عکاسی از طلا و جواهرات ؛ شاخه‌ای از عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی، نوعی عکاسی حرفه‌ای است که به معرفی کالاهای تبلیغاتی می‌پردازد که از جمله آن، می‌توان بهعکاسی از جواهرات و زیورآلات اشاره کرد. به بیان دیگر، عکاسی طلا و جواهر را می‌توان بخش کوچکی از عکاسی صنعتی دانست.

از آنجا که عکاسی صنعتی، به معرفی کالا و بروشورهای تبلیغاتی می‌پردازد، توجه به آیتم‌های خاصی، باعث می‌شود، کالای مورد نظر در دید مخاطب، زیبا و ارزشمند به نظر بیاید و او را به خرید ترغیب و متقاعد نماید. باید گفت، هدف اصلی عکاسی صنعتی، ترغیب مخاطب به خرید کالا و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل است.

عکاسی از طلا و جواهرات ؛ شاخه‌ای از عکاسی صنعتی

 

1_نورپردازی ، مهم‌ترین آیتم در عکاسی طلا و جواهر 

فلز‌های زینتی از جمله طلا و نقره و جواهرات، به خودی خود دارای درخشندگی هستند و نور را بازتاب می‌دهند. بنابراین لازم است در نحوه‌ی نورپردازی و بازتاب نوری که از سوی زیروآلات منعکس می‌شود، توجه و دقت کافی انجام شود تا زیبایی کار چندین برابر به نظر بیننده برسد.

2_استفاده از نور طبیعی، به نور فلاش دوربین ارجحیت دارد

از آنجا که جواهرات براق و صیقلی هستند و نور را انعکاس می‌دهند، نور فلاش ممکن است عکس را از حالت طبیعی و نرمال خارج سازد. بنابراین بهترین حالت، استفاده از نور طبیعی است که جلوه‌ای متعادل را در نظر بیننده انعکاس می‌دهد.

3_به پس‌زمینه توجه کافی نشان دهید

همانطوری که می‌دانید، پس‌زمینه یکی از بخش‌های مهم در عکاسی است. وجود پس‌زمینه مناسب، زیبایی و نمای طلا و جواهرات را چندین برابر خواهد نمود.وجود تضاد رنگی و استفاده از رنگ‌های متضاد و مکمل، باعث می‌شود که عکس‌های جذاب‌تر و زیباتری بگیرید تا هر چه بیشتر بتوانید توجه مخاطب را به سوژه نزدیک کنید.

4_همه‌ی زوایا را امتحان کنید

در عکاسی طلا و جواهر لازم است از چند زاویه مختلف از زیورآلات عکس بگیرید تا بهترین نمای ممکن را انتخاب کنید. هر نمایی که بهتر و زیباتر جواهرات را نشان می‌دهد، آن را انتخاب کنید و از همان زاویه، چندین عکس مختلف بگیرید تا به نقطه‌ی ایده‌آل برسید.

5_از آینه و رنگ‌های منعکس‌کننده نور استفاده نمایید

صفحه زیرین و پس زمینه‌ی عکاسی طلا و جواهر ، می‌تواند آینه‌ باشد و یا به گونه‌ای باشد که تصویر جواهرات در آن منعکس شود. این کار باعث می‌شود تصاویر گرفته شده، زیبایی بیشتری داشته باشد و نظر مخاطب را بیشتر جلب نماید.البته این موضوع بستگی به نوع جواهرات دارد و ممکن است همیشه مورد استفاده قرار نگیرد، بنابراین حرف اول را زیبایی نهایی عکس خواهد زد.با تنظیم لنز دوربین، می‌توانید بخش‌هایی از تصویر گرفته شده را مات و محو نمایید و ازین طریق توجه مخاطب را بیشتر به نقطه‌ای که مورد نظرتان است جلب کنید.استفاده از پس‌زمینه‌ی مات و محو در عکاسی از جواهرات و زیورآلات ، علاوه بر اینکه زیبایی کار را بیشتر می‌کند، باعث می‌شود بخش‌هایی از کار که بیشتر مورد توجه شما هستند، بیشتر به چشم خریدار آیند.

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *