عکاسی صنعتی و انواع آن

معمولا در اطراف همه ما شخصی هست که یا محصولی برای فروش داشته باشد و یا بخواهد برای کسب و کار جدیدش تبلیغ کند و یا حتی خود شما ممکن است تصمیم گرفته اید دست سازه های سنتی خود را برای فروش در اینستاگرام یا یک مارکت آنلاین تبلیغ کنید پس بین بحث های دوستانه و گپ های روزانه صحبت پیدا کردن گروهی متخصص برای عکاسی از محصولات و تبلیغات برندها دور از ذهن نیست.

در دنیای مدرن و وسیع تبلیغات امروز وجود عکس های زیبا و با کیفیت که توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده است در واقع شناسنامه کاری و هویت بصری یک برند به حساب می آید . ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با مفهوم عکاسی صنعتی که یکی از ملزومات تبلیغات برای هر کسب و کاری محسوب می شود آشنا کنیم .

عکاسی صنعتی شاخه های زیادی دارد که ما در مقاله زیر به شرح بعضی از این عنوان ها پرداخته ایم و در نهایت لزوم همکاری شما با یک عکاس حرفه ای تبلیغاتی را بیان کرده ایم . یادتان باشد هر عکس به جای هزاران کلمه توضیح میتواند حرف برای گفتن داشته باشد .البته محتواهای دیگه ای مثل تیزر تبلیغاتی ، موشن گرافیک ، پادکست و غیره نیز میتوانند به آگاهی مردم از نام برند شما کمک کنند.

عکاسی صنعتی و انواع آن

انواع عکاسی صنعتی

همان‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های عکاسی آشنا می‎شویم.

1_عکاسی تبلیغاتی

از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه‎ها، بروشور و غیره استفاده می‎شود. شما می‎توانید در وب‎سایت‎ها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوب‎ترین شاخه‎های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.

2_عکاسی هوایی

عکاسی هوایی شاخه‎ای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته می‎شود. عکس‎ها با استفاده از دوربین‎های پیشرفته از درون هلیکوپترها، سیستم‎های هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالون‎ها گرفته می‎شوند. مفاهیم استفاده شده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد فریم‎ها، علائم اطمینان، پوشش استریوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشه‎های راهنما می‎شود.

3_عکاسی معماری و نمای داخلی

عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکس‎برداری از ساختمان‎ها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا هرگونه فضایی می‎شود. عکاسان این رشته از عکاسی با استفاده از تکنیک‎های نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر می‎کشند. از این نوع عکاسی در تبلیغ یک رستوران، آپارتمان‎ها برای وب‎سایت‎های مشاوره املاک، خانه‎ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می‎شود.

4_عکاسی ماشین

یک عکاسی متخصص در زمینه عکاسی ماشین توسط شرکت‎های ماشین‎سازی و دلال‎های ماشین به کار گرفته می‎شود تا از یک برند جدید یا ماشین‎های فعلی یک شرکت را عکاسی کند تا بتوانند به کمک آن آگاهی مشتری از ویژگی‎های یک ماشین و مزایایی که برای او به همراه دارد را بالا ببرند.

با توجه به اشتیاق شدیدی که افراد به ماشین‎ها دارند، عکاسی ماشین با سطح تقاضای بالایی روبرو شده است. این نوع عکاسی هرگونه ویژگی ممتاز و جدید را در یک ماشین به تصویر می‎کشد تا علاقه مشتریان به ماشین بیشتر شود.

5_عکاسی غذا

عکاسی غذا یک شاخه تخصصی از عکاسی صنعتی است. صنعت غذا همواره صنعت محبوبی بوده است و در طول دهه‎های گذشته با رشد سریعی روبرو شده است. بنابراین سطح تقاضا برای عکاسانی که تصویر غذاها و منوهای مختلف را به یک شکل جذاب بگیرند، رو به افزایش است.

6_عکاسی محصول

عکاسی محصول در یک شرکت تولید کالا باید بسیار جدی گرفته شود. از طریق تصاویر عالی که از یک محصول گرفته می‎شود، یک شرکت می‎تواند کالا را بین مشتریان تبلیغ کند و شانس خرید را بالا ببرد. شرکت‎های تولید کالا چندین دهه است که از این نوع عکاسی استفاده می‎کند و این شاخه از عکاسی به سطح بالایی رسیده است. این نوع عکاسی صنعتی برای تبلیغ ویژگی‎ها و مزایای مختلف یک کالا بسیار مهم است و می‎تواند ویژگی‎ بی‎همتای یک کالا را به تصویر بکشد.

7_عکاسی خبری

عکاسی خبری هنر گرفتن عکس‎هایی است که از نظر خبری ارزش بالایی دارند. معمولا این نوع عکاسی در خصوص مباحث روز است تا اخبار با مدرک به تصویر کشیده شوند. گرفتن عکس‎های خبری همیشه ساده نیست و گاهی اوقات عکاس خبری باید با خطراتی که زندگی او را تهدید می‎کنند، روبرو شود. این دسته از عکاس‎ها یک رویداد مهم یا شادی‎های جاری در دنیا را ثبت می‎کنند و از این نوع عکس‎ها در کانال‎های خبری، پرتال‎های خبری آنلاین و جاهای متعدد دیگر استفاده می‎شود تا حقیقت یک واقعه یا ماجرا به گوش همگان رسانده شود.

8_عکاسی ورزشی

این نوع عکاسی مهم‎ترین، جالب‎ترین و حساس‎ترین اتفاقات در دنیای ورزش را ثبت می‎کند. از عکس‎های ورزشی در نوشتن اخبار ورزشی، اخبار مربوط به بازیکنان و تحت پوشش قرار دادن وقایع یک رویداد ورزشی استفاده می‎شود. در عکاسی ورزشی از دوربین‎های بی‎نظیری استفاده می‎شود که می‎توانند از بازیکنان در حال ورزش تصاویر بی‎نظیری بگیرند. یک شاخه دیگر از عکاسی صنعتی که در دنیای ورزش با سطح تقاضای بالایی روبرو است.

9_عکاسی جواهرات

عکاسی جواهرات در قلب صنعت جواهرات قرار می‎گیرد. هر جنبه زیبای یک حلقه، دستبند و گردنبند به شیوه‎ای به تصویر کشیده می‎شود که مشتری از جذابیت آن شگفت‎زده شود. شرکت‎های جواهرسازی یا افراد دست اندرکار در این صنعت از عکس جواهرات در بروشورها، مجلات، تبلیغات دیجیتالی و کانال‎های رسانه اجتماعی استفاده می‎کنند.

در ذهن مدیران بسیاری از کسب و کارها این الگوی ذهنی وجود دارد “خودمان کارها را انجام می‎دهیم”، ولی زمانی که بحث عکاسی برای تبلیغ به میان می‎آید، انجام این کار تنها باید از سوی افراد حرفه‎ای انجام شود. چه قصد استفاده از عکس‎ها در وب‎سایت، بیلبوردها، تبلیغات چاپی یا رسانه اجتماعی را داشته باشید، عکاسی حرفه‎ای و جذاب باعث افزایش شهرت کسب و کار شما می‎شود.

 

سخن آخر

یک عکاس صنعتی می‎تواند در حوزه‎های زیر به شما کمک کند، بدیهی است توانایی‎های او تنها محدود به این موارد نمی‎شود:

  • گرفتن عکس از غذا و محصولات غذایی
  • گرفتن عکس از کالاهای مختلف در فروشگاه‎های هدیه و لوازم یادگاری
  • عکاسی از تجهیزات ورزشی
  • عکاسی از مبلمان
  • عکاسی از کارخانه‎های مختلف و محصولاتشان
  • عکاسی از پوشاک
  • عکاسی از کفش
  • عکاسی از کارهای هنری، ایجاد کاتالوگ‎های هنری و موارد مشابه
  • عکاسی برای وب‎سایت‎ها

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *