5نکته مهم عکاسی در سفر

عکاسی در سفر، برای ثبت خاطرات به‌یادماندنی، برای بسیاری از ما مهم است. با این نکات می‌توانید عکس‌های بهتر و حرفه‌ای‌تری از لحظات شیرین سفر، ثبت کنید.

عکس انداختن در سفر بهترین روش برای ثبت خاطرات سفر است. اگر اهل عکاسی نباشید، احتمالا تجهیزات زیادی در اختیار ندارید؛ ولی با در نظر داشتن چند نکته می‌توانید عکس‌هایی از خاطرات سفرتان بیندازید که بهترین عکس‌های عمرتان باشد. برای ثبت تصاویر خوب، به تجهیزات نیاز ندارید. فقط با استفاده از آنچه که در اختیار دارید؛ یعنی یک دوربین و قدرت تخیل خود، می‌توانید تصاویری زیبا خلق کنید.

در ادامه، این چند نکته را مطرح می‌کنیم که همگی از زبان متخصصان عکاسی بیان شده است.

5نکته مهم عکاسی در سفر

1. عکاسی پرتره در روزهای ابری

برای عکاسی پرتره روزهای ابری را در نظر بگیرید. این کار مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله اینکه نور ملایم‌تر در روزهای ابری باعث می‌شود که بتوانید قاب‌بندی بهتری داشته باشید و دست‌تان برای ترکیب‌بندی تصویر باز باشد. علاوه بر این، در روزهای ابری، چشم سوژه در آرامش قرار دارد و تابش آفتاب باعث آزار چشم و در نتیجه خراب شدن عکس‌ها نمی‌شود.

اگر قرار است در یک روز آفتابی عکاسی کنید، سعی کنید در سایه‌ها عکس بگیرید. اگر در محیطی عکاس می‌کنید که رنگ‌ها و سایه‌ها سرد هستند و تم آبی دارند، تراز سفیدی را تنظیم کنید تا رنگ تصاویر پرتره گرم‌تر شود. اگر با فرمت JPEG عکاسی می‌کنید این کار را باید در دوربین انجام دهید و گر با فرمت RAW عکاسی می‌کنید، این کار را می‌توانید بعدا انجام دهید.

2. داستان‌گویی با پرتره

با عکس‌های پرتره، می‌توانید یک داستان را بازگو کنید. با ذکر کردن جزییات در تصویر می‌توانید داستانی از زندگی سوژه مورد نظر خود را بیان کنید. مثلا با نشان دادن ابزارهایی که با آن کار می‌کند، با تاکید بر لباس‌هایی که پوشیده است، با نشان دادن جایی که زندگی می‌کند. این ویژگی‌ها به تصاویر پرتره معنا و حس زندگی می‌دهند.

3. استفاده از فلاش slow-synch در فضای داخلی

برای عکاسی از سوژه‌ها در فضای بسته، از فلاش slow-synch یا فلاش با همگام‌سازی آهسته استفاده کنید. عکاسی در فضای داخلی با نور فلاش معمولا باعث می‌شود که سوژه بسیار پرنور و روشن و پس‌مینه بسیار تاریک شود. می‌توانید از این عملکرد فلاش استفاده کنید یا در دوربین‌های کامپیکت گزینه حالت شب را انتخاب کنید. با این تکنیک، نور فلاش با سرعت شاتر بیشتر ترکیب می‌شود و نور بیشتری به محیط اطراف سوژه می‌تابد.

4. تغییر زاویه دید

گاهی برای بهتر کردن یک عکس می‌توانید زاویه دید را تغییر دهید. سعی کنید تا به سمت چپ یا راست حرکت کنید، روی انگشتان خود بایستید یا روی زمین دراز بکشید. از پله‌ها بالا بروید، پشت کاکتوس‌ها پنهان شوید یا از زیر طاق‌ها عکاسی کنید. یک جا نایستید و زوایای مختلفی را برای عکاسی امتحان کنید. گاهی تغییر دادن یک زاویه می‌تواند زواید پس‌زمینه را حذف کند و ترکیب‌بندی بهتر و جذاب‌تری به وجود بیاورد. رابطه بین المان‌ها در تصویر را تغییر دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

5. عکاسی با فرمت RAW

اگر می‌توانید با فرمت RAW عکاسی کنید. بیشتر دوربین‌های SLR این قابلیت را دارند که با فرمت RAW به جای فرمت JPEG عکاسی کنید. با این فرمت، همه دیتای یک تصویر را ثبت می‌کند و در واقع تصویر پردازش شده را ذخیره نمی‌کنید. فایل‌های RAW حجم بیشتری از فایل‌های JPEG دارند در تیجه فضای بیشتری از کارت حافظه را اشغال می‌کنند.

ولی این فرمت به شما آزادی عملی بیشتری می‌دهد تا تغییراتی را بعدا در تصاویر اعمال کنید و آن را پردازش کنید. مثلا اگر عکسی دارای نوردهی کم است یا تراز سفیدی نامناسبی دارد، بعدا می‌توانید این کمبودها را در فرایند پردازش، جبران کنید.

 

نویسنده: روابط عمومی

من یک عکاس حرفه ای هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سریع

در سریعترین زمان در واتساپ پاسخگو هستیم!

  • پس از پرداخت وجه، بلافاصله به صفحه دانلود هدایت می شوید. در صورت بروز هر مشکلی با ما در تماس باشید!
  • کافی است لینک صفحه عکس یا اسکرین شات و حتی کد عکس را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال کنیم.
  • سال ها با افتخار در این زمینه فعالیت می کنیم و دارای نماد الکترونیکی هستیم.