چگونه عکس منظره مینیمالیستی بگیریم

در این مقاله، ایجاد عکس های منظره مینیمالیستی را یاد خواهید گرفت.

گرفتن این نوع عکس ها نیازمند استفاده صحیح از یک لنز،انتخاب مکان و ترکیب بندی و نکاتی می باشد که به شما عزیزان آموزش می دهیم.ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات لازم را در مورد مینیمالیسم در عکاسی منظره خود به دست آورید.عکاسی منظره مینیمالیستی یا مینیمال (minimalist landscape photography) یکی از شاخه های سبک عکاسی مینیمالیستی است.

چگونه عکس منظره مینیمالیستی بگیریم

عکاسی مینیمالیست – مکان مناسب برای یک منظره مینیمالیستی

جایی که شما عکس می گیرید، موفقیت شما را در زمینه عکاسی منظره مینیمالیستی تعیین خواهد کرد.شما در مکان های دور افتاده موفقیت بیشتری خواهید داشت، اما از محیط های شهری نیز می توان برای مینیمالیسم استفاده کرد.هنگام عکاسی در یک محیط شلوغ تر، باید از لنز و زاویه دوربین مناسب برای حفظ مینیمالیسم در عکس خود استفاده کنید.

مکان های دور افتاده تر به طور طبیعی یک حس مینیمالیستی دارند، اما چالش در آن مکان ها پیدا کردن یک سوژه اصلی قوی است.موارد زیر مکان هایی هستند که می توانید برای مناظر مینیمالیستی استفاده کنید:

– سواحل – ساحل مکان خوبی برای عکاسی مینیمالیستی است.

فضای گسترده دریا، باعث ایجاد مینیمالیسم می شود.شما می توانید با صاف و مسطح تر کردن آب دریا از طریق نوردهی طولانی، این ویژگی را بیشتر کنید.سنگ ها و صخره های جالب یا یک فانوس دریایی می توانند سوژه های اصلی خوبی باشند.

– بیابان ها (کویر) – شما چه روی شن و ماسه عکاسی کنید و چه روی یخ، بیابان ها در زمینه مینیمالیسم هم ارز و معادل دریا هستند.

آنها وسیع و یکنواخت، و عاری از درهم و برهمی و شلوغی تمدن انسانی هستند.

– کوه ها – یکی دیگر از چیزهایی که دور افتاده است، کوه ها هستند

کوه ها نیز فرصت هایی برای ایجاد یک منظره مینیمالیستی ارائه می دهند.وجود تعداد زیادی کوه در یک صحنه، می تواند به طور بالقوه شلوغ و درهم و برهم نیز باشد، بنابراین ترکیب بندی ها را با دقت انتخاب کنید.یک کلبه تنها در میان دامنه سبز یک رشته کوه، سوژه خوبی است.

عکاسی مینیمالیست – لنز

لنزی که انتخاب می کنید به اندازه مکان برای یک منظره مینیمالیستی مهم است.هیچ قانون مطلقی وجود ندارد که از کدام لنز باید استفاده کنید؛ این مسئله به مکانی که در آن عکس می گیرید بستگی دارد.اگر مکانی را در بیابان انتخاب کرده اید، احتمالا می توانید از یک لنز واید یا یک لنز تله استفاده کنید. با این حال، اگر در شهر عکس می گیرید، لنز اهمیت پیدا می کند.

– واید – لنزی که برای مینیمالیسم مناسب است

چون می توانید از زاویه باز آن برای ایجاد فضای منفی خوب مورد نیاز برای یک منظره مینیمالیستی استفاده کنید.فکر کنید چطور می توانید برای ثبت موج ها در شن بر روی یک تپه شنی، از یک زاویه پایین استفاده کنید.هرچند در یک محیط شلوغ تر باید مراقب باشید، چون زاویه باز به راحتی می تواند باعث شود که المان های ناخواسته در کادر ظاهر شوند و آن را بسیار شلوغ کند.

– فاصله کانونی طولانی – فواصل کانونی طولانی تر به شما اجازه می دهند تا بر روی بخش خاصی از صحنه خود زوم کنید.

