نحوه عکاسی از آزمایشگاه

عکاسی صنعتی از آزمایشگاه ها معمولا به دلیل دارا بودن فضایی بسته و عدم نور خورشید در فضا، نورپردازی راحت تری نسبت به فضایی دارد که نور خورشید از نور گیر ها یا پنجره ها به داخل وارد می گردد. چنانچه محیط آزمایشگاه با نور برق تامین شود، می بایست دقت نمود شدت نور در قسمت های مختلف تصویر به گونه ای یکسان متعادل گردد چرا که در این حالت است که کیفیت ویژه ای در تصویر قابل مشاهده می باشد.

نحوه عکاسی از آزمایشگاه

قبل از عکاسی صنعتی از آزمایشگاه ها بهتر است با مسئول مربوطه هماهنگ فرمایید تا دستگاه ها و تمامی موارد که در عکس مشاهده می گردند، کاملا تمیز و پاکیزه شوند. یکی دیگر از مهمترین موارد که در عکاسی از لوازم و دستگاه ها می بایست مورد استفاده قرار گیرد، سه پایه عکاسی می باشد زیرا به تصویر کشیدن خط تولید به صورت کاملا افقی امری ضروری است. کیفیت مشاهده شده در عکس صنعتی معمولا به نورپردازی و تنظیم شدت کنتراست نور محیط بستگی دارد.

نحوه عکاسی از آزمایشگاه

به هنگام عکاسی صنعتی از آزمایشگاه ها در نظر داشته باشید چنانچه افرادی مانند اپراتور های دستگاه یا مدیران ارشد داخل کادر عکس باشند، تاکید می گردد افرادی که داخل تصویر مشاهده می گردند، با توجه به فضای محیط کار و دستگاه مربوطه، کلاه ایمنی، عینک ایمنی، دستکش، کفش ایمنی، گوش گیر، لباس ایمنی مخصوص را بر تن داشته باشند و فاصله ایمنی را از تجهیزات رعایت کرده باشند.

چنانچه فضای آزمایشگاه دارای نور گیری باشد که نور خورشید محیط را روشن نماید، مواردی ایجاد می گردد که به ذکر آن می پردازیم. به طور کلی عکسبرداری در هر فضایی و به هر شکلی زمانی با کیفیت می شود که نور در تمام محیط یکدست باشد. حتی اگر محیطی برای عکاسی در نظر گرفته شود که نور خورشید سراسر در آن یکسان باشد، عکسبرداری به راحتی انجام می گیرد.

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *