۷ نکته آموزشی عکاسی سیاه و سفید حرفه ای و تاثیرگذار

در این آموزش عکاسی سیاه و سفید من قصد دارم هفت نکته برای گرفتن عکس های سیاه و سفید حرفه ای و تاثیرگذار را با شما به اشتراک بگذارم. با به کار گیری این نکات می توانید هر جایی که می روید عکس های سیاه و سفید بهتر، قوی تر و حرفه ای تری بگیرید.

۷ نکته آموزشی عکاسی سیاه و سفید حرفه ای و تاثیرگذار

برای به دست آوردن تاثیرگذارترین عکس ها، در نوری با کنتراست بالا عکس بگیرید

این نکته شماره یک است که باید در مورد عکاسی سیاه و سفید به خاطر داشته باشید:همه چیز وابسته به کنتراست (تضاد بین روشنایی و تاریکی) است.در واقع، اگر فقط همین نکته را از این مقاله یاد بگیرید نفع زیادی برده اید، چون کنتراست نیروی حیاتی عکاسی سیاه و سفید است.

اکنون، چند راه برای ایجاد کنتراست در عکس های شما وجود دارد. و من این تکنیک های مختلف را در ادامه بررسی خواهم کرد.

با نور.

اگر نتوانید کاری کنید که نور مناسب باشد، عکس های سیاه و سفید شما شلوغ و تاریک به نظر خواهند رسید. در عوض، باید نوع نوری که با آن کار می کنید را تشخیص دهید، و سعی کنید از آن نور برای به دست آوردن بیشترین میزان کنتراست ممکن استفاده کنید.

بهترین نور برای عکاسی سیاه و سفید نور دارای کنتراست بالاست (تضاد یا اختلاف زیاد بین روشنایی ها و تاریکی ها) به خصوص، نور روزهای آفتابی.اگر ژانرهای دیگر عکاسی را بررسی کرده باشید، می دانید که نور روزهای آفتابی سخت و خشن است، مطلوب نیست، و خوب به نظر نمی رسد.مگر این که شما عکاس سیاه و سفید باشید.

چرا نور روز های آفتابی دارای کنتراست بالا است و بهترین نور برای عکاسی سیاه و سفید؟

چون نور روشن و آفتابی تُن های تاریک را تقویت کرده و تُن های بسیار روشن ایجاد می کند – همان تضاد بین روشنایی و تاریکی ها یا کنتراستی که به دنبالش هستیم. این واقعا تصاویر سیاه و سفید شما را بهبود می بخشد.اگر می خواهید در اواخر بعد از ظهر یا صبح زود عکس بگیرید اما در نهایت با تُن های طلایی نرمتر مواجه می شوید، می توانید استفاده از نورپردازی از پشت را برای ایجاد کنتراست بیشتر امتحان کنید.

تُن های دارای کنتراست شدید را پیدا کرده و آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید

شما اکنون اهمیت کنتراست را در عکاسی سیاه و سفید می دانید. و اهمیت استفاده از نور دارای کنتراست شدید را نیز می دانید.اما حتی زمانی که بهترین نور را داشته باشید، هنوز هم باید مطمئن شوید که تُن های عکس شما برای ظاهر کلی یک عکس سیاه و سفید مناسب هستند.

بهترین تُن های سیاه و سفید بسیار تیره و بسیار روشن هستند. به عنوان مثال، یک عکس سیاه و سفید عالی ممکن است شامل یک آسمان سفید و یک خانه تاریک باشد، یا یک شخصیت (کاراکتر) روشن که در جلوی یک ساختمان سیاه ایستاده است.

بنابراین وقتی بیرون هستید، به دنبال تُن هایی بگردید که با هم کنتراست دارند. سعی کنید به رنگ ها فکر نکنید، چون رنگ ها فقط حواس شما را پرت می کنند. در عوض، در مورد روشنایی نسبی تُن ها فکر کنید.

و به دنبال رنگ های سیاه و سفیدی بگردید که کنار یکدیگر قرار می گیرند.

عکس های سیاه و سفید خود را تا حد ممکن ساده کنید

یک ترکیب بندی ساده بیش از هر چیز در عکاسی مفید است.با این حال، تصاویر سیاه و سفید بیشتر از همه از یک ترکیب بندی ساده نفع می برند. علت آن این است که عکاسی سیاه و سفید باید ساده باشد. عکس های سیاه و سفید هیچ رنگ پیچیده و هیچ کنتراست یا تضاد رنگی نامنظمی ندارند.

بلکه فقط… سیاه و سفید هستند.

بنابراین هر موقع که می خواهید یک عکس سیاه و سفید بگیرید، بایستید و فکر کنید. ببینید آیا راهی برای ساده کردن عکس وجود دارد.

آیا می توانید یک چیز حواس پرت کننده را در پس زمینه حذف کنید؟ آیا می توانید از یک دیافراگم باز برای مات تر کردن پس زمینه استفاده کنید؟ آیا می توانید زاویه دید خود را تغییر دهید تا یک عکس کمتر حواس پرت کننده بگیرید!

هر کاری که می توانید برای ساده کردن عکس خود انجام دهید.در حالت کلی، هرچه عکس ساده تر باشد بهتر است.

برای به دست آوردن عکس های سیاه و سفید جذاب سعی کنید احساسات خالص را ثبت کنید

این یکی از نکات مهم در مورد عکاسی سیاه و سفید است:

این ژانری است که عاشق ثبت احساسات است.لبخند یک نفر در خیابان. خنده شخصی که در حال عبور از خیابان است. اخم یک کودک غمگین.

اینها همه لحظه های خوبی برای عکاسی هستند، لحظاتی که نباید از دست بدهید. و سیاه و سفید روشی عالی برای ثبت آن است.

در واقع، من توصیه می کنم ثبت احساسات را با عکاسی سیاه و سفید امتحان کنید. ظاهر محزون سیاه و سفید با کنتراست بالا احساسات را برانگیخته و در یک عکس آن را حتی قوی تر می کند. حتی ممکن است یک جلوه سه بُعدی به شما بدهد.

یک عکاس اهل آفریقای جنوبی می گوید: «من معتقدم که اگر عکاسی سیاه و سفید به درستی انجام شود، می تواند احساسات بسیار بیشتر و معنای عمیق تری را نسبت به رنگ منتقل کند». به نظر می رسد که با حذف رنگ، بیننده مجبور می شود احساسات خودش را به تصاویر اضافه کند. عکاسی رنگی مانند یک رمان است که همه چیز را با جزئیات بیان می کند، در حالی که عکاسی سیاه و سفید مانند یک شعر است – قدرت آن در چیزی که گفته می شود نیست؛ در چیزی است که از آن به جا می ماند»

از مینیمالیسم برای برجسته کردن ترکیب بندی های خود استفاده کنید

مینیمالیسم چیست؟

مینیمالیسم یک تکنیک ترکیب بندی است که بر سادگی شدید تاکید دارد. و نه آن سادگی که در بالا توضیح دادم، بلکه یک سادگی واقعی و عمیق – که در ترکیب بندی نهفته است.

اجازه دهید توضیح دهم:

مینیمالیسم از فضای سفید زیادی برای جلب توجه بیننده به سمت سوژه اصلی شما استفاده می کند. فضای سفید همان فضای خالی در یک عکس است. (لازم نیست این فضا سفید باشد – می تواند خاکستری یا سیاه باشد، تا وقتی که هیچ چیزی در آن بخشی از تصویر نباشد).

عکاسی مینیمالیستی از فضای منفی برای تاکید بر سوژه شما استفاده می کند. بنابراین نیازی نیست از عکس هایی که بسیار مینیمالیستی هستند بترسید. و ایجاد آنها بسیار آسان است.

برای ایجاد عکس های سیاه و سفید مینیمالیستی، توصیه می کنم که یک پس زمینه صاف و خالص، مانند یک آسمان سفید پیدا کنید. سپس سوژه اصلی خود را با اندازه کوچک در امتداد نقاط قوت قانون یک سوم (یا حتی در بالا یا پایین نقاط قوت) در کادر قرار دهید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، باید یک عکس مینیمالیستی زیبا به دست آورید! از جابجا کردن سوژه خود نترسید.

برای به دست آوردن یک ظاهر سیلوئت یا ضد نور، در مقابل آسمان عکس بگیرید

در نکته قبلی، اشاره کردم که یک آسمان سفید پس زمینه مینیمالیستی خوبی ایجاد می کند.

و این درست است. می توان از یک آسمان سفید روشن در یک عکس سیاه و سفید برای تاکید بر یک سوژه تیره تر استفاده کرد، که دقیقا همان کاری است که می خواهید انجام دهید! هنگامی که آسمان روشن است، ممکن است حتی یک سیلوئت ایجاد کنید که در آن سوژه اصلی هیچ جزئیاتی ندارد اما در مقابل یک پس زمینه سفید برجسته شده است.

خب نحوه کار به این صورت است:

سوژه اصلی را پیدا کنید. سوژه می تواند هر رنگی باشد، اما تُن های تیره تر بهتر جواب می دهند.سپس پایین بیایید، به طوری که سوژه اصلی توسط آسمان کادربندی شود. اگر در یک روز ابری عکس می گیرید، نور روشن زیادی در پشت سوژه خود خواهید داشت. اگر در یک روز آفتابی عکس می گیرید، یک بخش روشن از آسمان آبی برای این ترفند مناسب است.زوایای امکان پذیر مختلف را امتحان کنید، در حالی که مطمئن می شوید که سوژه اصلی شما با هیچ چیز دیگری در اطراف آن یا در پشت آن همپوشانی ندارد.

سپس نوردهی های مختلف را امتحان کنید. چند عکس بگیرید که بسیار کم نوردهی شده اند، چند عکس که برای سوژه به خوبی نوردهی شده اند، و چند عکس که زیاد نوردهی شده اند.در نهایت، تکنیکی که دوست دارید را پیدا خواهید کرد!

به صورت رنگی عکس بگیرید، سپس از پس پردازش برای تبدیل عکس های خود استفاده کنید

من تا کنون در مورد ثبت عکس های سیاه و سفید شگفت انگیز در داخل دوربین صحبت کردم.اما بخش بزرگی از روند عکاسی سیاه و سفید پس پردازش است. این جایی است که شما باید تصاویر رنگی خود را به عکس های سیاه و سفید تبدیل کنید!

زمانی که عکس های خود را در یک برنامه ویرایش باز می کنید، ممکن است نامطلوب به نظر برسند.اما نگران نباشید. چون این کاری است که باید انجام دهید:

اول، اسلایدر اشباع را تا آخر پایین بکشید، تا وقتی که اشباع رنگ کاملا حذف شود. این کار باید عکسی به شما بدهد که پر از رنگ خاکستری است.سپس کنتراست را افزایش دهید به طوری که کنتراست تصویر بدرخشد، و عکس را در صفحه برجسته کند.همچنین توصیه می کنم که Whites را نیز افزایش داده و Shadows را کاهش دهید. این کار کنتراست بیشتری به عکس می دهد.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.