در اینجا، چالش این است که از جاسازی فشرده چیزهای زیاد در یک عکس اجتناب کنید.یک ناحیه را در خط افق انتخاب کنید که جالب است اما عاری از المان های اضافی بیش از حد می باشد.این فاصله کانونی در یک محیط شهری که عموما برای مینیمالیسم بیش از حد پر هرج و مرج و شلوغ است اما بخش هایی از دورنمای شهری را دارد که می توان برای ایجاد یک تصویر مینیمال بر روی آن زوم کرد، می تواند یک مزیت بزرگ باشد.

عکاسی مینیمالیست – پرسپکتیو خود را تنظیم کنید

عکس هایی که از سطح چشم گرفته می شوند، در بسیاری از موقعیت ها خوب عمل می کنند.با این حال، وقتی به دنبال مینیمالیسم هستید، تغییر زاویه دید شگفتی می آفریند.پرسپکتیوهای زیر انتخاب های خوبی برای ساده سازی تصویر شما هستند:

– چشم پرنده – از یک زاویه بالا رو به سمت پایین، همه چیز بسیار متفاوت به نظر می رسد.

هرچه بالاتر می روید، این مسئله چشمگیرتر می شود. یکی از دلایلی که عکاسی هوایی با پهباد یا دِرون (drone) اینقدر خوب است، پتانسیل آن برای مینیمالیسم می باشد.

– چشم حشره (کرم) – از طرف دیگر، نمای چشم حشره از یک زاویه پایین رو به بالاست.

شما می توانید مقدار کمی از خط افق را در عکس بگنجانید، و بقیه عکس آسمان باشد.این کار یک عکس منظره با یک حس بسیار مینیمالیستی به شما می دهد.

– کادربندی – استفاده از یک کادر در اطراف بخش منظره عکس می تواند یک عکس مینیمالیستی به شما بدهد.

در این مورد لازم نیست خود منظره مینیمالیستی باشد، تا زمانی که کادر اطراف آن فضای منفی کافی برای ایجاد مینیمالیسم ارائه دهد (آموزش تکنیک ترکیب بندی کادربندی).

– لنزبال – لنزبال در واقع یک منظره را در داخل یک شیء کروی کادربندی می کند

این کار به شما اجازه می دهد تا یک منظره مینیمالیستی ثبت کنید، و قسمت اطراف توپ را ساده نگه دارید.این کار یک لبه (حاشیه) مینیمالیستی نیز به عکس شما خواهد داد.

یک سوژه اصلی خوب

هر نوع عکسی با داشتن یک سوژه اصلی قوی تر می شود.در برخی موارد، گنجاندن آن سوژه اصلی در عکس می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.به عنوان مثال، عکس های پرتره همیشه یک سوژه اصلی دارند – شخصی که از او عکس می گیرید.

عکس های منظره ممکن است همیشه یک نقطه کانونی واضح و مشخص نداشته باشند – در برخی موارد، اصلا لازم نیست – اما در اکثر عکس ها، داشتن یک سوژه اصلی تصویر قوی تری به شما می دهد.

در یک منظره مینیمالیستی، این سوژه اصلی در عکسی که با مینیمالیسم تقویت شده، در برابر بقیه کادر برجسته می شود.

بنابراین از چه نوع شیئی می توانید برای این سوژه اصلی استفاده کنید؟

عکاسی مینیمالیست – یک درخت تنها – یک درخت تنهای کلاسیک.

البته یک دلیل خوب برای این مسئله وجود دارد.درخت تنها یک نقطه کانونی واضح در یک تصویر است، زیبا به نظر می رسد، و برای برخی از ترکیب بندی ها مناسب است.همچنین جدا کردن یک درخت تنها نسبتا آسان است.

– یک شخص تنها – یک شخص تنهای سیلوئت شده در مقابل خط افق. شخصی که در بالای لبه یک تپه دوچرخه سواری می کند.

چه شما تصمیم بگیرید که این شخص در صحنه ظاهر شود یا خودش وارد صحنه شود، عکس روایت بیشتری خواهد داشت.

– یک ساختمان – یک ساختمان با دیوار قرمز در مقابل تپه های سبز، ترکیب خوبی برای یک عکس است.

در یک محیط ساحلی، یک فانوس دریایی می تواند سوژه ای عالی باشد.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *