چند نکته مهم عکاسی از قطار

مسیرهای قطار برای عکاسی جالب هستند. با خطوط برجسته و بافت های جالب ، بسیاری از عکاسان برای عکس های بزرگسالان ، پرتره های خانوادگی و حتی تصاویر هنری به راه آهن هجوم می آورند. خطرات زیادی برای عکاسی در خطوط ریلی وجود دارد – و در بسیاری از موارد ، ممکن است قانون شکنی کنید. آنچه در اینجا باید بدانید اینجاست.

چند نکته مهم عکاسی از قطار

چند نکته مهم:

ایمنی:

هنگامی که عکاسی به راه آهن می آید (یا عکاسی در همه جا)، ایمنی اولین چیزیست که باید به آن توجه کند. عکاسی از قطارها یا ایستادن در نزدیکی مسیرهای قطار فعال می تواند خطرناک باشد.این مقاله در مورد عکاسی از قطارها بحث می کند، اما اخیرا خطرات زیادی در کمین عکاسانی که ریل ها و لوکوموتیو ها را به عنوان سوژه عکاسی خود انتخاب میکنند می باشد که طی چند سال گذشته باعث مرگ بسیاری از عکاسان شده است. حتی اگر برنامه حرکت و رفت و آمد قطار ها را می دانید به آنها اکتفا نکنید قطار هر لحظه ممکن است به شما نزدیک شود. وسوسه نشوید که در میان این ریل های درخشان برای گرفتن شات بهتر از آن در هر جایی بایستید که این ممکن است اشتباه مرگبار باشد.

عکاسی از قطار یک عکاسی خاص است (بعضی از مواقع عجیب و غریب). شما باید مهارت عکاسی از چشم انداز منظره را با توجه به نگرانی های بزرگ در مورد نور، هوا …و ترکیب آنها را داشته باشید .این نوع عکاسی همانند ابزار موسیقی که در آن آلات موسیقی  را یاد می گیرید، ابتدا باید پایه و اساس عکاسی از راه آهن را یاد بگیرید که” wedgie ” نامیده می شود. این شات با ایستادن در نزدیکی مسیر انجام می شود و دوربین را به سوی قطاری که در حال حرکت بسوی ما می باشد قرار می دهیم ، قسمت جلو کامل و بیشتر، اگر نه همه ی قطار در قاب را ببیند.

از انعکاس نور بر روی لوکوموتیو در عکاسی خود استفاده نمایید این سایه نور عبور قطار را نمایان می سازد. قبل از رسیدن قطار می توانید به صورت دستی روی آن تمرکز کنید، اما سیستم های فوکوس اتوماتیک امروز ممکن است به اندازه کافی جهت حفظ سرعت قطار سریع باشند همچنین حداقل سرعت شاتر 1.500 ثانیه برای لوکوموتیو توصیه می شود. عکاسی از لوکوموتیو ساکن ممکن است ساده باشد در حالی که عکاسی از لوکوموتیو در حال حرکت نیاز به دقت بیشتری دارد، چرا که باید نکات زیادی را در نظر گرفت.

چند نکته مهم عکاسی از قطار

کشف:

کشف مکان یک کلید بزرگ برای گرفتن بهترین تصاویر ممکن است. کشف بهترین مکان برای عکاسی می تواند تصاویر شما را از دیگران جدا کند. هنگام تصویربرداری، از هر زاویه ای که می توانید عکاسی کنید استفاده نمایید. بجای استفاده از نقطه ای که عکاسان دیگر ممکن است از آن جهت عکاسی خود انتخاب نمایند، یک مکان منحصر به فرد را پیدا کنید همچون تغییر زاویه ای. تنها نیاز به یک مقدار تلاش بیشتر دارد.با توجه به تقویم ذهنی باید دریافت که”بعضی از افراد موضوع و سوژه ها تابستان خوب هستند، بعضی دیگر برای زمستان هستند” به دلیل زاویه خورشید برای یک زمان معین.

زمان سنجی:

هنگامی که قطار در حال حرکت است و روشنایی مطلوب است، زمانبندی بسایر مهم است. شما باید به یاد داشته باشید 360 درجه زاویه در صفحه افقی وجود دارد که از آن می توانید از یک شی static عکاسی کنید. در هر مکان خاص، به معنای واقعی کلمه میلیاردها موقعیت جهت عکاسی ممکن است وجود داشته باشد اما هرگز کسی را باور نمی کند که در یک زمان معین روز تنها یک موقعیت حساس وجود دارد. بسیاری از عکس هایی که می گیریم، باید در واقع ذهنمان، روزها یا حتی سال های قبل از آنها گرفته شده باشد.

سرعت شاتر:

اولین کاری که شما باید انجام دهید تنظیم سرعت شاترتان به سرعتی است تا حرکات را بتواند ثبت کند بدون ثابت کردن آنها، این سرعت ها بستگی به موضوعی که در حال عکاسی از آن هستید دارد.

سه پایه :

سه پایه از دیگر مواردیست که هنگام عکاسی اجسام متحرک از آن استفاده نماییم. داشتن دوربین روی یک سه پایه به شما اجازه می دهد تا بصورتی بصری قطار را بدون نگرانی در مورد شکستن ترکیب دنبال کنید.

چند نکته مهم عکاسی از قطار

زاویه:

انتخاب زاویه جهت عکسبرداری از دیگر نکاتی ست که باید به آن توجه کرد. به گونه ای که حتی به کمک انتخاب زاویه درست می توانید یک عکس عادی را به یک تصویر جالب تبدیل کنید.

خطوط :

آهنگ حرکات خطوط میتواند نوارهایی از نور را در عکس شما نمایان کنند و اثر چشم گیری بر جای می گذارد.

جزئیات:

ریل ها و واگن ها اغلب توسط زیرساخت های منحصر به فرد کوچکتری تشکیل شده اند. اکثر عکاسان از این اجزاء جهت نمایش دقیق تر جداگانه از آنها عکس بداری می کنند.چرا که جزئیات فوق العاده ای وجود دارد که می تواند عمق داستان را به مسیر راه آهن اضافه کند.

بخار:

بخار های تولیدی توسط لوکوموتیو ها هم سوژه جالبی جهت عکاسی می باشند. اما در حال حاضر وجود چنین لوکوموتبو هایی بسایر نادر است. در شرایط هوایی سرد جهت عکاسی از بخار لوکوموتیو توصیه می گردد. گاهی اوقات داشتن مفهوم عمیق تر از کارت پستال برای تصاویر راه آهن شما می تواند به شما و تصاویر شما کمک کند.

 

نویسنده: فوتو موتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *