم و مطالعه کتاب‌های مربوط به عکاسی بسیار به شما کمک خواهد کرد، زیرا هنگامی که وقت خود را برای یادگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های جدید از ژانرهای دیگر عکاسی می‌گیرید، به یک عکاس حرفه‌ای و ماهر تبدیل خواهید شد.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *