نحوه آموزش عکاسی از طلا و جواهرات

عکاسی جواهرات یکی از پرطرفدارترین سبک های عکاسی به‌شمار می‌آید. در این مقاله با راهکارهای عملی برای عکاسی بهتر از جواهرات آشنا خواهید شد، پس با ما تا آخرین خط این مقاله همراه باشید.

نحوه آموزش عکاسی از طلا و جواهرات

 

1. یک پنجره و منبع نور طبیعی

گرفتن عکس از جواهرات براق با استفاده از فلاش دوربین هرگز ایده خوبی نیست! جواهرات نور چراغ را منعکس کرده و محصول شما را مانند نقاطی بر سایه های خشن در پس زمینه به اصویر میکشند.
تصاویر مربوط به جواهرات خود را با استفاده از روشنایی طبیعی تهیه کنید. به یاد داشته باشید که با نورپردازی طبیعی ، شما از خورشید به عنوان منبع نور غیرمستقیم استفاده می­کنید، بنابراین در طول روز محصول خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید.
همانند فلاش داخلی دوربین، نور خورشید بازتاب و سایه های خشن ایجاد می نماید، بنابراین ممکن است نیاز به پخش نور باشد. می توان این کار را با پوشاندن پنجره با یک ورق سفید یا یک کاغذ انجام داد. به کار بردن هر رنگ دیگری سبب تغییر رنگ نور می شود.

2. زمینه: برگه یا کاغذ سفید

خاصیت منعکس کننده بیشتر جواهرات به معنای جذب سایر رنگها است، بنابراین باید از پس زمینه سفید استفاده کنید تا از تغییر رنگ جواهر جلوگیری شود. رنگ سفید همچنین نور را بخوبی منعکس می کند، در حالی که رنگهای تیره جاذب نور هستند، بنابراین اگر روی یک زمینه سفید شات کنید، محصول شما بهتر و روشن تر نمایان می شود.
اگرچه گرفتن عکس خوب از جواهرات بسیار سخت تر از گرفتن تصویر خوب محصولی مانند یک صندلی ساده است، اما جواهرات از مزیت اندازه کوچک بخوبی برخوردار هستند. برای ایجاد یک پس زمینه سفید نیازی به کشیدن ورق سفید به دیوار ندارید – فقط از یک تکه کاغذ استفاده کنید و آن را به نصف تا بزنید تا در حالت ایستاده باشد. این کار بسیار ساده است!

3. دوربین و سه پایه در عکاسی از جواهرات

در خصوص عکاسی از جواهرات بیشتر توجه به لنز است.
هنگام خرید اولین لنزهای ماکروی خود، توصیه می کنیم لنزهایی با فاصله کانونی 60 میلی متر را انتخاب کنید.
این فاصله کانونی در به دست آوردن بزرگنمایی (0.5 برابر) کمک می کند ، در حالی که لنزهای گران قیمت ماکرو بزرگنمایی را به اندازه تمام ارائه می دهند (به عنوان مثال 1: 1).
گرفتن یک سه پایه مناسب برای تنظیمات شما باعث می شود که عکس های محصول تان بخوبی در کانون قرار گیرند.

4. مقوا

از بهترین ابزار برای نمایش محصول تان استفاده کنید. بیشتر فروشگاه های صنایع دستی بولد مانتو را برای گردنبند و برخی آویز ها به فروش می رسانند که روشی عالی برای ارائه محصولات شما به شکلی زیبا و واقعی است.
مانکن ندارید؟ نوعی کلیپ بورد جواهرات ایجاد کنید. یک تکه مقوا را برداشته، آن را با کاغذ سفید بپوشانید و گردنبند خود را در پشت آن قرار دهید. همیشه می توانید طول زنجیره را بسته به محلی که انتخاب می کنید تنظیم نمایید، بنابراین در مورد اندازه مقوا خیلی نگران نباشید، مگر اینکه یک قطعه خیلی بزرگ داشته باشید.
استفاده از مقوا ممکن است کمی وقت بیشتری ببرد، اما همانند استفاده از یک مانکن شکل طبیعی گردنبند بخوبی نشان داده میشود و وقتی از جلو عکس می گیرید بسیار خوب به نظر می رسد.

5. Blu-Tack ، نوار چسب دو طرفه

وقتی صحبت از حلقه ها می شود ، Blu-Tack ، نوار چسب و نوار دو طرفه می توانند واقعاً مفید باشند. می توانید حلقه ها را به صورت افقی و ایستاده قرار دهید و زاویه خوبی برای عکاسی داشته باشید.

6. یک رشته نخ

برای چیزهایی مانند گوشواره ها و انواع آویز، از رشته ی نخ ماهیگیری یا نخ معمولی استفاده کنید. این زمان کمی بیشتر برای تنظیم زمان میبرد اما در پایان یک عکس عالی را به وجود می آورد.
چگونه از جواهرات عکس بگیریم؟
اگر به عنوان یک عکاس شروع به کار کنید، عکاسی از سوژه هایی با انعکاس نور زیاد و اندازه ی کوچک مانند جواهرات می تواند یک کار دشوار یا ناامید کننده باشد.
متأسفانه تمامی عکسهای شما قابیلیت چاپ در مجله را ندارند اما به مرور زمان این امر بر طرف میگردد.
مراحل زیر را انجام دهید، با این کار کیفیت عکسهای شما بسیار بهبود می یابد.

 

اشتباهات رایج هنگام عکاسی از جواهرات

 

1_آمادگی کافی ندارید

قبل از شروع عکسبرداری، وسایل خود را تمیز کرده و آنها را مرتب نمایید. به نظر می رسد زمان ببرد اما اگر در ابتدای کار این فرایند را انجام دهید در پایان باعث صرفه جویی در زمان کار و همچنین صرف زمان کمتری برای ویرایش عکس ها و حذف گرد و غبار و اثر انگشت بر جواهرات میگردد.

2_روشنایی ضعیف

اگر نورپردازی شما عالی یا مناسب نباشد، عملا بخش مهمی از کار را از دست داده اید و در نهایت تصاویر چندان جذابی حاصل نمی­گردد.

3_انعکاس

اگر نور شما مناسب نباشد، بازتاب های بدی را در مورد سوژه خود خواهید داشت. شما بعنوان یک عکاس باید تا سرحد امکان از این امر جلوگیری کنید

4_رنگ پردازی نادرست

نکته ی بسیار مهم این است که رنگ محصولات خود را تا حد امکان دقیق جلوه دهید.
مشتریان آنلاین با توجه به محبوبیت و همه گیر بودن بسیار زیاد اینستاگرام و سایت پینترست، به خرید از طریق عکس اعتماد می کنند.
اگر بتوانید رنگ را دقیق تر به نظر برسانید ، احتمالا بازده کارتان خیلی بیشتر خواهد بود .

5_اندازه تصویر متناقض

این نکته بسیار مهم است که اندازه تصویر خود را به طور مداوم و یکسان حفظ نمایید. پیش زمینه های متناقض

6_بک گراند متناقض

مانند هر آیتم دیگری، ثبات در عکس برداری از جواهرات امری بسیار مهم است.
باید در نظر داشت که با داشتن پیش زمینه متناقض، برای خریدار سخت خواهد بود که بصورت آنلاین خرید کند.

7_تعداد تصاویر کافی نیست

هرگز نمی توانید در صفحه محصولات تان به اندازه کافی عکس داشته باشید، بنابراین بیشتر عکس بگیرید – از هر زاویه ای. به جزئیات، بندها و زنجیرها نیز بپردازید.
بسیاری از برند ها تصاویر کافی ارائه نمی دهند. اگر فقط یک عکس تهیه کنید، برای خریدار سخت است که تنها با یک عکس محصول تان را تجسم کند.
هرچه عکسهای بیشتری ارائه دهید، سؤالات مرتبط با خدمات مشتریان کمتری دریافت خواهید کرد.

 

برگرفته شده از عکاسی آرت

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *